Анализаторите са категорични: Песента на дизела е изпята!

Залезът обаче няма да стане от днес за утре
5 апр 2017 14:30,
150
Анализаторите са категорични: Песента на дизела е изпята!
Снимка: архив, Reuters

Дизеловото задвижване вече губи доминиращите си позиции в Европа и навлиза в необратим спад, прогнозираха група аналитици от водещи консултантски компании, цитирани от Bloomberg. Това ще се отрази драматично и на приходите на производителите, и на работните места в автомобилната индустрия.

Според Хосе Асуменди от JP Morgan Chase делът на дизеловите мотори на европейския пазар през следващите три години ще падне от сегашните малко над 50% до едва 30% - най-рязката промяна на пазара от десетилетия.

Това ще има две последствия – рязък бум на инвестициите в хибридни и други алтернативни технологии, и също така забележим спад в печалбата на водещите европейски производители именно заради нуждата от тези нови инвестиции. Според преобладаващото мнение на анализаторите печалбата на германските компании например ще спадне с около 5%.

Очаква се също чувствително поевтиняване на дизелите на пазара за автомобили втора ръка -  сериозна заплаха за България, която в момента комбинира най-високото ниво на замърсяване на въздуха в Европа с на практика нулеви пречки за вноса на стари автомобили.

Отливът от дизела в Западна Европа всъщност започна още преди Дизелгейт, коментира Томас Шлик от консултантската компания Roland Berger. "Все по-строгите екологични норми започнаха да правят дизеловата технология чувствително по-скъпа", обяснява той. Скандалът с VW обаче ускори силно процеса и накара много правителства и местни власти, които преди приветстваха дизела заради по-ниските му парникови емисии, да премислят и да решат, че вредите надвишават ползите.

Шлик подчертава и друго: че отливът от дизела и масовото преминаване към електрическо задвижване може да означава закриването на много работни места в автомобилната индустрия. В момента около една трета от заетите в нея се занимават с производството на двигатели с вътрешно горене.

"Дизелът няма да изчезне от днес за утре", каза еврокомисарят по промишлеността Елжбиета Биенковска при приемането на новите, по-строги правила на ЕС за емисиите. "Но след последната година усиена работа съм сигурна, че ще изчезне много по-бързо, отколкото можем да си представим".
 
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


150
Още по темата: дизелавтомобили
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Какви глупости, наскоро шведите пуснаха експериментално електрически автобус. Ясно, че *** иска да си кара гоуфа на дизел, ама това не означава, че в развитите държави спят.
18
0
 
8
 
! Отговори
До 18 преди 7 години
Друго е беспспорно според изследванията.Безспорно е, че когато в София е най-студено и когато наднорменото замърсяване е най-голямо, замърсяването от отоплението с твърдо гориво е около 13-14 пъти е около 13-14 пъти по-голямо от замърсяването заради МПС-тата. Безспорно е, че не колите са виновни за неизмитите улици и замърсяването от неизмитото си го има и заради движението на пешеходците, велосипедистите, каруците, детските колички, трамваите, тролеите, автобусите и другите МПС-та.
17
0
 
5
 
! Отговори
do 23 преди 7 години
Най-вероятно не. Но тук става дума за масовите автомобили, които се продават - а именно личните леки коли. Освен това Мерцедес вече показаха електрически камион.
16
5
 
5
 
! Отговори
дзъ преди 7 години
предстои да внесем хиляди изпър--дяни дизели на западна европа за сметка на здравето ни
15
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ТИРовете на газ ли ще минават? Или тежките машини, булдозери и влекачи? Стига глупости!
14
7
 
4
 
! Отговори
Умник преди 7 години
Най-накрая да спре да мирише на вкиснали банички. Писна ми от ***, които сипват какви ли не мазнотии в утрепаните си брички. Някои даже изкупуват старото олио от фритюрниците на ресторантите. Четох някъде, че така газовете стават още по-отровни.
13
12
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 1Познайте къде ще се отидат всички тези 20% европейски дизеляци след 3 години. Пак ще ни глобяват за най-мръсен въздух.достатъчно е да забранят курниците над 20г и въздуха ще стане сълза
12
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 10Безспорно отоплението на твърдо гориво замърсява не по-малко от автомобилите. Но праховите частици, които се вдигат във въздуха в резултат на движението на много автомобили по улиците също не е за пренебрегване. В случая значение има и факта, че улиците не се почистват. В крайна сметка всички дишаме мръсен въздух и спорим кое и по-по-най-
11
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ето защо, тъй като от Запад не идва нищо хубаво, да се обърнем към... Какво, всъщност?
10
10
 
21
 
! Отговори
До :-) преди 7 години
Много е еко, 20-годишен кошник дето гори 3 литра масло на 100 км и пуши повече от дизел... Няма що...Стига сте пиксали глупости.
9
7
 
33
 
! Отговори
Кметя преди 7 години
Всичко което се говори последно време в България по темата Дизел, е с цел да се вдигнат данъците на тези автомобили. Коъто Ви казва друго, лъже най-нагло.
8
13
 
26
 
! Отговори
Дизелак преди 7 години
На мен ми се струва пък, че песента на анализаторите е изпята.Не знам какво си мислят, но от дизелово гориво печалбите са най-големи и едва ли някой ще ги пренебрегне.По тая логика да бяхме спрели да произвеждаме танкове, че убиват повече.
7
6
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Мит е, че колите в България, са виновни за наднорменото замърсяване на въздуха, когато го има - най-вече през студените дни на декември и януари. В София замърсяването заради двигателите на моторните превозни средства е около 1/3 от допустимите норми.
6
22
 
18
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
Всъщност електрически коли замърсяват повече от дизеловите и бензиновите, но изнасят това по-голямо замърсяване извън градовете.Все пак странно ми звучи това за дизеловите, след като при колите по ЕВРО 6, дизеловите замърсяват по-малко от бензиновите.
5
6
 
19
 
! Отговори
:-) преди 7 години
Минаваме на АГУ ;-) - еко и евтино.
4
3
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Чудесна новина, след 10-12 години и ние минаваме на електрически... който доживее
3
19
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Дизелът е много добро гориво, въпросът е да се конструират системи на впръскването му, които да изкарват най-добрите му качества.
2
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В сравнение с тези които търкаляме са по-добри!
1
3
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ще ги докарат от ЕС моргите в София.

Спонсорирани публикации