Новите коли и в ЕС, и у нас пак със спад в продажбите

Сред причините са стандартите за вредни емисии
48
Новите коли и в ЕС, и у нас пак със спад в продажбите
Снимка: архив, Ройтерс

През януари регистрацията на нови автомобили в Европейския съюз отбеляза понижение за пети пореден месец, продължавайки низходящия тренд, който започна след влезлите в сила от миналия септември нови стандарти за отработените вредни газови емисии (т.нар. "WLTP стандарт").

Данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) показаха пореден спад при продажбите на нови автомобили и в рамките на България в началото на настоящата година.

Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в Европейския съюз се понижиха през януари с 4,6% на годишна база след спад с 8,4% месец по-рано, отбелязвайки по този начин понижение за пети пореден месец. Въпреки това, в началото на годината бяха регистрирани 1 253 596 нови автомобила спрямо 1 195 665 точно преди година, като това е вторият техен най-голям брой за месец януари от 2009-а година насам.

Поредното влошаване при регистрацията на нови автомобили е факт, след като в началото на есента на 2018-а година влезе в сила новият стандарт WTLP за отделяните вредни газови емисии, предаде БНР.

Намаляването на продажби за пети пореден месец обаче е и поредно доказателство за слабостта на европейската икономика и в частност на автомобилната индустрия.

Агенцията ACEA отбеляза, че е отчетен спад при регистрацията на нови автомобили в рамките на целия ЕС, включително и в петте водещи европейски автомобилни пазари. Особено силен спад отбелязаха продажбите на новорегистрирани автомобили в Испания (понижение с 8,0%) и в Италия (със 7,5%) при по-умерено понижение във Великобритания (с 1,6%), Германия (с 1,4%) и Франция (с 1,1%).

Според ACEA продажбите на нови автомобили в България също отбелязаха понижение през януари с 4,9% до 3 564 броя спрямо годината по-рано, когато бяха продадени 3 723 автомобили и след спад с цели 16,5% през декември, като това представлява намаляване на регистрацията на нови автомобили в нашата страна за четвърти пореден месец.

Трябва да се има предвид, че продажбите на автомобили са оценявани като един от водещите показатели за състоянието на европейската икономика, но на този етап няма сигнали, че в скоро време ще бъде преодолян негативен ефект върху автомобилната индустрия на Стария континент от новите емисионни газови стандарти и от общото забавяне на европейската икономика.

Солиден спад при продажбите на нови автомобили през януари отчете Nissan (спад с цели 26,1%), следваната от италианската автомобилна групировка FCA Group (понижение с 14,9%), Jaguar Land Rover Group (с 5,7%) и Toyota Group (с 5,4%). Продажбите на германския гигант Volkswagen Group се свиха с 6,5%, като поредни понижения имаше при почти всички автомобилни модели в т.ч. на марката Volkswagen (спад с 3,8%), Porshe (с цели 49,7%), Audi (със 17,3%) и Skoda (с 5,1%) при растеж на продажбите единствено на Seat (повишение със 7,6%).

По-слабо понижение на продажбите отчитат от френската автомобилна групировка PSA Group, произвеждаща марките Peugeot, Opel и Citroen (понижение с 1,9%) и от другата френска автомобилна групировка Renault Group, произвеждаща марките Renault и Dacia (с едва 0,7%). Продажбите на автомобили на германската BMW Group се понижиха с 2,7% и а на Daimler, произвеждащ марката Mercedes, с 1,3 на сто.

Спадът на продажбите на автомобили от Volkswagen AG е придружен и от слабо намаляване на общия пазарен дял на компанията през януари до 24,1% от 24,6% година по-рано, но въпреки това германският гигант запазва лидерската си позиция на автомобилния пазар.


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Аз си вземам електричка. За мен колата има представителни функции и по-далече от летището, едва ли някога ще я закарам...
44
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До бл.134 в Зап. парк

По-новите коли замърсяват по-малко.
43
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Стига с..

Кот да приемат, аз живея у Бъгария, така че за всичко има на кой да си плата, че да не ма барнат.
42
0
 
4
 
! Отговори
Стига с.. преди 1 месец
Какви продажби бе, нали ще минаваме на елекро-талиги? През ден някъде се пише за забрани, ограничения....., нови и нови успехи за пробега на електро-талигите. Даже и да има пари човек, няма грам сигурност утре какъв еко-закон ще се приеме, къде ще може да кара-ако е ДВГ, ако е електро -дали има къде да я зареди??? Колата не е като да купиш кило македонка, ако намирисва-айде на кучето. При втора ръка, "вярваш" на продавача и каквото излезе!
41
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Карам стара кола с която никакви проблеми не съм имал.Като гледам какви проблеми има със служебните коли и ме набира страх каква нова да купя.Как пък не могат и 5000 км да изминат без повреда!
40
2
 
3
 
! Отговори
бл.134 в Зап. парк преди 1 месец
Не може да бъде : все повече хора се замислят за околната среда и дупката в озона , като се отказват да си сменяват колите на 2-3 години , а си карат старите .А и градския транспорт е пълен , ха, ха !
39
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До До Анонимен от собст

А мене питаш ли ме, дето нямам книжка и след месец, изборът ми ще е между Fiat Punto и Citroen C1, защото 67 коня?
38
1
 
5
 
! Отговори
До Анонимен от собст преди 1 месец
Аурис хибрид ни харчи в работата 7/100 бензин. Уж 140 кончета а при пуснато парно зимата умирга на баир. Батерията му струва 6000лв. При 7/100 и при 3 тона бензин (за 6000лв.) ще се кефя на баварец Х-драйв години напред при разход 15/100 пък ти си смятай разхода на пръчката.
37
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Шофер

Е да, ама не гори по 3.7 извън града, нали? И като кажеш "баварец", не ставаш вървежен генерал на SS, a си оставаш същия дръглив балкански сeлян.
36
3
 
4
 
! Отговори
Шофер преди 1 месец
Toyota (Taliga) Hybrid ...надценен и безумно скъп електрокар. За тази цена се купува тригодишен баварец, мерджан или куатро - яки германски коли.
35
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
О Варне ец

Оная грозна та Toyota ли?
34
9
 
5
 
! Отговори
Варненец преди 1 месец
Пари има. На жената и закупих чисто нова кола хибрид на цена 46200 лева. И наистина все повече хора могат да си позволят нова кола. А коментари винаги пишат неуспелите хора, които очакват поредната криза.
33
3
 
4
 
! Отговори
Дядо Либен преди 1 месец
Продажбите в БГ, не намаляват...намалява реекспорта за 3ти страни и това изкривява статистиката.
32
2
 
14
 
! Отговори
Как така?!?! преди 1 месец
Последните седмици повечето бг автомобилни сайтове пускахте статии как немците масово продават коли под 10 години, под 100 000км за без пари и си купуват нови! Сега се казва, че не купуват нови?!? Т.с. или ходят пеш или лъжете! Факт е, че последната година има сериозен спад в продажбите на нови коли в Германия.Т.с. това, че немците си продават здравите коли за без пари е лъжа! В чия полза лъжете бе журналисти??Да имат нашенските автоджамбази подкрепа за легендите си, а!!!
31
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
аз не съм комплрексар за мен колата е нужна за да си свърша работа от точка А до точка Б по възможно наи икономичният начин затова съм си купил фият сеиченто на газ за 6 лева минавам 100 км градско така че пеи сърце
30
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Колите от 90-те наистина са много много по здрави, но това не е непременно вярно погледнато като цяло. Сивик от 98-а година може да е зележен, но има сигурно 15 сензора всичко на всичко, кола от 2019г има над 120 сензора, само на седалките са сигурно 15. Освен това да двигател от 98ма носи повече, но от 1.5литров модерен двигател вадят 40% повече коне и то при същият разход. Сивик 1.4л спорт 98-ма е 90к, сивик 2019 1.5 турбо е 158 коня.
29
1
 
10
 
! Отговори
икономист преди 1 месец
Преди време, един от коментиращите тук написа, че нямало такова нещо като праг на потреблението. Ето, че сега се вижда, че такова нещо наистина съществува, и продажбите на нови автомобили, започват да намаляват! То и затова ги произвеждат некачествено, за да може да се развалят по-бързо, а хората да продължават да купуват. Ние пък като последните будали, робуваме на този тип икономика, печалбата, от която отива при една шепа хора! А такова производство изобщо не е нужно.
28
4
 
3
 
! Отговори
до21 и 25 преди 1 месец
след 5/6 години тази Дачия ще е разтропана кошница, с падащи копчета и ламперия. Наистина ще е Купе, митор и волан.
27
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Крада ток от комшията, така че ще електрическа кола за мен.
26
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До do 19

И да, защо не! Всички тея "ексти" без които ти не можеш, аз мога. Реално, колата е окачване, двигтел и купе. Ама сега, решихе да нашарим купето, като коледна елгха, породено от фантазиите на разни дизайнерчета, които са играли много Playstation като малки и са искали, да имат 12000 бутончета.... Ок, няма лошо, ама дай на потребители си избор.