Анализаторите са категорични: Песента на дизела е изпята!

Залезът обаче няма да стане от днес за утре
5 апр 2017 14:30,
150
Анализаторите са категорични: Песента на дизела е изпята!
Снимка: архив, Reuters

Дизеловото задвижване вече губи доминиращите си позиции в Европа и навлиза в необратим спад, прогнозираха група аналитици от водещи консултантски компании, цитирани от Bloomberg. Това ще се отрази драматично и на приходите на производителите, и на работните места в автомобилната индустрия.

Според Хосе Асуменди от JP Morgan Chase делът на дизеловите мотори на европейския пазар през следващите три години ще падне от сегашните малко над 50% до едва 30% - най-рязката промяна на пазара от десетилетия.

Това ще има две последствия – рязък бум на инвестициите в хибридни и други алтернативни технологии, и също така забележим спад в печалбата на водещите европейски производители именно заради нуждата от тези нови инвестиции. Според преобладаващото мнение на анализаторите печалбата на германските компании например ще спадне с около 5%.

Очаква се също чувствително поевтиняване на дизелите на пазара за автомобили втора ръка -  сериозна заплаха за България, която в момента комбинира най-високото ниво на замърсяване на въздуха в Европа с на практика нулеви пречки за вноса на стари автомобили.

Отливът от дизела в Западна Европа всъщност започна още преди Дизелгейт, коментира Томас Шлик от консултантската компания Roland Berger. "Все по-строгите екологични норми започнаха да правят дизеловата технология чувствително по-скъпа", обяснява той. Скандалът с VW обаче ускори силно процеса и накара много правителства и местни власти, които преди приветстваха дизела заради по-ниските му парникови емисии, да премислят и да решат, че вредите надвишават ползите.

Шлик подчертава и друго: че отливът от дизела и масовото преминаване към електрическо задвижване може да означава закриването на много работни места в автомобилната индустрия. В момента около една трета от заетите в нея се занимават с производството на двигатели с вътрешно горене.

"Дизелът няма да изчезне от днес за утре", каза еврокомисарят по промишлеността Елжбиета Биенковска при приемането на новите, по-строги правила на ЕС за емисиите. "Но след последната година усиена работа съм сигурна, че ще изчезне много по-бързо, отколкото можем да си представим".
 
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


150
Още по темата: дизелавтомобили
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
59
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Прочетете какво казват от Мазда днес. Тепърва ще залагат на дизелите. Имало още много хляб в тях и нямало проблем да покрият още по-високите еко норми.
58
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ти кво караш 1.2 бензин ли :) На запад хората под 2.0 кола не пипат:) На 3.0 бензин знаеш ли кога що е 5-6 на 100 ? Аз имам бензин 2+ под 11 градско не пада. Имам и дизел 2.0 като самолет е и прави 6-7 градско. Дизела на 1.6 турбо щи спука бензина от всякъде .
57
1
 
2
 
! Отговори
До 74 преди 7 години
Районът Дондуков, Раковски, Бул. Васил Левски, Екзарх Йосиф достатъчно ли ти е за Център? Аман от селяци!
56
4
 
4
 
! Отговори
Философ преди 7 години
На Тесла-та дръжката. Минава 500 км само теоретично. Искам да знам ако карам със 140-150 км/ч по магистралата колко км ще мине Тесла-та през зимата на климатик. И понеже това не е кола за града (5м. е дълга), само големи мангизлии и комплексари могат да си я купят. А хибридите за града стават, но като вдигнеш 160 на магистралата, какъв им е разхода? Щото немците карат и с 200 км/ч. Освен това хибридите имат малък багажник и какво ще правиш ако си с 2 или повече деца, а?
55
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Бензина не е конкуренцията на дизела. Първо е по скъп , второ турбо дизелите са много по-добри и икономични . За да са равни трябва много по мощен бензин ,което пак води до много голям разход и повече вредни емисии.
54
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Повече от очевидно е, че даже и да спрат в София всички автомобили, замърсяването ще си остане същото, защото не те са проблема, както им се иска на едни дето нямат пари за кола и затова мразят всички с коли. Отоплението с твърдо гориво и неизмитите улици - те са проблема.
53
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Държавата трябва да финансира няква част от закупуването на нови електрически коли.Така първо ще спести пари с боренето на мръсния въздух и санкциите от Европа.Второ ,ще печели повече от Тока ,които сама си произвежда. Вместо да плащаме на камилари и руснаци.Трябва да се помисли варианти има трябва и дела.
52
1
 
1
 
! Отговори
Аха преди 7 години
Ерата не ел. автомобилите идва, ще се наблегне на солари, вятърни централи и ВЕЦ за да се компенсира увеличеното търсене на ел. енергия, ще се внедрят безпилотни автомобили. Улиците ще станат по-тихи, въздуха в градовете - по-чист. Сега за цената и разходите е вече въпрос на картелни споразумения , конкуренция, държавни политики. Но един колега си купи скоро едно БМВi3, 2014 год, за 15000 паунда, и е много доволен, с едно зареждане изкарва една седмица, струва му към 5 паунда разход за ток.
51
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В центъра на София масово се отопляват на дърва и какво ли не, защото все още масово си стоят старите къщи с дворове и обикновено нямат парно. Аз съм в нов блок в центъра, но до мен са пушеци не можеш да си отвориш прозореца през зимата. Преди години бях в Младост, където масово са на парно, но наблизо е Горубляне и един паркинг за тирове при Околовръстното, където всяка вечер горяха гуми и обгазяваха 2/3 от Младостите. Улицата беше много *** заради непрекъснатия поток от камиони с гуми мръсн
50
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ГОШО ТУРБО ДИЗЕЛА
49
0
 
6
 
! Отговори
Тео преди 7 години
Новите дизелови автомобили произвеждат емисии и фини прахови частици на нивото на бензиновите автомобили. Отделно това определено не е най-големият проблем на планетата. Аз съм за следното - ако се прави едно нещо, да се прави както трябва - да се мисли за поетапно спиране на всички автомобили с ДВГ. Тогава съвсем спокойно ще видим как саудидските крале баааавно се качват отново на камилите, откъдето са дошли. До тогава - фаворитизирането на определено гориво за сметка на друго е неоправданио.
48
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Във Варна купиха нови автобуси по европроекти и трябва да призная ,че разликата е огромна. Старите печки душиха яко трафика - тези са на Газ и почти без вредни емисии. Ако автопарка се смени с хибриди и електрически коли ... Съвсем друг ще ни стане животът. Аз лично чакам с нетърпение тези времена.
47
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Американците от Тесла удариха сериозно рамо в електрическите коли. Европейската банда години наред морален и въртеше ръце с уж проблеми . За това им разкриха и дизелгейт в САЩ.Сега вече всички са длъжни да се съобразяват с Тесла или отпадат от играта :)
46
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Обяснете на гражданите в елитните квартали на София - Драгалевци, Симеоново, Бояна че не трябва да се отопляват на дърва и въглища през зимата щото не е европейско. Също така им обяснете че не е европейско в столицата на държава членка на ЕС през 21 век 1/3 от кварталите да нямат канализация и да ползват септични ями. Тези ями преливат и текват едни л-няни реки с елитни л-на изср-ни от елитни г-ове на софия ... ниските части
45
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А тези електрически коли нали ще се зареждат с ток от ТЕЦ-ове бе... ако 500 000 коли са на ток ТЕЦ-овете трябва да вдигнат мощностите 5 до 10 пъти и тогава колко сажди ще се изстрелят в атмосферата. АЕЦ скоро няма да имаме щото нашите продажници ще го разфасоват и накрая всички ще дишаме сажди и пепел.
44
3
 
6
 
! Отговори
Жорката преди 7 години
Айде да пада тая пазарна цена, че искам да си взема 335d и да го чипна
43
1
 
8
 
! Отговори
Аха преди 7 години
След 5-10 години картината на автопазара ще е коренно различна, ел. автомобилите ще поевтинеят доста, а и правителствата ще натиснат за промяната. Големият проблем за момента са пробега на батериите, но и това вече е почти решено, но най-вече липсата на инфраструктура за зареждане. Аз лично след 2 седмици съм на курс за инсталиране на зарядни точки за ел. автомобили, понеже съм ел. техник, и ще има много работа в този сегмент и той отнема много време и ресурс.
42
1
 
7
 
! Отговори
Селянин преди 7 години
До до CDIАз лично се отоплявам на природен газ, но зимата не мога да си отворя прозореца, защото именно кореняците се отопляват на дърва и въглища тук в София.Ако скоро си се качвал на градския,защото сигурно само с това пътуваш, може да отидеш до окловръстното или до най близкото Топливо.Там постояннно се продават дърва и въглища.Така че не говори глупости "Тъпанарино".
41
1
 
4
 
! Отговори
Аха преди 7 години
До ФилософВ България не могат да си купят хората , понеже са скъпи, но в Лондон хибридите са масови, а вече навлизат и електромобилите.И хората си ги купуват. Вчера ме изпревари една Тесла X, много добра машина - изминава до 500 км с едно зареждане, ускорение до 100км за 2-5 сек., цена като нова в Англия 85 000 паунда, колкото една луксозна кола. Тази година вече дилърите тук отчитат спад на поръчките на дизели за януари с 5 - 10 %, нещо което не се е случвало досега.
40
1
 
6
 
! Отговори
анонимен преди 7 години
Истината е, че трябват повече паркинзи и гаражи, и да се наказва безогледното и нагло паркиране по улици и тротоари. Масово гаражите в старите блокове не се ползват по предназначение и размерите им са колкото за Трабант или Жигули. Всички се вайкат за сини зони и така нататък, а да сте видели многоетажен платен паркинг близо до центъра, както е в белите страни? Колите не са толкова много, инфраструктурата е неадекватна.

Спонсорирани публикации