Анализаторите са категорични: Песента на дизела е изпята!

Залезът обаче няма да стане от днес за утре
5 апр 2017 14:30,
150
Анализаторите са категорични: Песента на дизела е изпята!
Снимка: архив, Reuters

Дизеловото задвижване вече губи доминиращите си позиции в Европа и навлиза в необратим спад, прогнозираха група аналитици от водещи консултантски компании, цитирани от Bloomberg. Това ще се отрази драматично и на приходите на производителите, и на работните места в автомобилната индустрия.

Според Хосе Асуменди от JP Morgan Chase делът на дизеловите мотори на европейския пазар през следващите три години ще падне от сегашните малко над 50% до едва 30% - най-рязката промяна на пазара от десетилетия.

Това ще има две последствия – рязък бум на инвестициите в хибридни и други алтернативни технологии, и също така забележим спад в печалбата на водещите европейски производители именно заради нуждата от тези нови инвестиции. Според преобладаващото мнение на анализаторите печалбата на германските компании например ще спадне с около 5%.

Очаква се също чувствително поевтиняване на дизелите на пазара за автомобили втора ръка -  сериозна заплаха за България, която в момента комбинира най-високото ниво на замърсяване на въздуха в Европа с на практика нулеви пречки за вноса на стари автомобили.

Отливът от дизела в Западна Европа всъщност започна още преди Дизелгейт, коментира Томас Шлик от консултантската компания Roland Berger. "Все по-строгите екологични норми започнаха да правят дизеловата технология чувствително по-скъпа", обяснява той. Скандалът с VW обаче ускори силно процеса и накара много правителства и местни власти, които преди приветстваха дизела заради по-ниските му парникови емисии, да премислят и да решат, че вредите надвишават ползите.

Шлик подчертава и друго: че отливът от дизела и масовото преминаване към електрическо задвижване може да означава закриването на много работни места в автомобилната индустрия. В момента около една трета от заетите в нея се занимават с производството на двигатели с вътрешно горене.

"Дизелът няма да изчезне от днес за утре", каза еврокомисарят по промишлеността Елжбиета Биенковска при приемането на новите, по-строги правила на ЕС за емисиите. "Но след последната година усиена работа съм сигурна, че ще изчезне много по-бързо, отколкото можем да си представим".
 
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


150
Още по темата: дизелавтомобили
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
2
 
4
 
! Отговори
има и друго решение преди 7 години
Всички софиянци за една година на село като в Камбоджа в кочините, да видят как се изкарва хляба, хем да подишат малко чист въздух.
38
13
 
6
 
! Отговори
има решение преди 7 години
До of 41Градовете се замърсяват основно от селендури с дизелови кочини дошли у градо(израза е техен!),но бат ви Бойко ще ви стигне данъка с 400%(за старите кочини над 12 години,карани основно от селяни)и ще ви се стъжни!Както се казва на зла круша-зъл прът, селяка се превъзпитава основно като му бръкнеш в джоба.
37
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Неле по е лек автомобил с дизелов двигател - това го роди меркелтизма за да печелят повече немските концерни. Сега нещата ще си дойдат на мястото!
36
5
 
15
 
! Отговори
Философ преди 7 години
Тези пуснали електрически камион, онези пуснали електрически автобус, другите - кола и прочие. Ама вие можете ли да си ги купите бе философи? За една по-голяма кола или джип с над 200-250 коня каква алтернатива има? И кое е по-евтино от дизела? Като иска някои да изчезнат дизелите, да предложи реална алтарнатива, а не тестови модели или "златни Тесли" по 150000-200000 лева, дето не могат да минат 300 км по магистралата.
35
1
 
9
 
! Отговори
Край преди 7 години
То въздуха верно зле ама не виждате ли че града е заринат с вехти бангии за по 2-3 хил. лева. Безплатното паркиране, безплатното замърсяване на въздуха до там водят. Реално вече не се движим а дремем на място. Няма град в света в който най-хубавите му площади да са паркинги.
34
1
 
22
 
! Отговори
Край преди 7 години
София стана най-голямата автоморга в ЕС. И то ва щото сме били бедни - не, защото сме прости. Бедните хора в цял свят се возят в градски транспорт.
33
9
 
6
 
! Отговори
of 41 преди 7 години
София а, дишайте пушаците мам*ка ви шопърдашка, през зимата смог има за всички софиянци, а моя дизел не го давам и за 2 бензинови, на дълъг път ми гори 5 на сто.
32
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Замърсяване тра ла ала -баба ви все чист въздух е дишала-в казармата сме спали в БТР -а там кислорода е лукс и нищо...
31
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Човече, в момента живея под наем в центъра и не мога да повярвам колко народ се отоплява на твърдо гориво. То е един черен пушек, то е чудо.Второ - колите замърсяват, щото хората масово карат без катализатори. Ако им се замерят емисиите, сигурно 3/4 ще са в сервиза :)
30
3
 
13
 
! Отговори
Решение преди 7 години
Колите в София замърсяват доста малко и това е факт, въпреки опитите на Фандъкова и кликата й да ни убедят в обратното, за да може да ни наложат поредните забрани. Какво може да се направи.Най-важното е забрана на отоплението с твърдо гориво, което ще намали 5-6 пъти най-голямото наднормено замърсяване - обикновено през декември и януари.Второ, редовно миене на улиците - поне всяка седмица. Преди години цяла София се миеше всеки ден.Трето, МВР да се справи с кражбите на катализатори
29
5
 
8
 
! Отговори
до 38 преди 7 години
София не е България бе шопърдак, 80% от българите са на твърдо гориво.
28
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Супер! Сега *** най - после ще може да кара очуканите си дизелови трошки за без пари (демек Европа да си майката!)!
27
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Сакън ,изпята ама онез от азиатските степи със какво ще си пазарят водка? Тва на нашият гръб се пише ,щот не крадат от запада САЩ и Китай а крадат от България ,Сърбия Македония.Коя банка ще изгърмят сега ?
26
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
За да се пише смислено по темата, а и за да има ефект от това, което се прави, за да се намали замърсяването, първото нещо е да се определи откъде идва замърсяването, най-вече когато то е над нормите. Тук започват манипулациите и съответно се внушават грешни изводи, за да се оправдаят някакви действия на общината, които уж били насочени към подобряване на чистотата на въздуха в София. Замърсяването заради двигателите на колите в София е около 1/3 от максимално допустимите норми, а над 80% от зам
25
2
 
7
 
! Отговори
CDI преди 7 години
Анализаторите да се "анализират" отзад. А що се отнася до това, кое е по-вредно, по-добре да забранят печките на твърдо гориво, че да дишаме чист въздух през зимата.
24
4
 
15
 
! Отговори
инж. Андреев преди 7 години
Натам вървят нещата наистина...в България след някоя и друга година(да се разбира десетина) също ще настъпи промяната. Новите бензинови автомобили по разход вече бият дизеловите. Като цена също са по-изгодни.Честно казано, като собственик на дизелов автомобил, не виждам кой знае какво приемущество. Едно време беше икономията, но вече бензиновите са достатъчно икономични. Дори в момента като тегля чертата, разходите ми по обслужване и ремонти компенсират тези за гориво на бензиновите автомобили.
23
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
То така се почва - и първият полет е бил стотина метра.Естествено, още тогава някой мъдрец из Българско се е изцепил, че стометров полет няма скоро да замени каруцата му, която няма убиване и е сигурен транспорт.
22
5
 
6
 
! Отговори
TDI преди 7 години
Вечна им памят на Гоуфа и Аудито от Перник и цял Булгористан
21
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Някакви абсолютни безсмилици, бленувания по електромобили...Електромобилите не идват, защото са скъпи и нисък пробег. Когато това се оправи, тогава може да са конкуренция на бензин/дизел/газ. 300км пробег, ама без климатик, без светлини, радио и още една камара неща. С тях - пробег 90км. В задръствания - 30км.А че има дизелови двигатели, които нямат убиване и са предпочитани пред бензин/газ за дълги разстояния също е факт.Абсолютни безсмислици в тая статия...
20
0
 
15
 
! Отговори
Факт преди 7 години
В СофияСтудени дни - замърсяване 6 пъти над нормите, над 80% от него заради отоплението с какво ли не и около 6% заради двигателите на всички МПС: автобуси, камиони, бусове, леки коли, мотори и др.Топли дни - няма замърсяване над нормите.

Спонсорирани публикации