Анализаторите са категорични: Песента на дизела е изпята!

Залезът обаче няма да стане от днес за утре
5 апр 2017 14:30,
150
Анализаторите са категорични: Песента на дизела е изпята!
Снимка: архив, Reuters

Дизеловото задвижване вече губи доминиращите си позиции в Европа и навлиза в необратим спад, прогнозираха група аналитици от водещи консултантски компании, цитирани от Bloomberg. Това ще се отрази драматично и на приходите на производителите, и на работните места в автомобилната индустрия.

Според Хосе Асуменди от JP Morgan Chase делът на дизеловите мотори на европейския пазар през следващите три години ще падне от сегашните малко над 50% до едва 30% - най-рязката промяна на пазара от десетилетия.

Това ще има две последствия – рязък бум на инвестициите в хибридни и други алтернативни технологии, и също така забележим спад в печалбата на водещите европейски производители именно заради нуждата от тези нови инвестиции. Според преобладаващото мнение на анализаторите печалбата на германските компании например ще спадне с около 5%.

Очаква се също чувствително поевтиняване на дизелите на пазара за автомобили втора ръка -  сериозна заплаха за България, която в момента комбинира най-високото ниво на замърсяване на въздуха в Европа с на практика нулеви пречки за вноса на стари автомобили.

Отливът от дизела в Западна Европа всъщност започна още преди Дизелгейт, коментира Томас Шлик от консултантската компания Roland Berger. "Все по-строгите екологични норми започнаха да правят дизеловата технология чувствително по-скъпа", обяснява той. Скандалът с VW обаче ускори силно процеса и накара много правителства и местни власти, които преди приветстваха дизела заради по-ниските му парникови емисии, да премислят и да решат, че вредите надвишават ползите.

Шлик подчертава и друго: че отливът от дизела и масовото преминаване към електрическо задвижване може да означава закриването на много работни места в автомобилната индустрия. В момента около една трета от заетите в нея се занимават с производството на двигатели с вътрешно горене.

"Дизелът няма да изчезне от днес за утре", каза еврокомисарят по промишлеността Елжбиета Биенковска при приемането на новите, по-строги правила на ЕС за емисиите. "Но след последната година усиена работа съм сигурна, че ще изчезне много по-бързо, отколкото можем да си представим".
 
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


150
Още по темата: дизелавтомобили
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
99
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 112Нищо не ти е ясно. Влез в мобиле.де виж колко дизел коли има на пазара и колко бензин.И там карат яко дизел защото е по-добър агрегат в момента. Другото са празни приказки. Преди 15 год почнаха същата атака срещу бензина и го изместиха . Всички твърдяха че дизел няма как да бие бензин, факт е би го. Сега атакуват дизела след 10 год всичко ще е ток. решено е.
98
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До до CDIМного хора в София се отопляват на твърдо гориво и то не само в кварталите Левски и Хр. Ботев. В много от старите кооперации в центъра на София, които не са към Топлофикация, хората се отопляват с локални инсталации в апартаментите си, които са на твърдо гориво.
97
6
 
4
 
! Отговори
seira преди 7 години
ПРЕЗ 20010 г. ФОЛКСВАГЕН ВОЗИХА БАБА МЕРКЕЛ С ЕЛЕКТГРОМОБИЛ С ПРОБЕГ 600 км С ЕДНО ЗАРЕЖДАНЕ, А 1 000 км ПРОБЕГ Е НА ДРУГА ФИРМА - ЗА ЛИМУЗИНИ!СУПЕР ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ СА СЪС ЗАРЕЖДАНЕ ПО-МАЛКО ОТ 10 мин. - ПОТЪРСЕТЕ!!!ВИЖДА СЕ КРАЯ НА ДВИГАТЕЛИТЕ С ВЪГЛЕВОДОРОДИ...
96
2
 
9
 
! Отговори
бай петко преди 7 години
бъдещето е във водородните коли там отпада проблема със зареждането и живота на батерията колкото до замърсяването ТЕЦ-те имат огромна заслуга за това... разбира се до 10г в ЕС няма да има работещ ТЕЦ и ние понеже сме умни се отказахме от атомната енергетика...и ако сега ви се струва скъп ток-а само почакайте... но това е друга тема
95
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А защо никой не отваря дума за милионите тежкотоварни камиони? Те как ще превозват по 24 тона.Да вярно е че има електрически леки коли с 600 к.с. но с камионите нещата са други.Само батериите ще тежат 10 фона сигурно!
94
0
 
3
 
! Отговори
? преди 7 години
по публикацията работи - наивници, *** подигравате ли се с посетителите на сайта!?
93
0
 
9
 
! Отговори
do 137 преди 7 години
А с какво карат камионите в Осло?
92
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До до 134 Колкото и да е ти е добро "турбото" динамиката на дизела при ниски обороти на двигателя е по добра. Така е при всички стандартни автомобили бес електрически турбокомпрсори. Просто налягането в цилиндрите е много по високо.
91
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен . Бъдещето никога не е било очевидно. Електрическите двигатели са добри само ако се пренебрегне общата картина. Произвовството на батерии е едно от най екеологочно вредните. Да не говорим за рециклирането. Електричеството също трябва да се произвежда. Аз бих спорил кое е по екологично и ефективно: кола на сгъстен натурален газ или електрическа с енергия от централа на газ.
90
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тръмп вече отмени глупавите изисквания на Обонго за икономични двигатели. Произвидителите на дизелови машини ще се пренасочат към САЩ. Електрическите задвижвания имат бъдеще в градовете. За дълги пътувания има още много да се работи.Няма инфраструктура , зареждането е бавно и ако се изтощи батерията единственото разумно решение е теглене. Не знам защо не се работи по варианта със сменяеми батерии?
89
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До seiraКогато си заредиш телефона за 10 минути ела се обади. И такъв автомобил от BMW няма.
88
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
1000 km на баба ти шортите! 350 км. при идеални условия. Бързо зареждане за 4 часа
87
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Два литра другия път! Виж на тест-драйв какъв е разхода. Около 50% е реалната разлика м/у дизел Евро 6 и бензин Евро 6.
86
13
 
1
 
! Отговори
seira преди 7 години
ВЕЧЕ ТРЕТА ГОДИНА ЗАВОДИТЕ BMW ПРОИЗВЕЖДАТ СЕРИЙНИ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ!ВСЕ ОЩЕ НЕ МОГАТ ДА НАСМОГНАТ НА ПРЕДВАРИТЕЛНИТЕ ЗАЯВКИ!НА ПАЗАРА Е И ЕЛЕКТРОМОБИЛ С 1 000 км ПРОБЕГ ОТ ЕДНО ЗАРЕЖДАНЕ, КАТО ВРЕМЕТО ЗА ПЪЛНО ЗАРЕЖДАНЕ Е ПО-МАЛКО ОТ 10 МИНУТИ...ПОИНТЕРЕСУВАЙТЕ СЕ!
85
2
 
7
 
! Отговори
kltnm преди 7 години
До АнонименМи аз не съм чувал БМВ да могат да се похвалят с кой знае какви успехи свързани с дизеловите двигатели. БМВ са силни в бензиновите, къде се ръгат при дизелите? Там други фирми имат предимство.
84
5
 
9
 
! Отговори
Наско преди 7 години
Статията казва между редовете: Не купувайте дизели. Но понеже в близко бъдеще не се очертават достъпни и практични, особено като инфраструктура ел. коли, купувайте бензинови коли. Но никъде не споменават, че разликата в разхода на гориво между дизела и бензина си остава за сметка на потребителя. А той не е малко. Така, аз им казвам ***! Докато не ми предложите разумна алтернатива, не ми казвайте как да живея. Баста!
83
4
 
9
 
! Отговори
seira преди 7 години
ПРИЯТЕЛИ, НЯМА СМИСЪЛ ДА СПОРИТЕ!БЪДЕЩЕТО Е НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ И КОЛКОТО ПО-БЪРЗО ГО ОСЪЗНАЕТЕ, ТОЛКОВА ПО-ЛЕКО ЩЕ ВИ БЪДЕ!!!
82
2
 
6
 
! Отговори
Мнение преди 7 години
До до 109 до 112 Всички неща в световен мащаб отиват към по зле.Забравихме добрите стари четирицилиндрови двигатели ,масово се минава на три цилиндрови с турбо надув и малка кубатура.Итолианците избиха рибата с двата цилиндри при фиат-500.Нали усещаме тенденцията да се произвеждат коли еднодневки с извратен дизайн да върви търговията.А за качество и здравина майната му.
81
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не знаех, че Мазда 6 е бутиков автомобил. Те и от Мазда не знаят..:)PS: Нучихме нещо от нашие сънародник от Мало Конаре.
80
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
За 2017 VW ще имат дизели 1.6 , 2.0 и новия 1.5, който няма да заменя 1.6. За 2018 излиза и 1.8. Така, че не ми говори врели-некипели.

Спонсорирани публикации