От София до морето с новите тол такси: Колко ще поскъпне пътят?

28 лева би струвал пътя за малък камион
Обновена: 9 апр 2019 07:28 | 9 апр 2019 07:00,
98
От София до морето с новите тол такси: Колко ще поскъпне пътят?
Снимка: архив, Bulphoto

28 лева би струвал пътя от София до Бургас при новата тол система, изчисляват от Института за пазарна икономика. Според предложените тарифи за новата система таксата ще зависи от големината на камиона и евростандарта и би варирала от 28 лв. за малък камион до 12 т с висок евростандарт до 323 лв. (над 12 тона с 4+ оси с най-ниския евростандарт).

Дори при най-лош евростандарт малък камион (до 12 тона) би заплатил 56 лв., или двойно на сегашното. Най-разпространеният случай – камион над 12 тона (2-3 оси) с евростандарт III или IV, би заплатил 132 лв. За камион пак над 12 тона и същия стандарт, но вече 4+ оси, таксата би се удвоила. Дали тази прогресивна скала не е твърде изострена в опит да се постигнат повече приходи, питат от института.

Още по темата

Предложената тол такса за малките камиони е ниска в сравнение с други примери в ЕС - това са въпросните около 10 ст. на км (от 8 до 15 ст. в зависимост от евростандарта), които са чувствително под таксата в Австрия и с малко под таксите в Полша, посочва "24часа".

При по-големите камиони - за тези над 12 т с 2-3 оси, таксата скача почти 3 пъти, а при тези с 4+ оси - още два пъти. Подобна стръмност не се наблюдава в другите страни - и там тежките плащат повече, но разликата не е в пъти.

Дори при тази стръмна прогресивност да се е целяло да се таксуват повече транзитните камиони и да се облекчат местните, то едва ли всички са под 12 т.

Толтаксуването цели да обърне пирамидата на приходите - по-голямата тежест да се носи от камионите. При очаквани приходи от над 1 млрд. лв. и запазване на тези от винетките за леките коли, съотношението е - 75% от приходите ще идват от камионите и около 25% - от леките автомобили.

Предложената тарифа, в търсене на над 1 млрд. лв., залага твърде голяма прогресивност и оскъпяване за тежките камиони.

Няма пълна яснота защо се гони този 1 млрд. лв. и какво би се случило, ако при промени в тарифата се постигнат по-малки приходи. Остава открит и въпросът за общинските пътища, които са извън системата и няма да получат нищо от очакваните приходи, заключват от института.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


98
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
28 e сега, после ще е повече :D
22
5
 
13
 
! Отговори
Промит Мозък преди 5 години
До Еврокаква демокрация те гони бе евреино мерзък !демокрация е когато народът е суверен да държавата днес държавта е в ръцете на гнусните еврей-лихвари и продажните им политически марионетки - ние хората сме безправни роби от де на куде ще плащам такса за *** построен с моите данъци и от де на куде ще плащам такза на някаква гнусна щдп-масонска банда което си е инсталирал толовте навсякъде !!!???
21
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Айде!Няма да ги лапаме ти и аз, а бандитската шляйка около Боквуний, която не се наяде.
20
17
 
4
 
! Отговори
Евро преди 5 години
Днес толове само за камионите, след 3-4 години и за колите.Демокрацията е скъпо нещо. На който не му отърва марш в Северна Корея. Плащайте, стига сте мрънкали.
19
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Пазарна икономикаВажното е да мразим Русия и да обичаме ЕС. Така казаха юдео-масонските господари.
18
7
 
24
 
! Отговори
Пазарна икономика преди 5 години
1) построяват путища с нашите данъци 2) въвеждат ни такса за ползване на пътищата построени с нашите пари3) таксата отива директнов джобовете на юдо-масонските гадове не е ли прекрасен капитализма или так както го наричат се - пазарна икономика или некое друго име за пладнишкия им грабеж !!!
17
5
 
17
 
! Отговори
Алов преди 5 години
Да има пари за апартаментите трябва да се обновяват всяка година
16
2
 
6
 
! Отговори
Айде! преди 5 години
Най-сетне и ние ще лапаме от съседите. Отдолу има тол такси за всички главни пътища. Само от нашето семейство сигурно са получили повече от 1000 евра за 10 години
15
8
 
30
 
! Отговори
Коце кмета преди 5 години
Защо искали да съберат 1 милиард ли? Ами за да може герберастката банда суджуци да краде повече! Вече си научиха урока и няма да купуват евтини апартаменти в България, ще купуват скъпи в Европа и по островите. Съответно трябва да плащате повече, за да им ги купите. А и прегорелите им гласоподаватели вече искат поне 50 лв вместо 20, та трябва да им купите и изборите. Плащай, плащай!!
14
5
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В България калкулират винаги в пъти по-високи цени от ЕU. Например в Австрия винетката за два месеца струва 18 евра а в БГ тази сума е за месечна винетка в Румъния месечната винетка е 6 евра. А за сравнение на качеството на магистралите да не говорим, къде са в БГ паркоместа та, местата за отдих, тоалетните, местата за изхвърляне за отпада и. В Европа на всеки 5-10 километра можеш да отбиеш и да се възползва от тези паркоместа.
13
11
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хайде, започна се! Пробват ни! Таз година камиони - догодина леките автомобили!
12
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 2Само по магистрала Тракия, на ден преминават средно по 42000 МПС, от които 8000-8500 са камиони. Това е официална статистика за 2018г. Направете сметка колко ще се печели.
11
7
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ане ясно е, че цената е по-ниска от колкото в западна Европа, но има ли въобще качествен път насереща? Значи тол кабинки и знаци за ограничение на скоростта на 90 км/ч могат да сложат а да оправят пътната настилка не могат!?
10
16
 
5
 
! Отговори
Мога да смятам преди 5 години
Ако видите колко струва километър магистрала в която и да е страна от Европа ще ви заболят вратовете... В Дания излизат най-евтино в EU на скромната цена от 5.89 милиона евро на км :) Тоя милиард може да построи малко под 90 км магистрала на най-ниските цени в Европа. Сега сложи сложност на проекта от към тунели и неравен терен. На пресечен терен в Германия, километър магистрала е изчислен на 25.99 милиона евро. Същият е случат с нашата Хемус... С този милиард могат да се построят около 20 км...
9
21
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен5И Радев ли ще направи заплатата 9500 рубли като Путин?
8
11
 
17
 
! Отговори
az преди 5 години
В италия 200 км магистрали покрай милано = 20 евро за кола, какво ревете, там ремонта на пътя да не е по-евтин от нашия че да плащаме по малко за пътни такси? Освен това от 100 години ги събират, като направим и ние толкова, тогава ревете за качества на пътя.
7
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Който разбива пътищата с тежестта си ще си плаща. Това 26 лв са абсолютно нищо !
6
42
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Оставка на Радев! Не му искаме промяната!!
5
21
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Искаме президента Радев да има пълна власт като Путин за да се оправят нещата
4
7
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Добре де, винетката за тези отпадат ли? Май два пъти ще плащат за едно и също. Питам щото следващите са леките автомобили. Трябва се изцежда, ама стана тежко

Спонсорирани публикации