Залез на дизела ли? Премуим автомобилите разчитат на него

Продажбите при тях растат, въпреки общите тенденции
12 апр 2017 09:45,
18
Залез на дизела ли? Премуим автомобилите разчитат на него
Снимка: BMW

Ново проучване показва колко много европейските производители на премиум автомобили разчитат на дизела. Според данните на анализаторската компания JATO, повече от 95% от продадените от Land Rover джипове, са оборудвани с дизелов двигател. При Volvo делът на дизеловите коли, продадени от началото на годината, е 80%.

Jaguar отбелязва ръст по този показател – от 81% през 2016 до 90% за първите три месеца на тази година, докато всяко трето BMW, продадено през 2017, е било дизел. При Mercedes и Audi делът на дизеловите двигатели е 70%, като интересна подробност е, че при всички марки, попаднали в проучването, се забелязва спад в търсенето на дизелови модели, с изключение на Jaguar Land Rover.

Имайки предвид все по-строгото законодателство във Великобритания и Континентална Европа, ограничаващо употребата на автомобили с дизелови двигатели, премиум марките може да са изправени пред финансов колапс, заради зависимостта си от дизела. За сравнение, производителите на масови автомобили са много по-слабо засегнати от явлението. Само 10% от колите, които Toyota е продала в Европа от началото на годината са оборудвани с дизелов двигател. Процентът при британската марка Vauxhall е малко над 20 на сто.

Средно, през първото тримесечие пазарът на дизелови автомобили се е свил в сравнение със същия период на 2016.

Съотношението на продадените бензинови и дизелови автомобили тогава бе точно 50/50, докато през първите два месеца на 2017 делът на дизеловите автомобили е паднал до 47%. Peugeot, Volkswagen, Renault и Nissan се присъединяват към премиум марките с над средния процент, докато останалата част от водещите европейски автомобилни производители имат по-нисък от средния резултат.

Нещо повече, почти всяка автомобилна марка е продала по-малко дизелови автомобили спрямо началото на 2016. Toyota е пласирала 9.7% по-малко дизели, а Vauxhall и Citroen съответно 9.1 и 8.9 на сто по-малко. Средният спад при продажбите на дизелови автомобили е 3.7%.

В пълен контраст на всичко това, Jaguar и Land Rover продават повече дизели от преди, а единственият масов производител на автомобили, при който се забелязва този ефект, е Fiat (2.6%).

"Повечето премиум автомобили, продавани в 29 европейски страни, са дизелови," казват от JATO. Предстои да разберем дали последните предизвикателства, пред които е изправена репутацията на дизела – в това число забраната за използването му в градове като Париж – ще се превърне в "нова заплаха за сериозния ръст на тези автомобили", предстои да разберем.

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Един българини ти си един заблуден.
15
1
 
1
 
! Отговори
да ги заобичам ... преди 7 години
До Един българин - глей са, бг е пълна с древни индийци, ежедневно се сблъскваме с тяхното присъствие и интелект. имал съм колеги индийци, децата ми работят в тая корпорация, работят в Европа работят с индийци, за съжаление, когато около 20% от населението на света са индийци това е неизбежно! индийци има и космонавти, може и в къщата ти в скоро време да дойде индиец щом си им такъв фен! индийци са ми досаждали в Кипър, Санторини, Барселона и Палма де М., Амстердам! но това не може да ме накара
14
4
 
6
 
! Отговори
ба преди 7 години
Проблема не е в дизеловият двигател проблема е в горивото произвеждано за него. Ако се призвежда качествено био гориво по джоба на всеки потребител дизеловият двигател ще е по чист от бензиновият! Като имате предвид че бензиновият двигател е много по мръсен от дизеловият с тези бензинови изпарения които са по отровни от дизела. Помиришете бензиновото гориво и ще усетите непоносима миризма която направо ви задушава и може да изпаднете в безсъзнание!
13
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Само заради мощността на дизела, иначе залязва със сигурност.
12
1
 
9
 
! Отговори
До 9 преди 7 години
Какво общо имат колите с държавата Индия? В Индия има 100 милиона души които не знаят какво е това електричество..само са чували,че го има някъде.. ;)
11
1
 
3
 
! Отговори
Mitko UK преди 7 години
Problemyt e politicheski i korporativen. Ne e do kolite. Samoletite, korabite, vlakovete zamyrsiavat poveche. Primerno v UK vlakovete, korabite, avtobusite, iahtite sa na diesel. A i povecheto koli sa novi tuk, minimum s Euro5. Prosto niakoi e reshil neshto i shte go postigne nai-veroiatno.
10
1
 
6
 
! Отговори
До 7 преди 7 години
Всичките стари коли на Европа са в БГ колега , доказано...от много години...
9
3
 
2
 
! Отговори
До 7 преди 7 години
Е да де в БГ карат по нови коли....е стига глупости колега....смях..41893
8
1
 
3
 
! Отговори
Кънчо пут... преди 7 години
Ами "едни пари" трябва да се пренасочат от левия джоб към десния...и обратно...
7
12
 
11
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Всъщност дизеловите коли по Евро 6, според мен са "по-чисти" от бензиновите по Евро 6. разбира се има разлика в емисиите, но като цяло бензиновите замърсяват повече. Отдавна мина времето, когато дизеловите коли бяха в пъти по-голям замърсител от бензиновите. Въпросът е дали ще спре това увеличаване на изискванията, защото тои път не води до никъде. В крайна сметка ще се забранят всички коли и ще ходим пеша. Електрическите коли също замърсяват по два начина - като се движат вдигат прах от пътища
6
1
 
5
 
! Отговори
До бг1 преди 7 години
В бг карат по - нови коли колега .
5
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Jaguar Land Rover e собственост на Tata Motors, те могат да си прават коли и на ориз, пазара в Европа в свит, вие бихте ли си купили кола на Тата?
4
6
 
8
 
! Отговори
Пепи преди 7 години
Какво значи премиум ??? Някой знае ли или се повтаря механично
3
3
 
8
 
! Отговори
До БГ преди 7 години
Е все на някой ще му е необходима,все пак са по запазени са тук автомобилите на тези години..
2
7
 
11
 
! Отговори
БГ преди 7 години
За какво да го продаваш, то до 2018 и без друго от самосебе си ще се разпадне. По-добре събирай стотинки за някоя нормална кочинка..
1
3
 
14
 
! Отговори
Бг преди 7 години
Преди 3 месеца си купих голф4 дизел и живея в Брюксел ,.и влезе закон за автомобили със euro 3 че 2108 не могат да се движат ИЗ столицата..Търся пазар в момента..😊

Спонсорирани публикации