Удрят вноса на твърде стари и замърсяващи коли у нас

На всеки 10 таратайки се пада по един нов автомобил
Обновена: 31 мар 2019 17:50 | 31 мар 2019 17:45, Камелия Цветанова
104
Удрят вноса на твърде стари и замърсяващи коли у нас
Снимка: Булфото, архив

България и Румъния ще създадат обща работна група, която да търси начини да се ограничи вносът на твърде стари и замърсяващи автомобили, съобщава Automedia.

Двете съседни държави ще си партнират и по други въпроси, свързани с повишаване чистотата на въздуха, намаляване на замърсяването на Дунава и правилно управление на отпадъците.

България и Румъния имат тежък проблем с автомобилния парк заради свободния внос на стари коли от Западна Европа. В България съотношението употребявани – нови автомобили на пазара е около 10 към 1.

Едва от тази година властите започнаха да въвеждат екологичен компонент при определянето на годишния данък, макар и засега надбавката за най-замърсяващите коли да остава почти символична.

Румъния дълги години ограничаваше безогледния внос с внушителна екотакса, надхвърляща 1000 евро за повечето коли над 15-годишна възраст. Преди три години обаче правителството я отмени като част от голям пакет данъчни облекчения. В резултат само за година вносът на употребявани автомобили набъбна от около 140 000 до над 350 000 бройки.

Членството в ЕС и принципът за свободно движение на стоки не позволява на двете държави директно да забранят импорта на автомобили над определена възраст, както стори например Албания от 1 януари тази година. Те обаче могат да чувствително да го ограничат чрез такси и данъци, както и чрез доста по-добър технически контрол при първата регистрация и годишните прегледи.

"Сигурни сме, че проблемът с автомобилното замърсяване ще се задълбочава, защото в доста европейски страни в момента се обмисля или вече налага политика за премахване на дизеловите леки автомобили", обясни още преди година българският финансов министър Владислав Горанов пред Automedia.bg.

"Това автоматично ще увеличи естествения натиск България да се превърне още веднъж в гробница на автомобили втора ръка от Европа, в случая - дизелови. Така че със сигурност нямаме много време за реакция", подчерта тогава министър Горанов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


104
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
94
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ми аз гледам тук Германия има доста над 15г. Автомобили просто са със катализатори.
93
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Добрият Лошият и Злият Аре да ги е бреме тия от Парламента че вече ми писна
92
0
 
6
 
! Отговори
+++ преди 5 години
Не само в България се карат стари коли. Малко статистика за някои държави от ЕС-% на колите на над 20 годиниПолша 34%Естония 28%Финландия, Малта 23%Португалия 18%Испания 17%-% на колите на над 10 годиниЛитва 81%Полша, Латвия 74%Финландия, Португалия 64%Испания, Чехия, Кипър 61%Холандия 41%Германия, Швеция 40%
91
0
 
8
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Истината е, че от около 1970-та година, колата в България вече не е лукс, а необходимост. Истината е, че това така и не достигна до мозъка на хората наричащи автомобилите таралясници, бараки и т.н. Истината е, че навсякъде по света шофират и коли на над 15 години и те са доста много, вкл. и в най-развитите държави в ЕС. Разбира се в Бъългария те са повече по понятни причини.
90
0
 
5
 
! Отговори
До 95 преди 5 години
Защо искаш средната възраст на колите в България да стане 30 години с тази твоя 3000 евро такса за регистрация на кола над 15 години?! Елементарно е да се предвидят последиците, а и по света са правени такива експерименти и резултатът е обратния на очакваното от експериментаторите и автопарка остарява много.
89
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
сложете 3000 евра такса за регистрация на колите над 15 години!
88
1
 
9
 
! Отговори
Пешо преди 5 години
На кой му се кара стара кола,на никой ?Мислете как да вдигнете и да подобрите доходите на хората за да могат да си позволят по нови и по хубави автомобили а не само да да се чудите какви данаци да им слагате ,ясно е че никой не кара стара кола от хубаво !Тръгнали да се сравняват с Европа и техният автопарк и техните данъци ама в Европа средната заплата е 3000 евро а в България е 300 евро ,изравнете първо заплатите и после изравнявайте автопарка ,данъците и таксите !!!
87
3
 
6
 
! Отговори
факт, преди 5 години
Такива твърдения масово се ширят измежду хлапетата или възрастните с акъл на хлапета и с тежки комплекси у нас, каращи БМВ ента употреба на амнайсет години.Не случайно умните хора си ги изхвърлят, за да ги карат нашите бунаци тук и да си тровим въздуха.
86
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
KOPUVAITE JAPONSKO I KOREISKO MAHNETE GI TEZI EVROBOKLUZI
85
6
 
9
 
! Отговори
??? преди 5 години
В провинцията средната възраст на колите е 22 години, а в София е 11 години. Пита се в простата задача трябва ли да се оскъпи вноса на стари коли и средната възраст на колите да се вдигне в провинцията на 26 години, а в София на 15 години или трябва да се поощри вноса на стари коли и средната възраст на колите в провинцията да стане 15 години, а в София 10 години?
84
4
 
13
 
! Отговори
факт преди 5 години
Много богат естонец си купил БМВ 7-*** серия за 122000 евро.За 54000 км изминати е имал 12 повреди,включително и двигателят му е сменяван! Възмутен от качеството човекът описал повредите на вратите си за да видят всички ка в днешно време се произвежда БМВ!Аз карам кола произведена 1990-та година,взел съм я преди 20 години и не съм дал и 1000 лева за ремонти!Може би и аз трябва да напиша това та да видят хората какви коли са се правели някога!Днешните нови коли са с отвратително качество!
83
3
 
18
 
! Отговори
опетков преди 5 години
Трябва да си луд, за да си купиш нова кола в БГ и да я оставиш на улицата и да трепериш кога ще ти я откраднат, надраскат, осерат, напръскат, пребоядисат, ударят.
82
2
 
13
 
! Отговори
опетков преди 5 години
Въпросът за старите коли е чепкан многократно и сега само се прелива от пусто в празно. Проблемът е, че самата държава не контролира законите, които сама е сътворила. Какво е по-лошо на една "стара" маркова кола от един нов ***, който е конструиран да се разпадне след пет-десет години? Ако става въпрос за замърсяване достатъчно е държавата да задължи всички вносители да инсталират нови катализатори на внесените стари коли. Знам пак ще ревнете: ама това ще оскъпи , ще ги крадат тези катализат
81
13
 
6
 
! Отговори
Еврото ми е на 6 преди 5 години
Решението е стимули за по новите коли и по-високи данъци за старите. Никой няма да Ви направи заплатата 2000 лв. за да си купите нова кола от магазина. Работете с ентусиазъм, бадете креативни, образовайте се и се самоусъвършенствайте. Тогава няма да ви интересува тексна написан по-горе в статията.
80
14
 
3
 
! Отговори
До NN преди 5 години
Напротив, достатъчно *** народ има в България, който предпочита да нарине куп пари за стара баракуда заради това, че била нам каква си марка, вместо да си купи чисто нова Дачия, например,у която никак не е лоша. Ама това българският комплекс на бедния духом и умствено го няма наистина никъде по света.
79
3
 
22
 
! Отговори
NN преди 5 години
Проблемът е решим много просто, Вдигане доходите на хората и автомобилния пак е обновен .Не вярвам някой да иска да кара стара кола!
78
8
 
15
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Много лъжи в статията и още повече хора, които им вярват.Учудващо е как почти никой не забеляза към какво е насочена последната промяна в Данък МПС - още по-голямо превръщане на Данък собственост, какъвто е по своята същност Данък МПС, към Екологичен данък, което води до прехвърляне на тежестта на този данък от богатите към бедните. Това, което сега се предлага е още по-големи данъци и такси за бедните, скрито зад някаква фалшива загриженост за чистотата на въздуха.
77
5
 
23
 
! Отговори
До #78 Ataturk преди 5 години
Не е само до зоните, критерий е и безумно скъпия градски транспорт. Принудих се да купя кола, защото ми беше по-евтино да водя детето на тренировки с колата, отколкото с ГТ. Една огромна част от трафика се генерира от майки, които разкарват децата или на ясна, или на детска градина, или на училище.А веднъж свикне ли човек в кола, трудно ще го накарате да се качи в мръсния градски транспорт.
76
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Забавихме се с тази иначе крайно необходима мярка с едно близо 30 години.
75
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Румънските общинари и държавни служители масово карат служебни дачии, а не ц, с класи.Започнете от там, но сами нема си отрежете клона. Особено кметовете в помалките градове са напълно извън контрол. Само усвояват средства за лични облагипо модела на колгите си от НС. Купил апартамент на 3 по ниска цена и вместо да се скрие в миша дупка излиза да се обяснява пред медиите, а как го "наказаха" само, че кой знае на каква нова длъжност ще бъде преместен.

Спонсорирани публикации