За да управляваш Boeing 737 са ти нужни 56 минути и таблет

Курсът обаче не подготвя пилотите за новия автопилот
22 мар 2019 19:45, Нели Христова
49
За да управляваш Boeing 737 са ти нужни 56 минути и таблет
Снимкa: Reuters

Пилотите, които са управлявали старите модели на Boeing 737 са преминали през кратък, самостоятелен курс, за да се качат на борда на новия MAX 8. Това съобщава говорителят на два американски авиопревозвача пред CNN.

Курсът продължавал между 56 минути и 3 часа, в зависимост коя компания го провежда, и обяснявал всички разлики между старите модели 737 и MAX 8. Всички, с изключение на най-важната - системата MCAS, която е най-вероятната причина за катастрофите на самолетите на Етиопските авиолинии и Lion Air.

Още по темата

"Курсът не се води от треньор, а е самостоятелен. Отнема най-много три часа. - казва Майк Тревино пред CNN. - Но когато MCAS бе инсталирана в самолетите, Boeing не предупреди пилотите. Все пак те са свикнали да управляват 737. Това не е изцяло нова машина за тях, просто нова система."

Това беше пълна подигравка,  категоричен е капитан Денис Тайер от Съюзът на обединените пилоти.

Той преминал своя курс за управление на MAX 8 на таблет само за 56 минути.

"Ако ще имаш система на борда на самолета, с която ще трябва да се борим, ако се развали, то ще ни е нужна подготовка от първо лице".

Неговият курс покривал четири различни фрагмента - разликите между старите и новите модели, двигателите, някои от системите и сензорите, но и при него било пропуснато да се спомене за MCAS.

Системата, която кара носа на самолета да се наклони напред ако усети подозрително намаляване на скоростта се смята за причината, поряди която двата Boeing 737 MAX 8 се разбиха за по-малко от 15 минути след излитането си.

От Boeing все още отказват да коментират твърденията на пилотите.


49
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Целта на това такова прес комунике е да накара тези които не се занимават с авиация да цъкат с език. Боинг се опитват да прехвърлят топката. Пилот понастоящем е професията с най-много изпити и рутинни проверки на квалификацията.

Ако MCAS функционира неправилно, колкото и да се обучават пилотите, почти нищо немогат да направят на ниска височина.
39
3
 
3
 
! Отговори
еврт преди 4 седмици
56 min?то да не е да минеш от 4авдар на автобус сетра? безобразие!!
38
1
 
2
 
! Отговори
PRAWILNO преди 4 седмици
Тръмп е Прав .
37
0
 
6
 
! Отговори
Не-анонимен преди 4 седмици
До анонимен 37

Точно така прав си - УБОчават се!!!???
Нямам думи за грамотността ти........
36
2
 
2
 
! Отговори
ognyanz преди 4 седмици
За да се научиш да управляваш - 56 минути, а за да се научиш да забиваш самолета с носа надолу - още по-малко. Затова и спряха този модел от полети.
35
6
 
3
 
! Отговори
анонимен преди 1 месец
Ха ха, типична индийска гаражна конфекция. Даже шофьорите се убочават на живо и то мин 25 реално кормуване. Скоро ще има още изпаднали кютюци заради алчността на инвеститорите. А Боинг си остава индийска гаражна фирмичка.
34
1
 
8
 
! Отговори
Скептик преди 1 месец
Цифровизацията е измама. В крайна сметка зад програмата стои човек с всичките му аналогови особености
33
4
 
15
 
! Отговори
И резултата е, преди 1 месец
100% падане на самолета! Вече го доказаха. Даже и най опитният пилот не би се справил, защото не може да мине на ръчен режим, пада като круша! Това е американското производство, такива са им и ракетите, затова ползват руски!
32
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Обаче в един момент от нашия самолет се изстрелва ракета без участието на пилота и сваля руския самолет!Какви и за кого ще са последствията от всичко това?"




Елементарно рушнак....самальота пада така както турската кадъна свали един преди не много време.

Други въпроси?
31
4
 
3
 
! Отговори
Ясъмкон преди 1 месец
Излиза че с един час на таблет се става пилот, а ако добавите и половинка ракия вече сте ас. Чудя се дали пилотите имат същото като шофьорите на рейс. Ако са пиинали 100гр ракия може да си я напишат в книжата и ако духне в дрегера нема ядове.
30
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Дори и да си купиш прахосмукачка най-напред трябва да прочетеш упътването. А тия супер пилоти с 6000 часа с Боинг 737 се качват на новия модел дори без да знаят какво му е новото. После като стане белята вината е у тези дето не са го накарали да прочете инструкцията. Освен всичко друго от Боинг са записали като изикване всеки пилот да направи 4 часа упражнение на симулатор преди да подкара 737 МАХ. Пилотите и на двата разбили се самолета имат 0 часове на тренажора за този модел.
29
12
 
8
 
! Отговори
Сандо преди 1 месец
с нови двигатели са които са по иконимични и 2пъти по-големи от обикновенните. Заради големината им не се събират под криалата и са монтирани пред криалата. Това измества автоматично центра на тежеста на машината на преде. Инжинерита са сметнали това и са стиганали го 0,8Г допълнително натоварване и така са подали документите за сертификажия. В последствие тестовете показат че натоварването е 2г, НО вече са имали лиценз. Пускат машинти така на пазара ...
28
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Въпросна време е било да почнат и тук да падат. Затова и ги спряха.
27
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Сега разбрах, че самолетите не падат на запад, защото имат дистанционно управление.
26
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Хайде умници.....обяснете, защо тези самолети не падат в белите страни?"

Така си и знаех - "умници", но само в троленето.
25
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Хей, факт up....намали електронните игри в Комсомолск на Амур.
24
3
 
3
 
! Отговори
Факт преди 1 месец
До Хххх
Всъщност дистанционното управление на изтребител или голям граждански самолет не е по-сложно от управление на дрон,стига да не е екстремно.Представете си следната ситуация:"Български" Ф-16 изпълнява рутинна операция по съпровождане на руски разузнавателен самолет извършващ също рутинен полет покрай нашата граница.Обаче в един момент от нашия самолет се изстрелва ракета без участието на пилота и сваля руския самолет!Какви и за кого ще са последствията от всичко това?
23
9
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Хайде умници.....обяснете, защо тези самолети не падат в белите страни?
22
21
 
7
 
! Отговори
Атакист преди 1 месец
Поръчките за новия ТУ-164 са много. Руския ТУ-164 ще бъде господаря на небесата.
21
2
 
13
 
! Отговори
Хххх преди 1 месец
До Факт 15
Я по-полека с параноята...дистанионно управлявали самолетите видиш ли ти...това да не ти дронче за 200лева