Готвят се: Революционни промени за техническите прегледи на колите

Целта е пресичане на фиктивните проверки на техническото състояние
26 апр 2019 13:46, Елка Василева
193
Готвят се: Революционни промени за техническите прегледи на колите
Снимка: СБА

Готвят революционни промени за периодичните технически прегледи на автомобилите. Всички данни от измерванията с газоанализатор, димомер, стенд за измерване на спирачните сили и др. ще бъдат въвеждани в реално време автоматично в информационна система за електронно регистриране на извършените технически прегледи, предвижда проект за изменение на Наредбата за периодичните прегледи. Счита се, че по този начин ще бъдат пресечени фиктивните проверки за техническото състояние на автомобилите, съобщават от Съюза на българските автомобилисти /СБА/.

Същевременно с това ще отпадне изискването за издаване на удостоверение за техническа изправност част I и част II. Вместо това ще се въведе т.нар. електронно персонализиране на знака за периодичен преглед за проверка. Стикерът ще има чип, информацията от които ще може да се чете чрез специални уреди от разстояние.

В този идентификатор ще бъдат въвеждани всички технически данни за ППС и за резултатите от извършения преглед, екологичната група на автомобила, номерът на разрешението за контролно-техническия пункт, в който е извършен прегледът, датата на прегледа, валидността му и др. Той трябва да удостоверява, че превозното средство се допуска за движение.

Данните от периодичните прегледи за автомобилите ще се обменят в реално време между Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и МВР, поради което отпада необходимостта от носенето и  издаването на удостоверение за техническа изправност част I и част II.

Моторните превозни средства от категории М1 и N1 ще се категоризират в пет екологични групи. Това ще зависи от това кога са произведени, от съдържанието на въглероден оксид (СО) в отработилите газове и др. Моторните превозни средства, на които задвижването е само с електродвигатели (без двигател с вътрешно горене) и МПС с водородна горивна клетка се категоризират в пета екологична група. А автомобилите с двутактови двигатели, които не подлежат на измервания, се категоризират към първа екологична група.

При персонализацията на удостоверенията за определяне на екологична група на МПС освен вписване на идентификационния номер (VIN, рама) на возилото, неговата регистрация и др. технически данни, ще се отразява и показанието на километропоказателя.

Отчитайки Стратегията на Европа за „чисти горива“, предвид която към алтернативните горива спадат и втечнен-нефтен газ (ВНГ) или сгъстен природен газ (СПГ) с проекта на наредбата е предложено моторните превозни средства, които са оборудвани с уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ или СПГ да се категоризират към екологична група, като проверките за определянето й бъдат извършени при работа на двигателя с ВНГ или СПГ.

В мотивите към наредбата е уточнено, че се предвиждат два подхода при определянето на екологичните групи. В случаите, когато определянето на екологичната група се извършва по време на периодичния преглед на моторните превозни средства, се предвижда издаване на Удостоверение за определяне на екологична група на МПС, върху което се поставя стикер с номера на знака за екологичната група. Както вече стана ясно, в знака за периодичния преглед на ППС (стикера) ще има вграден идентификатор, позволяващ четене и запис на информация от голяма дистанция, като там ще има и информация за екологичната група на МПС.

 В случаите, когато техническият преглед на моторното превозно средство е извършен в пунктовете за регистрация или в друга държава, определянето на екологичната група се извършва в съответната категория контролно-технически пункт, по искане на собственика на превозното средство. Предвиденият краен документ е Удостоверение за определяне на екологична група на моторно превозно средство, върху което се поставя стикер с номера на знака за екологичната група.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


193
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
166
1
 
4
 
! Отговори
до 165 преди 4 години
А могат ли да изминат поне 1000 км без да се повредят?Защото служебните ни нови коли са всичките от марката "Жив Зян".Електрониката им е правена в час по трудово от 3 годишни китайчета,двигателите им са целите в масло и непрекъснато им светят всякакви датчици дето никой не знае за какво са!Разбирам,че продажбата на нови коли не върви и то има защо.Всяка по нова модификация е задължително много по калпава от по старите!Новите коли са срам за инженерството!
165
2
 
0
 
! Отговори
Златко преди 4 години
Повечето коли се водят служебни и разни девойки ги карат без да им пука на ***. Така, че им е през дедовия как ще обрулят народа. Айде наздраве !
164
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До БобчоСофия с уреден градски транспорт ама друг път. Излез зима и есен да чакаш автобус...
163
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Готвят се нови грабежи на заспалия Български народ. Великденски подарък но за *** облечени във власт.
162
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Доказано е.Над 50 годишните пешаци отделят най много парникови газове.И Ко прайм сега ще ги спираме от движение?
161
1
 
1
 
! Отговори
Бобчо преди 4 години
Чета типично хейтърски коментари от кореняци софиенци. В София наистина е добре устроен градския транспорт, но има мноооого населени места, където без кола си загубен. Магазин, лекар, аптека, училище, работа. Сещате се, че хората, живеещи по тия места не са от най-платежоспособните, но пък за сметка на това са мнозинство. И не случайно написах по-долу, че тия хора ако им вземеш колите ще отидат в голямото село на центъра.
160
2
 
2
 
! Отговори
Пешак брадат преди 4 години
Данъкоплатците избиратели също замърсяват природата чрез изхвърляне на вредни газове и субстанции. Там защо не се вземат мерки за ядат по малко . Или да се монтират катализатори. Особено за дизелите дето карат на *** с чесън .Къде са директивите на ЕС по въпроса.
159
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Трябва революция в държавата.
158
6
 
2
 
! Отговори
Край преди 4 години
Грейт уол волекс 10 на 5г. на 100 хил. км. е 5 хил. лева и е ЕВРО 5Същото е и с Дачия Сандеро.*** какво говоря - това не са коли достойни за простия-беден. Простия-беден иска "лукс" бизнес класа на 20г. с голем дизелак.
157
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да се чете: Революционни промени за увеличаване на корупцията и рушветаджийството.
156
2
 
12
 
! Отговори
шматка преди 4 години
Големия зор е как да накарат бедния българин да си купи нова кола за да подпомага автоиндустрията на запад.Това е истината.Западняците вкараха екокатегориите със същата цел.Излиза евро 6 и забраняват всичко до евро 3.Излиза евро 7 и забраняват до евро 4 и т.н и т.нНямаме пари за нови коли!.Глупости.Има банки.
155
8
 
9
 
! Отговори
Край преди 4 години
На простия, беден да му отнемат "колата". Тогава ще настане апокалипсиса. За него най-важно е да кара. Може да нема къде да кара, може жена му да му сади рога, може децата му да пушат трева, може майка му и баща му да немат парно че им е скъпо. Може тапетите да са му от тошово време, да е с плетени "обувки" от пазара. Може зъбите да са му изгнили и изпадали. Може да пие найлонова бира пред блока. НОда му вземат мустанга - ще налети на бой.Не обичам простия беден.
154
4
 
14
 
! Отговори
Бобчо преди 4 години
Пак плашипуттарници някакви се фърлят. Това няма как да се случи, защото 80-90% от колите трябва да отидат за скрап. А водачите им ще се съберат на центъра на София. Но вожда точно от такива неща се насссира.
153
9
 
8
 
! Отговори
Целта им е, преди 4 години
да очистят старите коли от пътя и да намалят катастрофите! Отдавна се опитват с ограниченията, защо не си го кажат директно, над 10 годишни коли да няма по пътищата, така само богаташите ще си карат, и без това си разпределиха България. Двутактовите директно ги слагат в най долната графа!? Нима едно скутерче ще замърсява повече от един мощен джип?
152
4
 
15
 
! Отговори
Д-р Гилотен преди 4 години
Можем да променим революционно управляващите!Можем да ги снишим с по една глава!
151
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Революционна промяна ще бъде че вместо 25лв таксата за преглед ще нарасне на 50 или 75лв а защо не и 100лв.
150
4
 
15
 
! Отговори
анонимен преди 4 години
АЗ НЕ ИСКАМ ЧИП !!!!!!!!!За какво им плащам заплати на тия управници?!? Ще ги уволня!
149
1
 
15
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
При българския "професионализъм" ще стане като с винетките..
148
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Време е да започне строежът на бесилки на площада пред Народното събрание!
147
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В Словакия няма пътен данък, а прегледът е на две години.-----------------У нас пък сиимаме Герб, и частни пунктове за ГТП, които всеки с пари може да сертифицира, стига да има под ръка оборудване и 2-3 специалисти, завършили университет, в който им обясняват, че плъзгащите лагери на коляно-мотовилковия механизъм се въртят вътре в моновилката.Действителен случай-доцент в прехвален софийски вуз го е казвал, също така е казвал, че съвременния двигател се маже чрез плискане само.....

Спонсорирани публикации