Акумулаторът е паднал от студа? Как се пали кола с кабели без главоболия

Вижте как да се справите със ситуацията стъпка по стъпка
29 яну 2017 12:18,
72
Акумулаторът е паднал от студа? Как се пали кола с кабели без главоболия

Когато автомобилът ви не иска да запали, най-вероятно става въпрос за паднал акумулатор. Вариантите в такъв случай са два: бутане или подаване на ток от друг автомобил. Бутането е лесно и на практика нямате нужда от нищо, освен от поне един по-як приятел, и то ако сте имали неблагоразумието да паркирате на равно. Проблемът с него е, че не работи с всички коли, а при някои е дори опасно за двигателя. Именно затова ще се концентрираме в паленето с кабели от друг автомобил. Как се прави и колко може да е сложна една процедура, която отнема не повече от 5 минути?

На практика процесът е безкрайно лесен за изпълнение и за целта са ви необходими само комплект кабели и услужлив колега шофьор с изправен автомобил. Идеята е токът от неговия акумулатор да даде стартов ток на изтощената батерия на повредения автомобил, да позволи на стартера да завърти маховика и съответно двигателят да заработи. Няколко секунди са достатъчни, за да започне алтернаторът да произвежда ток и кабелите могат да бъдат откачени.

Като при всяка електроника обаче, и тук трябва да се внимава, защото в противен случай рискувате токов удар, който няма да ви убие, но може да съсипе една от двете коли. Ето какви стъпки трябва да спазваме.

Кабели 

Всеки стандартен комплект от кабели би трябвало да свърши работа, но ако ви предстои покупка, най-добре е да изберете по-дебели кабели с по-стабилни клеми, защото те ще издържат повече години, а и ще осигурява по-добра връзка между двата акумулатора. Също така, дължината е от значение, защото понякога пространството е ограничено и няма как колата, която дава ток, да се приближи достатъчно близо до закъсалия автомобил.

Връзка

Много е важно да внимавате да не докоснете клемите на червения и на черния кабел, когато по тях вече тече ток. Като казваме ток, в колите той е със сила 12 волта, така че нищо няма да ви стане, ако докоснете клемата. Лошото е, ако стане късо съединение, което може да създаде опасни искри, както и да повреди електрониката на единия от двата автомобила. Най-малкото ще трябва да търсите здрав бушон, което на пътя не винаги е лесна задача.
Най-добре е да помолите шофьора на работещия автомобил да хване единия край на кабелите, а вие другия, за да няма риск от късо съединение. За да е по-лесна манипулацията, двете коли трябва да са максимално близо една до друга.

Донорът на ток трябва да работи с отворен капак и локализиран акумулатор. На по-новите коли акумулаторите са покрити с пластмасов капак, който трябва да се отстрани, за да имате достъп до терминалите на батерията. Най-вероятно няма да са ви необходими никакви инструменти, а просто ще трябва да отключите няколко щипки. 

Останалите стъпки вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


72
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
0
 
6
 
! Отговори
анон преди 7 години
Такива некадърни статии като тая за съжаление все повече и повече се срещат във нашето медийно пространство.Показва ясно колко е трагично положението в България и как *** заемат длъжности, които не са за тях. Става дума не само за автора на публикацията но и за редактора допуснал тази простотия да се публикува.
56
0
 
3
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 7 години
Продължение на 67. На по-стари дизели, зимно време се препоръчва 3 до 5 % бензин в нафтата, и 1% двутактово масло. Летливата фракцияна бензина има по-нискапламна точка, по лесно се пали, а и възпрепятства за опарафиняването и сгъстяването на нафтата, и по-лесното и минаване през горивния филтър.С по-нови дизели-не рискувайте, сипвайте хубаво гориво и масла, защото рискувате да се превърнете в любимецът на автомонтьора.И в заключение-заакумулатора се мисли есента, а и не са скъпи, вижте в " 6+".
55
0
 
3
 
! Отговори
123 преди 7 години
До 50 инж.ПРЯВ си - това са стъпките, но си пропуснал един нюанс да впишеш....въпреки, че навярно си наясно - ТРЯБВА в момента на прилагане на "процедурата", МИНУСОВИЯТ кабел на зареждания автомобил, да се откачи!Иначе (особено на по-новите модели), има вероятност да се повреди част от електрониката!А, че статията е написана лаишки - Е ФАКТ! Ако някоя я прочете, първо няма да знае какви са правилните стъпки, и е възможно да унищожи електрониката и на двата автомобила!
54
1
 
1
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 7 години
Продължение на 66. Процедурата НЕ ОТНЕМА само 5 минути, лъжа е!Свързвате двата акумулатора, едната колаработи, с изгасени фарове, поне 15-20 минути, за да се възбуди падналия акумулатор, и тогава чак се подгряват свещите на дизеловия двигател, и се стартира, иначе не става, втората кола, донора-още работи и подава ток. Ако всичко е изправно-номера става, ако не-от начало.При бензина -същата процедура, но там не е необходимо чак толкова време.И още нещо-на по-стари дизели-ще продължа.
53
0
 
1
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 7 години
Много работи са пропуснати в статията.Неща, известни от практиката, коитопо-младите дори и не са чували. Първо-не се доверявайте навсичко,което пише на опаковките на помощните кабели, нито гледайте, че са дебели. Търговски трикове-много дебела изолация, тънък проводник. Паленето по описания начин на "умрял от студ" дизел, е почти напълно не възможно.Абсурд е да се пренесе 650-700 ампера ток през 4-6 квадратни мм сечение !Второ-плюса и на двата акумулатора-само само с червената клема!Ще продължа
52
0
 
5
 
! Отговори
mgs преди 7 години
До Аз 61Защото пусковия тох е значинелно по-голям от този който може да пренесат без съществени загуби стоманените ламарини с малко сечение. За това кабелите се правят медни и дебели - за да може пусковия ток - от 200А нагоре за безнин до 600-850А за дизел да мине към стартера. При съпротивленията, които има тънката ламарина енергията на акумулатора ще отиде да я топли а не до стартера на автомобила.Закон на ОМ
51
4
 
0
 
! Отговори
Дедо преди 7 години
Е те това е. Имаме си вече президент технически кадър ииии хоп нацията ограмотена. Ако изберат и някой нощен вълк за премиер....щелетим с ракета. Само дето посоката е загадка!!!!
50
0
 
5
 
! Отговори
Аз до инж преди 7 години
Благодаря!
49
1
 
6
 
! Отговори
инж преди 7 години
До АзЗащото тогава зареждащия акумулатор, ще се претовари, слабия се явява като голямо съпротивление по пътя към стартера на закъсалия автомобил. Просто го научи и вече си спечелил нещо от тъпите обяснения на мария нисторова.
48
0
 
1
 
! Отговори
Аз преди 7 години
Някой да обясни защо минусите не бива да се свързват на акумулатора а примерно през двигателя?
47
0
 
4
 
! Отговори
Роската преди 7 години
И пак не разбрахме кой кабел за къде се закача, връзва или кой както го разбира. Или като на оная реклама "Единия край в приемника, другия в телевизора и ..готовооо:):):)"/....журналистите освен от писане от друго разбирате ли?????...чада на съвременната демокрация....
46
2
 
2
 
! Отговори
Партиен член преди 7 години
А някой виждал ли е как гърми акомулатор?Ако клемите са хлабави в момента на паленето този който подава ток отделя запалителен газ една искра и гръмва.За това на акомулатоите има знак за опасност от огънВиждал съм такъв случай пластмасата за малко да отнесе очите на човека, а дрехите отидоха на ***.Така че това въобще не е безобидно начинание.Внимавайте..
45
0
 
8
 
! Отговори
Язека преди 7 години
"Като казваме ток, в колите той е със сила 12 волта"...хахаахахаха. При по-мощните коли над 150 келвина тока е по-силен от 12 волта, особено ако си сипал в резервоара 3 радиана дизел. Така впрочем и колата ти става по-бърза с няколко килограма.
44
5
 
3
 
! Отговори
Белагуев преди 7 години
Аз си изолирах акумулатора с неопрен 10 мм. и през зимата нямам проблеми.
43
0
 
3
 
! Отговори
зяпач преди 7 години
Аз изкарах курсовете за водач на МПС на молотовка - ГАЗ - 51. С двойното амбриране при превключване на скоростите.В школа за шофьори към ВВС. Поделение 24600 -град Балчик.
42
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
какво значи "локализиран акумулатор"
41
0
 
19
 
! Отговори
Ученик от 7-ми клас преди 7 години
Не се казва "сила на тока 12 волта", а "напрежение на акумулатора 12 волта". Силата на тока се мери в ампери. Напрежението се мери във волта. Да се говори за "сила на тока в акумулатора" е глупост. Но журналист от ЕЛЕМЕНТАРНА физика разбира ли?
40
1
 
3
 
! Отговори
зяпач преди 7 години
Нео, всеки пироман би могъл да ти запали колата. Тук иде реч за стартиране на двигател ! Извинявай много.
39
1
 
13
 
! Отговори
инж. ПОВТАРЯМ! преди 7 години
ПРАВИЛНИЯТ НАЧИН - плюс от плюс клемата на зареждащ - на плюс клема зареждан!Минус клема на зареждащия към СЕ СВЪРЗВА КЪМ точка на замасяване, напр двигателя! НЕ към минус клема на зареждания!!! Колкото е по-далеч точката на замасяване от минус клемата на зареждания, толкова по-добре!Тук е пълно с пишлигари, дето хабер си нямат. Аман от кресливи г_лупаци!
38
1
 
13
 
! Отговори
Кратун преди 7 години
Кабелите трябва да могат да носят поне 150А / 1 минута. Не всички стартерни кабели, които се продават са наистина такива.

Спонсорирани публикации