Колата на старо – всяка 3-та удряна, но "напудрена"

Автомобилите "втора ръка" застрашават безопасността
3 апр 2018 21:54,
52
Колата на старо – всяка 3-та удряна, но "напудрена"
Снимка: архив "Булфото"

Колите, които купуваме втора ръка у нас масово са удряни, с манипулиран километраж, но "постегнати и напудрени".

Това предупреди Богдан Милчев от Института за пътна безопасност по време на дискусия за некоректните търговски практики при продажбата на употребявани автомобили.

Той обясни, че масово от Италия се внасят автомобили с повредени двигатели, претърпели удари, които в последствие, преди продажба, се привеждат в търговски вид. "Около 80-90 на сто от колите в Горубляне и други подобни автоборси са претърпели катастрофи. Всяка трета кола е с манипулиран километраж, но "постегнати, напудрени", се предлагат на клиентите, които в по-голямата си част поради некомпетентност стават лесна мишена за злоупотреби", категоричен е Милчев.

Още по темата

Според него много скрити дефекти на тези автомобили не се обявяват и купувачите са в неведение.

"Честа практика е фалшифицирането на сервизни книжки, скриват се проблеми с въздушните възглавници, АВС системата, колите са с изкривена геометрия. За съжаление от страна на държавата няма решителност за решаване на проблема, липсва регулация", категоричен е Милчев.

И според бившия шеф на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Димитър Ганев въпросът за автомобилите втора ръка е много сериозен.

"Това, което в момента пазарът предлага, е в състояние, което сериозно застрашава безопасността на движението", категоричен е той. И според него липсва регулация от страна на държавата, което води до непрозрачни взаимоотношения продавач-купувач.

По време на форума бе представена платформата Карстори, създадена от български екип, за да отговори на огромните проблеми, съпътстващи пазара на употребявани автомобили.

Специалистите в нея са разработили система за установяване на техническото състояние на колите втора употреба. Организацията предлага продавачите на коли втора употреба да минават с автомобилите технически преглед в сертифицирани автосервизи преди да предложат превозните средства на купувачите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
0
 
0
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 6 години
До Анонимен46 Със г-н доцента ти много лесно ще намерим общ език , за разлика от теб.И какво те научи за ламарината? Впрочем, я ми обясни, като на неук човек, с какво въглеродно съдържание трябва да е тя , за да се изтегли дълбоко, с какво разкисление, /спокойна, полуспокойна, кипяща/, и с какво защитно покритие против корозия е по-подходящо да бъде? Електроположително, или електроотрицателно, или не е необходимо такова, а се разчита само на грунд и лаково бояджийско покритие?Как е при Опела?
48
0
 
0
 
! Отговори
ПорЦелан преди 6 години
Чистата ми заплата е 4870лв месечно. Не бих си купил нов автомобил. Нищо в България не те кара да го правиш! Нито данъците, нито застраховките, нито цените за поддръжка. Купих си януари месец кола която излезе със 4-ри нови гуми и обслужване точно една заплата. След три месеца нямам никакви проблеми. Дачия Логан MCV щеше да ми струва около 680лв всеки месец за три години (каско, обслужване в фирмен сервиз и вноска). С безумно оборудване, изпълнение и по-слаб двигател.
47
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Като нямате пари, няма да карате автомобили!Нямали пари, а във всяко семейство по 3-4 трошки!Ами ще си купите една нова Дачия, вместо 4 стари Аудита с обща възраст 60 години!Новите автомобили не ставали за нищо, защото имали много електроника...това даже ще го оставя без коментар!
46
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хората, които могат да отделят 3-4 хиляди лева за покупка на автомобил, нямат голям избор - някое старо Голфче или Астра и това е...Не разбирам обаче тези, които дават по 15-20 хиляди лева за стари Мерцедеси и Аудита, вместо да си купят чисто нов Форд или Шкода!После поддържат Мерцедесите с турски части в квартални сервизи, а гуми купуват за по 40 лева бройката от OLX-а! Комплексарска работа е българина...
45
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 27Тебе ще те пратим в Якутия да си живееш живота.
44
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Един от СеверозападаОтиваш при доц.Г.Саев в ТУ-София катедра МТФ и го питаш защо съвецките *** са най-големите *** на света.Бил ми е ръководител на реферат на тема - Перспективи на листовата стомана в автомобилните купета.Аз ако ти кажа, ще ми философстваш, ама като отидеш при доцент ще мълчиш като бълха в ***.
43
2
 
1
 
! Отговори
НЕ преди 6 години
До ДаЛамарина като капачка от буркани ама като тресне Лада-та и от съвецкия автомобил не остава нищо, а пътниците в западната кола са без драскотина.
42
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ако се правеше ГТП като хората, поне 2/3 от колите в България щяха да са спрени от движение.Познат, живеещ в Белгия, го върнали, защото фаровете му не били регулирани и си плати веднъж на сервиз, и още веднъж за повторен преглед.
41
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ами вдигнете данъците за коли над 5 години бе!Стига с това оправдание, че българинът бил беден. Ами беден е! Ама това не значи, да се качи на опасна за живота таратайка струваща 500-1000 лева!
40
4
 
3
 
! Отговори
Да преди 6 години
Коли от Европа проблемни -отказва хидравликата у мантинелата си,отказва електрониката при изпреварване челен удар,ламарини като капачки за буркани и много недодялани работи.
39
1
 
7
 
! Отговори
Нов преди 6 години
Тя затова е кола на старо - защото е удряна, ръждясала, остаряла или омръзнала на собственика и. Да не е съвсем в ред е напълно нормално и купувачите трябва да са наясно с това.
38
1
 
3
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 6 години
До 123 Не ми се влиза в спорове, особено с хора, изхвърящи лада заради избила ръжда.Остава и да ми обясниш колко пъти си сменял ангренажния ремък на жигулата или на лада 1500.Или как се сменя масления филтър на ЗАЗ-ката ,
37
1
 
7
 
! Отговори
До 38 преди 6 години
Имах съсед, който караше Жигула. За незнаещите това е предишното наименование на Ладите. Кара я 36 години преди да я изхвърли. След това си взе 12 годишен Опел и го изхвърли след 5 години. Ти не пишеш на колко години е била Ладата, кояти си дал за скраб, което е явно манипулативно.
36
1
 
2
 
! Отговори
123 преди 6 години
До Един от СеверозападаНе че нещо, но аз имах лада и я дадох на вторични суровини, точно защото беше изгнила. Като те гледам какви ги пишеш, явно и ти не си виждал руска кола.
35
0
 
7
 
! Отговори
123 преди 6 години
Е да ама пари за нови няма. Това е положението. А и повечето нови са с толкова много електроника, че въобще за нищо не стават. Така че ако искате хората да купуват нови коли повишете стандарта, спрете да крадете като за световно, ама няма как да стане нали?!
34
3
 
5
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 6 години
До Анонимен32 Приятелю,предполагам, така си чувал от по-старите твои роднини и приятели, но не си виждал съветска кола на живо, а и едва ли си карал.Само сравнението за ръждата, е достатъчно.Виждал съм жигула, лада или москвич на 40 години, виждал съм и Опел, без калници от ръжда, на няма и 20. Лошота е, че при демокрацията, и руснаците възприеха западната философия за производство.И все пак, въпреки че и при руските автомобили има ремонти, смяна на консумати, те са в пъти по-малко и по-евтини.
33
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Започва пропагандата. След няколко години очаквайте закон, който забранява продаването на коли втора ръка. Едни пари трябва да се печелят.
32
2
 
1
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 6 години
До Анонимен33 Нещо повече-още преди да се произведе даден автомобил, се знае "таргет групата" , за която е насочен. Студенти, млади семейства без деца, семейства, или автомобил за малка фирма. Иначе си прав-да издържат гаранцията, и малко отгоре, за да влязат потребителите в схемата "върни стария, доплати, и карай нов модел", или просто да върви търговията и с автомобили, и с резервни части.
31
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Според интервю с главен конструктор от световна автофирма днешните коли се произвеждат за 10г. живот- 5 с гаранция и 5 без такава. Преди години колите се произвеждаха да служат на клиента, днес да докарват по-големи печалби на производителите и акционерите на фирмата.
30
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 31Вие каква кола карате?На този свят има стотици марки и модели и вие познавате лично и детайлно всяка от тях и казвате че са скрап още от заводът?Кои не са скрап?Съветските таралясници които имаха нужда от основен ремонт на 40-50 хил км?Съветите опели и фиати на които им падаха вратите от ръжда?

Спонсорирани публикации