Паднали в топли води метеорити – донесли живота на Земята

Изследване разкрива, че астрономията предоставя важна част от отговора
Паднали в топли води метеорити – донесли живота на Земята
Снимка: visualhunt.com

Метеорити, паднали в топли водни басейни, са донесли нужните за зараждането на живота градивни елементи, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес. Те са базирани върху извършени от специалисти от университета Макмастър в Канада щателни проучвания и изчисления в астрофизическата, геоложката, химичната и биоложката област.

Възможността да се зароди живот в малки топли водни басейни бе изтъкната от Чарлз Дарвин, бащата на теорията за еволюцията, през 1871 г.

"Ако можехме в малък топъл воден басейн, в присъствието на всякакъв вид амонячни соли и фосфорна киселина, светлина, топлина, електричество и т.н., да създадем по химичен път протеинова съставка, която да претърпи още по-големи промени", е написал Дарвин. Оттогава учени противопоставят въпросната теория на друга, която гласи, че животът на Земята се е появил в хидротермални извори на океанското дъно.

Резултатите от изследването навеждат на мисълта, че първата от двете теории е по-вероятна, защото редуването на суша с влажни периоди е било нужно за свързването на моликулярни тухлички в самореплицираща се РНК. Тези молекули РНК са първият генетичен код на живота на Земята.

"За да се разбере произходът на живота, трябва да се опознае Земята преди милиарди години", коментира Томас Хенинг от института Макс Планк по астрономия в Германия.

"Изследването разкрива, че астрономията предоставя важна част от отговора. Начинът, по който се е формирала Слънчевата система има директно влияние върху произхода на живота на нашата планета", допълни още той.

Преди 3,7-4,5 милиарда години Земята е била бомбардирана от комети 8-11 пъти по-често, отколкото днес. В земната атмосфера преобладавал вулканичен газ и на нашата планета имало малко суша, тъй като континентите се издигали от дъното на световния океан.

В даден момент съставките, нужни за получаването на РНК полимери, достигнали достатъчно големи концентрации във водните басейни и се свързали помежду си, докато нивото на водата варирало в зависимост от валежите и изпаренията.

"Тези примитивни форми са еволюирали до поява на ДНК, която е твърде сложна и не би могла да е първият елемент на живота", отбеляза Ралф Пудриц от университета Макмастър и допълни, че нещо друго трябва да е сложило началото и това е РНК.

Резултатите от изследването са публикувани в Proceedings of the National Academy of Sciences.

stili преди 6 месеца
До гост

прочети и по-долните коментари, май не си ми схванал идеята..

гост преди 6 месеца
До stili

чел съм поне на единия олиг... част от историите, и кво да кажа чисто земна гледна точка на земен ограничен човек, който иска да ни набие в главите, някакакъв еволюционен процес който важи за животните, а ние сме започнали отгоре настъпали сме котката и сме си прецакали метода по който влизаме във физическото тяло и сега започваме отначало с пълна амнезия бе спомен за връзката с невидимата светлина, откривайки отново всичко което сме знаели преди, и да ако това наричате еволюция ок.

ask преди 6 месеца
pitaite lili ivanova tq e bila tam po onova vreme i nai-dobre znae

stili преди 6 месеца
До 19 и 20

Ерих фон Деникен, Роберт Шару, Закрия Сичин и др.
Това са автори на книги по темата. По Хистори или Нат Гео няма да ти кажат нищо по-различно от това, че човекът е волюирал от ***. Ако търсите доказателства, намерете техни книги.

А-а-а-а, може да гледат и YouTube

До 17

Къде са тези доказателсва? Ако ще ми гледайте Хистори Чанел и техните простотии ще пропусна.

До гнг

"Има много доказателства, че човекът е плод на някаква извънземна цивилизация."

И те са?

Ясно е че живота е дошъл от космоса и е ясно че е процес който протича много бавно ,а нужните обстоятелства са едно на милион.Всякакви теории за богове и тем подобни са просто луди небивалици.

стига сте писали глупости за произхода на живота , за микробите и амебите съм съгласен , но няма как от амеба да се получи човек , всеки умен човек знае че сме създадени от генно инжинерство ,има доказателства че на земята са съществували поне 5 цивилизации преди нас но всичко се крие, и защо не знам ,другите неща ги говорете на децата от първи клас

Шоп преди 6 месеца
Значи е вярно, че има Господ.

То Вселената бъка от гигатонове материал да правиш живот от него. Проблемът е, че без "чертеж" нищо не става. Тухлите са навсякъде, но на сграда няма да станат, ако някой не ги подреди. Освен това еволюцията дори да съществува като действителен процес, не обяснява ЗАРАЖДАНЕТО на живота. Няма еволюция на готварската сол и силициевия окис.

До ГЕРБЕР преди 6 месеца
Естествено! Той даже преряза лентата и си носи парченцето в джоба на сакото...

Би могло !
Само не си вадете извода ,че от там е дошъл и човека !

АНОНИМЕН СОРРОСОИД преди 6 месеца
Глупости. Както винаги и за всичко е виновен Путин и руските хакери. Дайте да дадем още санкции за Русия, дрогаре говедаре!

гнг преди 6 месеца
до Анинимен 5
"От гледната точка на автор на фантастични романи сигурно изглежда интересна теория. Ама до там."

Тази теория далеч не е фантастика. Има много доказателства, че човекът е плод на някаква извънземна цивилизация. Теорията на Дарвин издиша по доста параграфи. Но и в нея има доза истина. И тя е, че извънземните са кръстосали техен генетичен материал, с някакъв вид маймуни, които са обитавали Земята. Било то и шимпанзета. Трябвало им е интелигента работа ръка, която да приема заповеди.

ъъ преди 6 месеца
До ГЕРБЕР

Ама какво стана, нали от реброто? От кал? И какви са тия милиарди години.. нали 10 хиляди?

В СЕТИ ако бъде засечен сигнал последното нещо което им минава през ума е "о извънземни". В интерес на истината това е последното в техния лист когато се проверява засечен сигнал. Сигнала се тества от други антени по света и ако се окаже автентичен, а не аномалия от други обекти в орбита се започва дълъг процес по изключване на други вероятности и чак когато всичките бъдат изчерпани може да се мисли за сигнал от друга цивилизация.

Е не като по филмите ама реалноста е по-скучна...

До Един от Северозапада

Един от Северозапада преди 6 месеца
"Човечеството е експеримент на извънземна цивилизация, при това-неуспешен експеримент..." Айзък Азимов

За някой хора е по-лесно да повярват, че някакъв бог е създал цялата вселена и живота в нея от колкото да приемат научната гледна течка която се опитва да разбере света около нас базирано на доказателства и тестове.

Това, че не разбираме нещо в момента не значи, че има бог. Много от нещата които са били предписвани на боговете днес са пределно ясно какво и как се получават. От светкавици, земетресеня до "горящи топки в небето".

Добре дошли в 21 век. Крайно време е да се събудите.