Едно мигване и си чао! Ще спре ли войната на пътя?

Пътен експерт: Войната се печели със стратегии, не с хаос!
23 апр 2018 20:23, Надежда Йосифова
29

5702 гледания   |  Още видео

През изминалите няколко дни черната статистика за загиналите при пътни инциденти рязко се увеличи. Само преди малко повече от седмица тежка катастрофа между пътнически автобус и лек автомобил на АМ "Тракия" отне живота на 6 души и рани над 20.

Войната по пътищата обаче все още не спира. Какво трябва да се промени – коментар в предаването "Околосветско" по Bulgaria On Air на Иво Танев и Диана Русинова от Института за пътна безопасност.

"(Без)Отговорно шофиране – всички се възмущават и страдат след огромния брой пътни инциденти, които взимат десетки жертви ежедневно, но виновниците остават безнаказани" - казва Иво Танев.

Какви спешни мерки трябва да се предприемат и какво трябва да се промени в сегашния Закон за движение по пътищата?

"Войната се печели със стратегии, не с хаос. Законите обаче не се правят от експерти", смята Диана Русинова.

"Нашето мнение може да спаси един човешки живот. Но този един човешки живот е победа на фона на това, което се случва. В нашата система има абсолютна колективна безотговорност. Различни институции отговарят за едни и същи неща и не се съгласуват по между си", сподели в предаването експертът по пътна безопасност.

Разберете още в предаването по темата - кога ще има нови решения и ще спре ли войната по пътищата?


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Винаги когато шкембетата провеждат акция, имаща за цел намаляване броя на загиналите в катастрофи, по ирония на съдбата, той се увеличава стремглаво. Явно толкова си могат. За два милиарда лева годишно е туй.
20
3
 
2
 
! Отговори
До номер 20 преди 9 месеца
Когато някой се движи по път с предимство и спира за да излезнеш от някоя задънена улица:дава ти път защото ще го глобят :) или защото е възпитан.а наивник?
19
0
 
7
 
! Отговори
Световния опит преди 9 месеца
Преди години не толкова отдавна в Ню Йорк престъпността беше достигнала огромни размери. Новия кмет (Блумберг) реши да се справи с престъпността, но не с огромни наказания, с възпитание и култура или промяна на манталитета, а с това, което досега единствено е доказало, че работи по света и се справи.
18
3
 
5
 
! Отговори
??? преди 9 месеца
Още ли има меко казано наивници, които си мислят, че нещата опират до възпитание, манталитет, култура, обучение?! В нормалните държави, където правилата се спазват, никой не си и мисли подобни дивотии. Всеки експерт знае какво трябва да се направи, но в България елсперти няма, а малкото трезви гласове никой не ги слуша. Слушат какво ги лъже КАТ и съвсем естествено става по-зле.
17
6
 
5
 
! Отговори
Софиянеца преди 9 месеца
В момента, в който си купиш "новия внос на 12+ години" вече си "смигнал" с едното око и "си чао"
16
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Проблема е,че нямаме възпитание.
15
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Огромна заблуда е, че с огромни присъди СЛЕД катастрофите, катастрофите щели да намалеят. По света работят да няма катастрофи, а не да наказват след тях, т.е. мерките трябва да са насочени ПРЕДИ да стане катастрофа, а не след нея. Тъжно е да гледаш как се предлагат все по-огромни наказания с някаква мазохистична злоба.
14
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Докато се залага на все по-високи глоби и други наказания, все така по-зле ще става - това е ясно като бял ден.
13
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
"Войната се печели със стратегии, не с хаос. Законите обаче не се правят от експерти", смята Диана Русинова.

Законите не се спазват. И бай Шиле да прави законите - все едно. Докато причинил катастрофа с 6 жертви си минава с условна, то няма какво повече да пискате!
12
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Само тук и в Турция е такава сеч, там карат още по отвратително.
...
Много знаеш ти как се кара в Турция. Само в Истанбул който е колкото три Българии има три пъти по-малко жертви на автокатастрофи.
11
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Българите сме безсмъртни шофьори. Тая статистика в България е от някакви други етноси които си купуват книжките.
10
2
 
9
 
! Отговори
Трудна задача преди 9 месеца
Най опасно е извън градовете, при висока скорост. Но и в градовете е "весело'. Преди месеци се прибирам късно ок 23ч и спираме на червено. Шофорът от другата страна явно опита да прави дрифт с една малка кола, но стана нещо и успя да я обърне по таван. Оставихме колите и отидохме да го вадим-беше увиснал на колана-едва го извадихме-дано е научил нещо!!
9
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До ***

И какво гледаш? Турските гастербайтери? Останалите карат спокойно. В немско, ако се направиш на отворен, все някой се обажда, спират те и приключваш. Само тук и в Турция е такава сеч, там карат още по отвратително.
8
4
 
9
 
! Отговори
Само един шпрайт преди 9 месеца
Строги наказания няма да помогнат, защото на всеки може да се случи да предизвика катастрофа. И след това какво? Да кажем, че плати огромна сума и лежи 20 години в затвора. С какво това, че някакъв си пич лежи в затвора ще спре катастрофите на останалите шофьори? Превантивни мерки трябват, а не строги наказания. Превантивно могат да се вкарат в затвора всички шофьори и тогава няма да има катастрофи, докато те са в затвора. Ако имате по-добри идеи, дайте да чуем.
7
10
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Защо в Северна Корея няма война по пътищата? Ами защото на робите не им се дава право да имат коли. Но нали сме капиталисти, искаме да фучим с 200 и да се правим на голямата работа, и така докато не се избием всички. Единственото ефективно решение е забрана на автомобилите. Тогава война няма да има. Но няма как. Ще ревнат всички. За тях колата е по-ценна от живота на другите.
6
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Глоби като в Гърция и да видим.Проблем все пак са купените книжки,малкото часове кормуване,и никакъв респект от закона защо,ли.Миже би законотворците са най големите нарушители.
5
3
 
6
 
! Отговори
- преди 9 месеца
Най-тъжното е, че от около 10-тина години аз лично установих, че проблемите са далеч по-дълбоки от "агресорите на пътя".

Да, тия трябва да бъдат махнати - резки маневри, агресивно престрояване, притискане и прочее - трябва да се отнема книжката до живот.

Аз лично съм бил засичан по магистралата многократно, карайки В ограниченията (130км/ч) от пръдльовци каращи със 100км/ч, просто защото са решили, че трябва да изпреварят предния, който се движи с 99км/ч. Въртят геврека без да гледат ...
4
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Българака е скъсан и си му личи от мили!
3
4
 
6
 
! Отговори
До 2 преди 9 месеца
"българчето" като теб със сигурност
2
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Българчето кара секънд хенд, живее секънд хенд, самия той е секънд хенд, обаче е с милиардерско самочувствие! Е как точно ще спре войната по пътищата? Опаааааа.... Забрайх! Кой не скача е червен!