Къдрав, тъмнокож и синеок! Чедърмен – прародителят на британците

Този човек е живял преди 10 000 години по земите им
8 фев 2018 19:50, Елка Василева

Странни външни белези е притежавал прародителят на всички британци, живял по техните земи преди 10 хиляди години, предава Франс прес.

Според учените праисторическите индивиди, които са обитавали Острова, са били с много тъмен цвят на кожата, косите им са били къдрави, а очите - сини.

Така изглежда реконструкцията на Чедърмен, чийто скелет е бил открит в едноименната пещера в югозападната част на Англия.

Само преди няколко години реконструкцията на лицето му изглеждаше доста по-различна. Тогава той беше с черни коси, но кожата му беше много по-бяла, а очите – кафяви.

По думите на Крис Стрингър, директор на изследователския отдел към Лондонския природонаучен музей, мнозина биха се учудили от външния вид на своя прародител.

"Мнозина се изненадват при сегашния вид на Чедърмен, живял преди 10 хиляди години по нашите земи. Той е бил доста мургав и с много сини очи!"

Последните открития са били направени с помощта на два фактора. На качеството на взетия ДНК материал, който е бил много добре запазен за толкова древен скелет, и на усъвършенстваната техника по разчитане на генома.

Генетичният материал е бил взет чрез отвор в черепа, от който е било извлечено малко количество костен прах. Самият скелет е бил открит в пещера, в която температурата се е задържала на постоянни нива, а въздухът е бил студен и сух. Това е позволило ДНК-то да се запази в толкова добро състояние.

На базата на последните получени данни холандски специалисти реконструираха лицето на Чедърмен в триизмерен вариант. Той е принадлежал на популация от ловци-събирачи, дошли от Близкия изток и мигрирали към Северна Европа в края на последната ледникова епоха. В наши дни около 10 процента от бялото британско население носи чертите на тези свои прародители.

57 - Британските учени слабо се вълнуват от българския геном. Но има няколко изследвания в последните 10 години, на международни екипи с българско участие. Профилът на тракийците е гени сходни с тези в северните държави (скандинавци/балти), със средиземноморски примеси. Имат малко общо и с древните, и със съвременните българи.

При идването на българите, траките отдавна не са част от пейзажа, освен като маргинални остатъци инкорпорирани в други етнически групи.

az преди 3 месеца
Преди 10000 години всички са били с тъмна кожа и ***. В последните 2000 години благодарение на цивилизацията човекът прекарва все повече време на закрито и това е довело да изсветляване на кожата. В момента нормално човек прекарва 90% от живота си на тъмно или закрито. Преди е било обратното на тъмно си в пещерата през деня си навън. Сега цял ден бачкаш на закрито и излизаш по-тъмно.

До saki 56
Ти откъде знаеш, че в някоя тайна лаборатория вече не се правят експерименти с клониране на хора. Кой знае какви чудовища са създали.

... и хомосексуален, ако трябва да сме съвсем коректни.

***, скандинавци в жк Факултета друг път, англичани са, учените го доказаха.

ние сме траки преди 3 месеца

Начел си се на английски учени!Попрочети малко и от други,няма да боли!

saki преди 3 месеца
Щом има ДНК , може да го клонират и да видим ,как е изглеждал. Отделно ще е добър за изследване,защото може да има по силна имунна система от сегашните хора. Но няма да разрешат клониране.

3лaтko жeлeв преди 3 месеца
Истински турчин

Искат да сближат белите хора с прииждащите от Африка.

Глупости!

Това с възтановяването на кожата на лицето и цветът на очите са пълни глупости.
След още 2 г., когато има нови научни открития ще се окаже, че тоя е рус със черни очи и чисто бяла кожа.
Самият факт, че на определен период от време едни и същи данни дават различни резултати вече е съмнителен.

не син преди 3 месеца
Имал е и две къдрави антенки на чутурата !

леле преди 3 месеца
Пак ви пробутват простотии и веднага започват коментари върху пълни измислици !

Не знам на какви "генетични" технологии са разчитали, ама антропологичните му черти са на бял човек, а очите му са сини, което някак си изключва тъмна кожа.

Имам идея как можем да върнем на британците първоначалният им вид.

Не се кахърете, бе!
Преди 10 000 години всички сме били "мур---гави", тоест Роми!
Древните Римляни и Египтяни са го знаели!

-:)))))))

Щерю преди 3 месеца
Е-го на - пра-пра-пра ингилизина прекалил със солариума...

Ханку. Брате. В съвременните българи има нищожен процент тракийски гени, докато "пра"българските варират от 25 до 50%, в зависимост от региона.
Шокинг нюз - когато българите на Аспарух идват, тук траки вече няма.

Що не четете вместо да дращите глупости, ще остане една загадка.

Комунистите са по-бели от антикомунистите.

Убавец! Малко прилича на кралицата