Почина Пьотр Прусов – създателят на Lada Niva

Конструкторът не доживя 40-ия рожден ден на култовия автомобил
21 мар 2017 10:13,
82
Почина Пьотр Прусов – създателят на Lada Niva
Снимка: АвтоВаз

В Толиати на 76-годишната възраст почина Пьотр Прусов - човекът, който създаде легендарния автомобил ВАЗ-2121, известен още като Lada Niva. За смъртта на конструктора съобщиха от компанията АвтоВАЗ.

Именно Прусов е човекът, който създава първия в света всъдеход със самоносеща конструкция. Според мнозина именно това е и първият SUV-модел в света. За съвсем кратък период от време Lada 4x4, както също е позната тази машина, придобива огромна популярност не само в бившия СССР, но и в редица други държави .

По ирония на съдбата конструкторът така и не успя да доживее до 40-ия рожден ден на автомобила, който е на 5 април. Прусов започва работа във ВАЗ още през 1970 г., а две години по-късно е назначен за главен конструктор на проекта "ВАЗ-2121 Нива". От 1998 до 2003 г. той е главен инженер на цялата компания, като участва в разработката на модели като "Ока", ВАЗ-2110, ВАЗ-2123 и семейството Lada Kalina.

През 2007-2014 г. Прусов е водещ инженер на отдела за хомологация и проектиране на новите модели на компанията, а през февруари тази година става вицепрезидент на АвтоВАЗ, като отговаря за персонала и социалната политика.

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


82
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
59
0
 
2
 
! Отговори
Злати преди 7 години
Там където има разни цифри, пише Лада Нива.Не знам защо излезе така!
58
1
 
3
 
! Отговори
Злати преди 7 години
-ВНИМАНИЕ - ВНИМАНИЕ - ВНИМАНИЕ-До всички разбирачи които твърдят, че ΛΑΔΑ Нива е копие на FIAT Panda.Производството на FIAT Panda, започва през 1978 ---> няколкогодини след ΛΑΔΑ Ηива.Бъдете обективни... независимо , че колата е руска
57
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
само да уточня че пандата на возия и визия ви се доближи после до Тико имаше таксита тук такива
56
9
 
6
 
! Отговори
Дрън дрън Ярина преди 7 години
Лада Нива е първият SUV в света , копиран от Фиат Панда. Особеното при Лада Нива е, че на практика се продава и сега това, което е конструирано преди 1977 година, с незначителни изменения защото руските *** не знаят , как да я усъваршенстват. Затова ако се сравнява с други коли, нека се сравнява с коли пуснати около 1977 година на пазара.
55
7
 
8
 
! Отговори
Дрън дрън Ярина преди 7 години
Лада Нива е първият SUV в света , копиран от Фиат Панда. Особеното при Лада Нива е, че на практика се продава и сега това, което е конструирано преди 1977 година, с незначителни изменения защото руските *** не знаят , как да я усъваршенстват. Затова ако се сравнява с други коли, нека се сравнява с коли пуснати около 1977 година на пазара.
54
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Лада Нива май е единствената кола, която можеш да купиш на една цена и след няколко години да я продадеш по-скъпо.
53
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Лада Нива е първият SUV в света и като такъв, няма как да е копие на кола от друга марка. Особеното при Лада Нива е, че на практика се продава и сега това, което е конструирано преди 1977 година, с незначителни изменения. Затова ако се сравнява с други коли, нека се сравнява с коли пуснати около 1977 година на пазара.
52
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не разбирам какъв им е проблема на някои ... къде била руската кола, къде бил руския компютър къде било това или онова... Руската кола е правена за руските условия по времето когато е направена..... няма какво да ги сравнявате с тези в днешно време и условията в западна Европа. Всеки си има предпочитания. Колкото до проходимостта... нито една кола не може да излезе от там където *** зад кормилото може да я вкара.
51
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Има коли за парад и сваляне на мацки, а има и коли за работа.
50
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Руския компютър се казва макинтош
49
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
На парада на червения площад лада-нива нямаше, имаше мерцедес G класа в камуфлажни цветове. Явно изхода от ВСВ е бил в полза на немския народ
48
4
 
1
 
! Отговори
Българин преди 7 години
Знае ли някой как се казва руския компютър?
47
1
 
4
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 7 години
До Анонимен41 Руснак , на парада, в Мерцедес джип? Нещо си се объркал.Във военната техника даже са и по-добри.
46
0
 
17
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 7 години
До Анонимен47 Интересно, казваш, копирали са всичко? А Нивата, от къде са копирали???Преди няколко години, ми се наложи да изършим авариен ремонт на техника, над село Мартиново, на километри от Сръбстака граница. Четирма човека и поне 150 кг инструменти и детайли в Нивата. Няа път, движим се нагоре буквално по коритото на реката, камъни по 50-56 см, от предното стъкло се вижда само небе и тук там малко пред нас.Само едно могада кажа-това е ненадминат автомобил по проходимост, работен автомобил
45
12
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ладата е несполучливо копие на Рено.
44
15
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не вярвам на легендите за лада-нива. Никой не ги кара, следователно не стават.
43
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Който иска кола, която да му върши работа си взима Лада Нива. Който иска кола, с която да се перчи си взима джип на Мерцедес, джип на БМВ и т.н.
42
1
 
11
 
! Отговори
Мюнхен преди 7 години
Доста често ги срещам по пътищата на Бавария! Вие си ги плюйте а глупавите Баварци да си ги карат,нали така?
41
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Като се загледам внмателно всички русофили карат лади ниви, много са доволни от возията и никога не биха се качили на друга кола. Вервайте ми
40
3
 
3
 
! Отговори
практичен преди 7 години
До КонструкторДонякъде си прав. Но, ако калкулираш брой-цена на ремонти на пробег+ колосалния разход на гориво 15-20 на 100 + краткия срок на експлоатация + главоломно спадащата остатъчна стойност + през повечето време колата ти е на трупчета = страшно много пари да караш таратайка.Казано е - не съм богат за да купувам евтино.

Спонсорирани публикации