По Пето авеню без БМВ-та и Мерцедеси? Трън ли са в очите на Тръмп?

Дали почитателите на германските коли ще предпочетат други?
Обновена: 7 юли 2018 20:56 | 7 юли 2018 20:55, Веселина Йорданова
126
По Пето авеню без БМВ-та и Мерцедеси? Трън ли са в очите на Тръмп?
Снимка: архив, Ройтерс

Пето авеню в Ню Йорк сити: Безкрайна поредица от луксозни магазини. Пето авеню е улицата на богатите и красивите. По Пето авеню се движат най-скъпите лимузини. Сред тях и най-новите модели на Мерцедес и БМВ. Ако стане това, което иска президентът Тръмп, тях вече няма да ги има по луксозния булевард, пише "Дойче веле".

Още в предизборната си кампания той обеща да подпомогне американската икономика, да създаде нови работни места и да насърчава местното производство. Чуждите страни, които внасят своите стоки в Америка бяха и си остават трън в очите на президента. Луксозни германските лимузини, които преминават пред очите му пред "Тръмп Тауър" по Пето авеню олицетворяват всичко онова, което той не желае да вижда. През април Тръмп бил казал пред френския президент Еманюел Макрон, че ще води търговската война дотогава, докато изчезнат и последните БМВ-та и Мерцедеси от Пето авеню.

Сценарий №1: Мито от 25% върху автомобилите от ЕС

Ако автомобилопроизводителите от ЕС бъдат принудени да плащат между 20 и 25 процента мито за колите, които искат да продават в САЩ, почти всички БМВ-та и Мерцедеси наистина ще изчезнат от Пето авеню. Вероятно точно това е имал предвид американският президент, когато миналия месец заплаши в Туитър европейските автомобилостроители, че ще им наложи тъкмо такива мита.

На пръв поглед това звучи логично, казва анализаторът на автомобилния пазар Ефраим Леви и обяснява: "Тогава производителите ще се опитат да си компенсират разноските по митата с повишения на цените. А повишат ли се цените на германските автомобили в САЩ, ще ги купуват все по-малко хора", казва той.

Но дали почитателите на германските автомобили наистина ще се преориентира към американски коли? "От 20 години карам само Мерцедес", казва един почитател на германската марка и допълва, че в крайна сметка би бил готов да плати и по-висока цена за любимия си автомобил. Същото споделя и един шофьор на БМВ: "Американските автомобили не ми харесват", споделя той и казва, че в краен случай би си купил някой по-евтин модел германски автомобил.

Засега клиентите явно не се стряскат от заплахите на Тръмп. Стабилните показатели за продажбите на Мерцедес и БМВ потвърждават това. "Мисля, че много хора първоначално изчакват да видят какво ще стане в действителност. И в миналото Тръмп е отправял големи заплахи, но в крайна сметка не ги осъществи изцяло", казва Ефраим Леви.

Какви ще са последиците от този сценарий?

- За трудовия пазар в САЩ: Много малко нови работни места

- за държавната хазна: Приходи от  5,2 млрд. долара годишно от мита

- За Пето авеню: Мерцедесите и БМВ-тата ще са си пак толкова, само че от по-евтините модели.

Сценарий №2: Без мита в търговията между САЩ и ЕС

Подобно нулево решение предложи американският посланик в Германия Ричард Гренел на шефовете на германските автомобилни концерни. На пръв поглед това би означавало точно обратното на онова, което иска Тръмп. Но макар и да изглежда значително по-благоприятно за европейците в сравнение с първия сценарий, и този втори вариант би донесъл печалби само за САЩ.

На автомобилите, които САЩ внасят в Европа, досега се налагаха мита от средно 10%. А автомобилите от ЕС, внасяни в САЩ,бяха обмитявани само с 2,5%. Какво тогава би означавало предложеното безмитно решение на проблема? Американските автомобили в ЕС вероятно ще поевтинеят с около 10 на сто. Ще купуват ли обаче европейците масово американски коли? По-скоро не. Същевременно Мерцедес и БМВ ще могат да внасят автомобили в САЩ без мито и по Пето авеню ще се появят още повече Мерцедеси и БМВ-та. Но каква е готовността на ЕС да сключи подобна сделка?

Доналд Тръмп не бива да забравя, че германските автомобилни концерни произвеждат голяма част от своите возила автомобили за американския пазар именно в САЩ. Тоест те правят точно това, което иска Тръмп от тях – да създават работни места. Най-големият завод на БМВ в света е в Южна Каролина. Мерцедес дава работа в САЩ на 24.000 собствени служители и на още 150.000 работници във фирмите-поддоставчици.

Много от произведените в САЩ германски автомобили изобщо не отиват на американския пазар. БМВ например изнася над 70% от годишната си продукция в трети страни. Един от най-големите клиенти е Китай, страната на която Тръмп наскоро официално обяви търговска война. Ответните китайски мита следователно ще засегнат и европейските автомобилопроизводители, независимо че между ЕС и Китай не се води търговска война.

Германските автомобилопроизводители в САЩ имат две възможности. Първо: Те могат да оставят произведените в САЩ автомобили на американския пазар. Другата възможност е да прехвърлят своите производства направо в Китай, а това би означавало САЩ да загубят хиляди работни места.

Какви ще са последиците от този сценарий?

- за трудовия пазар в САЩ: Отпадане на хиляди работни места

-за държавната хазна: Икономия от около 5,7 млрд. долара годишно от липсата на мита за внос в ЕС

- За Пето авеню: Повече Мерцедеси и БМВ-та, отколкото досега

С други думи: Каквото и да прави Тръмп, няма да успее да прогони мерцедесите и БМВ-тата от Пето авеню. Те са неразделна част от облика на тази улица. Също както "Тръмп Тауър".
 


126
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
70
0
 
2
 
! Отговори
Миленин преди 4 месеца
А така само масквичи Тръмпи
69
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Червеният помпон е за Меркел и за нейният придворен ББ.
68
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
ТРЪМП ДОБРЕ ЩЕ НАСАДИ ДЪРТАТА НЕМСКА КОКОШКА НА ПАЧИ ЯЙЦА.
КАТО СИ Я СПОМНЯ КАК НА СЪВЕЩАНИЕТО НА Г7 ГЛЕДАШЕ КАТО ОТРОВЕНА....
67
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Илко, че кой го е отричал това? Но ти сравняваш ябълки с портокали. Една немска кола серийно производство почва от $45,000+, една американска кола серийно производство почва от под $20,000.
От 20 години в Америка съм карал и американски и немски коли, в началото стари, после чисто нови. Германските коли дъжат фронта първите 6-7 години и до около 70-80,000 мили. После почват да им излизат дефектите наяве. И ремонтите са кошмарно скъпи.
66
0
 
8
 
! Отговори
Илко преди 4 месеца
Това е признание, че Мерцедес и БМВ, понастоящем, са по- добри коли от серийните американски.
65
4
 
6
 
! Отговори
Гoшу преди 4 месеца
Тръмп има много хубава коса, не се налага да я пипа. Сега остава само да си сложи един червен помпон на носа и ще стане истински палячо.
64
0
 
1
 
! Отговори
нали преди 4 месеца
Пита се за БЪЛГАРИЯ и Мерцедес бе,не за това дали си будист и кой клон от будизма си.
63
1
 
5
 
! Отговори
:):) преди 4 месеца
алоо БМВ си има завод в САЩ кви 25%
62
6
 
15
 
! Отговори
българин преди 4 месеца
НАЙ-ГОЛЕМИЯТ ГЛ-У-П@К , ИЗБИРАН НЯКОГА ЗА ПРЕЗИДЕНТ НА САЩ !!!
61
6
 
9
 
! Отговори
българин преди 4 месеца
НАЙ-ГОЛЕМИЯТ *** , ИЗБИРАН НЯКОГА ЗА ПРЕЗИДЕНТ НА САЩ !!!!!
60
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
С други думи: Каквото и да прави Тръмп, няма да успее да прогони мерцедесите и БМВ-тата от Пето авеню. Те са неразделна част от облика на тази улица. Също както "Тръмп Тауър".
...................................................
Нама до ги прогони, но ще ги оскубе добре.
59
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Който има пари за луксозен Мерцедес, ще плати още 25 % на американската държава за удоволствието.
Америка на ТРЪМП винаги ще печели.
58
0
 
9
 
! Отговори
Мнение преди 4 месеца
Пука им на милионерите, че ще платят още 20-30 хил. долара. В Ню Йорк много образно казано се водиш богат ако имаш над 100 милиона долара. Луксозните стоки пак ще се купуват в същия обем, защото и сега с ниските мита, те не са таргет на средния американец.
57
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Това според мен е нескопосано преведна статия. На пето авеню щом са най-богатите от най-богатите, какво би ги спряло да платят $160к за скъпа кола вместо $125к, тоест с тези 25% отгоре??
Либерастките отрепки се мъчат всячески да дискредитират президента Тръмп, защото последния им отвори доста чадъри отзад, размъти им калта и естаблишмънта започна да колабира. Пазете си силите меки китки, още колко сълзи има да пролеете...
56
7
 
13
 
! Отговори
Георги преди 4 месеца
нека сложи мита.. америка е една оглозгана държава. европа може да се справи и без тях. Ако тръмп започне да рита много по европа, тогава европейците може да погледнат с по-добро око на русия и американците съвсем ще останат изолирани. И без това никой не ги харесва
55
1
 
11
 
! Отговори
Ще се движат само преди 4 месеца
Лади, Волги, Москвичи и Запорожци!
54
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Будист, кой те пита от къде бил Далай Лама? Или защото няма какво да кажеш повече и да не останеш валат, започна вече да даваш информация, от която никой тук не се нуждае, никой не е питал, и не е релевантна за разговора.
53
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Аре бе, защо не питаш лама Оле Нидал, дали е продавал наркотици и дали е търгувал на черния пазар с оръжие? Защо не го питаш дали е лежал в затвора в Дания? Защо не го питаш колко жени се оплакаха от изнасилване? Този ли ти е кумир? :)))
Или и ти като всички останали ще кажеш по инструкция... "Правил ги е тия неща, но сега не ги прави!" :))) Нали така сте програмирани да говорите? Да папагалствате едни и същи реплики, като роботи.
52
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
"Ние не налагаме религията си", каза един будистки лама, докато посягаше към пакетите с наркотици, с които да вкара в транс поредните баламурници.
51
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Охооо, до одеве питаше за будизмът и Китай, сега сам говориш кой бил гонил Далай Лама. Мисловна катастрофа си!