Дизелът в Европа умира, а у нас "пали" с пълна сила

Западна Европа праща старите си коли в България
11 мар 2019 12:00, Нели Христова
74
Дизелът в Европа умира, а у нас "пали" с пълна сила
Снимка: Pixabay

Макар дизеловите автомобили да губят своята позиция в Европа, в България те все още са най-популярното средство за превоз. Оказва се, че търговците отчитат сериозен ръст на вноса на стари дизелови коли от Западна Европа, съобщава Нова тв.

Всяка трета кола от износа в Италия, попада в родните автокъщи. А причините са ясни - забраните и ограниченията за каране на стари дизелови коли по пътищата на много градове в Западна Европа. Докато търсенето на нови автомобили на дизел в ЕС намалява с 18 % през миналата година, у нас то се запазва. По данни на търговците в Германия  – в автокъщите залежават около 350 000 коли на дизел със стандарт Евро 5 на стойност над 5 млрд. евро. Средно всеки автомобил  престоява около 106 дни.

У нас 1 210 000 са колите на дизел и 1 340 000 - на бензин.

"Дизелът в Италия умира и това не е само италиански проблем, а европейски. От 2018-та много региони тук, в Италия, забраниха достъпа до центъра на градовете за дизелови автомобили. Въпросът е - къде отиват старите дизелови коли – в Близкия Изток, третия свят и Източна Европа, където законите не са толкова строги по отношение на замърсяването”, коментира Джузепе Гамбакорта – автоексперт в Италия. Така той обоснява как дизелите в Италия се превърнаха от най-разпространеното средство за превоз, в най-нежеланото.

А именно от Ботуша идва 80% от вноса на коли втора ръка у нас. Близо 140 000 автомобила, 65 % от тях на дизел са били доставени в България. По-голямата част от тях са стари - над 10-годишни.

"Засега вратата към нас е отворена – няма механизми, по които да се ограничат тези автомобили да дойдат”, каза Цветелина Цанева от Асоциация на вносителите на автомобили.

"И това предразполага всичките тези евтини автомобили, които замърсяват въздуха в Германия – да идват към България. Хората гледат да се отърват от тези автомобили и рано или късно ще дойде моментът, в който ще се подаряват такива автомобили, тъй като голяма част от тях няма да могат да напуснат на собствен ход територията на Германия”, коментира и  Румен Дунев.

Според шофьорът Антон Антонов, от значение са и средствата, с които разполага българинът. Той също залага на дизел, заради по-ниския разход и твърди, че е от значение не вида на горивото, а подръжката на автомобила:

"Според мен ако един дизел е поддържан с всичките филтри, катализатори – работи напълно оптимално”, казва Антонов.

Експертите не изключват и българските шофьори да спечелят от европейските забрани. Ако преди половин година автомобил, отговарящ на нормата Евро 6, се е продавал за 28 000 евро, сега цената му в автокъщите в Германия и Италия трудно минава 21 000 евро. "Това, което може да се случи – е някои от тези автомобили, да влязат на относително по-изгодна цена на българския пазар и това да подпомогне на някои от по-старите сегменти автомобили в България”, казва Александър Миланов.

„Ако те дълго време стоят там, проблемът с тяхната техническа поддръжка ще доведе до драстично спадане на цените, което ще е добре дошло за българските търговци. Ако вкараме коли Евро 5 и 6 – България ще си обнови автопарка, а не да го състари”, коментира още Цветелина Цанева.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма голям избор и каквото има това караме.Това си е голата истина.
60
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Където вървят към забрани на част от дизеловите коли, имат наднормено замърсяване с азотни оксиди. В България замърсяването със азотни оксиди е до 5-10% от максимално допустимите норми. Затова дизеловите коли са подходящи за България, а за Италия и Германия не са подходящи. Копирането на чужд опит без капка мисъл, винаги води до по-лоши резултати, в случая копирането на забраните за част от дизеловите автомобили, няма как да не доведе до по-лошо в България.
59
2
 
8
 
! Отговори
Фалшива новина преди 5 години
Написното в новината очевидно не е истина. Няма такива тотални забрани, с каквито ни плашат. В Италия например, в част от Северна Италия (областите Ломбардия, Пиемонт, Емилия Романия и Венето) забраняват дизеловите автомобили с Евро 1, 2 и 3, както и бензиновите преди Евро 1. ОбЕвро 3 е от 2000 година. В Хамбург са по-строги - там повече от половината дизелови автомобили са с Евро 6 и забраняват по главните булеварди да се движат през седмицата дизелови без Евро 6.
58
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
... ***!
57
11
 
6
 
! Отговори
АГУ преди 5 години
България е единствената страна в ЕС, която не толерира по никакъв начин колите с Газови Уредби. Навсякъде това гориво е признато за екологично и колите с АГУ или не плащат годише данък или получават безплатни винетки. В БГ нищо. После да не се чудите защо близки до вас хора умират от рак. 40% от раковите заболявания се дължат именно на карцарогенните газове изпускани от дизелите.
56
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до 59: Минават на соларни, колкото и до Марс ще летят. Разни *** пишат сензационни глупости, а ти ги повтаряш.о, напиши в тубата Sono Motors и виж какво представлява този автомобил и после философствай! *** свикнал да бръмчи с 35 годишен голф и не го интересува друго.Хората имат официален сайт на който е написано всичко. Ти какво искаш насила да ти го тикнат в ръцете без пари ли!
55
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По-добре дизели да се внасят, а не бензинови коли, които замърсяват повече от дизеловите коли. Разбира се по-добре е 10-15 годишна кола, вместо 25-40 годишна.
54
9
 
3
 
! Отговори
Хак да са ви преди 5 години
евтините дизели. затова българина мре от рак. Но, той никога няма да се раздели със стърдящия таралясник. Чи, 20лв. лева данък си е далавера. После пускаме кампании за да нахраним някоя турска клиника, щот нещо мноо се е прецакало.
53
3
 
3
 
! Отговори
+++ преди 5 години
Нормално си е в България да се внасят употребявани автомобили. Така ще се обнови автопарка ни, а ние и без това изоставаме доста по брой коли на човек от населението от средните нива за ЕС. В София частните леки коли са около 200 хиляди, а в други подобни по население градове в ЕС, частните коли са 2-3 пъти повече.
52
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до 59: Минават на соларни, колкото и до Марс ще летят. Разни *** пишат сензационни глупости, а ти ги повтаряш.
51
11
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе вий добре ли сте?? Немците не минават просто на елекро-мобили, а на СОЛАРНИ, които тепърва ще търпят развитие и усъвършенстване!Инормирайте се малко, стига с тези ДВГ!! Цената на соларните автомобили е значително по - ниска от обикновеният автомобил! Просто качаш се и караш, нито бензиностанция, нито електростанция, а амортизацията на всички части е незначителна!
50
7
 
2
 
! Отговори
Фармацевт преди 5 години
Въобще не се и учудвам. Бгееца винаги е с две крачки назад. Тука прогреса винаги идва със закъснение и среща огромна съпротива. Тука повечето хора са си еснафи по природа. Трудно свикват с промените.
49
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А тия дизели кой ги е произвел ние ли? 30 години на запад им обясняваха дизелите колко са икономични и не замърсяват, сега рязко им натресоха ограничения и хората бързат да се отърват.
48
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Sono Motors убиеца на Tesla! Първият соларен автомобил Sion на б Sono Motors е премиерно в Мюнхен!8 часа зарежда, изминава 30 км. с максимална скорост 160км/ч. Идеален за градски условия! От следващата година почва серийно производство на цена от 18 500 ?!
47
6
 
2
 
! Отговори
Край преди 5 години
Само слабо умен може да си помисли че в София ще има колкото хора толкова и коли и да остане нормален град.Ифраструктурата на града е за половината от сегашния брой. !/2 от колите са паркирани по тротоари/градинки/площадки. Средната скорост в града е под 15 км/час.Властта си трае щото иска да реализира мечтата на малкия човек от соца - всеки да има "западна" кола.На път е да стане обаче резултата е пълен блокаж на града и издушаване в газове.Българин държава не може да организира.
46
2
 
6
 
! Отговори
wer преди 5 години
Видяла жабата... Тук гъстотата на населението е 10 пъти по-малка от западна Европа. Проблема е само в София , но и там няма 2 милиона души. Така, че дизела е само за нас!
45
8
 
8
 
! Отговори
Петко преди 5 години
Нямам от 2 години кола и съм много по независим и щастлив. Преди половината ми заплата отиваше за подръжка,горива и данъци. Сега карам колело в града,и харча за себе си парите !
44
1
 
7
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Според официалната статистика за брой коли на 1000 човека население, всички български областни градове са на първите места в ЕС с най-много автомобили. Примерно Видин преди 2 години беше с 900 автомобила на 1000 човека население, а сега е и повече. Тези фалшиви данни се подават и на Евростат и са основа за твърденията на някои, че всеки българин е с по 4-5 коли, което очевидно не е вярно. За другите градове в ЕС, дават статистика или за passenger cars или за private cars, а България - всички.
43
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 8Трака, мирише и дими. Дизелово ферари, ламбо, ролс, макларън, астън виждал ли си?Истинските коли са бензин. Както казваше Кларксън в един епизод "Взел си дизел за да пестиш, жените много ще харесат това". Отделно, колкото и "малко" да харчи дизела, пак като сума не излиза по- евтино от бензин на газ (което е най- екологично след електромобилите)
42
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ние вече не сме държава станахме к е*е ф а на Европа.

Спонсорирани публикации