Париж ограничава колите от нисък екоклас

Забраната влиза в сила от утре, ще глобяват
Обновена: 30 юни 2019 20:53 | 30 юни 2019 20:53, Веселина Йорданова
20
Париж ограничава колите от нисък екоклас
Снимка: БТА

Днес във френската столица и околностите й или в така наречения район Голям Париж за последно ще могат да се движат без ограничения превозни средства от нисък екологичен клас, включително и дизелови леки автомобили, регистрирани до 1 януари 2006 г., предаде ТАСС, като се позова на в. "Паризиен".

Властите на Париж разпоредиха всички коли, попадащи в категорията CritAir4, един от седемте съществуващи във Франция екологични класа, от 1 юли да не се движат в столицата и околностите й.

Става дума за леки коли и за микробуси, пуснати на пазара до 2006 г. и отговарящи на стандартите Евро-3. Освен това забраната касае и мотоциклетите и мотопедите, които са по-стари от 2005 г. и дизелови камиони, пуснати на пазара от 2006 г. до 2009 г.

За леките коли забраната ще действа само в делничните дни. За товарните автомобили с тегло над 3,5 тона и автобусите от съответния екологичен клас или от по-нисък клас, в който и да е ден от седмицата се забранява да влизат в пределите на така наречения перифериен булевард, който е околовръстното шосе на Париж.

Ограниченията не касаят движението по самия булевард. Глоба за неспазване на правилата ще се налага и възлиза на 135 евро за камиони и на 68 евро за леки коли и мотопеди. (БТА)
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
1
 
4
 
! Отговори
Факт преди 4 години
Знае се, че ел.колите замърсяват повече от колите с ДВГ.Второ, в София замърсяването с фини прахови частици "заради автомобилите" се дели на две части - 96% от вдигнатият от неизмитите улици прахоляк и 4% от ауспусите. Ел.колата на практика ще замърсява с ФПЧ също толкова, колкото и кола с ДВГ. Не пиша дизелов, защото и бензиновите с Евро 5 и Евро 6 замърсяват с ФПЧ колкото дизеловите.
17
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак.В Париж движението е стотици пъти по-голямо от движението в София и замърсяването от автомобилите е значимо, за разлика от София. В Париж замърсяването от автомобилите е около 100-200 пъти по-голямо от замърсяването от автомобилите в София.
16
3
 
5
 
! Отговори
Туск преди 4 години
до шматка Ама верно си шматка. Аз като казвам че бгееца си е еснаф до мозъка на костите си, тия не ми верват. Ел колите и тия на водород са бъдещето пич. ДВГ отива в историята. Независимо дали ви харесва или не. Колата вече се превръща от продукт в услуга. На който не му харесва да се гръмне.
15
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Шматка,Много си прав. Въпроса е далаверата.
14
1
 
3
 
! Отговори
шматка преди 4 години
До ТускПрав сиС елколата след 5г ще висиш пред магазина
13
5
 
2
 
! Отговори
Туск преди 4 години
Най - сетне им дойде акъла на тия. И на мене ми писна улиците на софия да са задръстени от 30 год барутници. Два коловоза с дизелови ламарини запречват половината улица. Две коли нормално не могат да се разминат без псувни и майки по адрес на родата. Отделно бгееца трудно възприма новото. Държи си на 20 год разбит немски дизел, щото му е най - евтинко, ама за поддръжка гълта майка си и баща си като пари. Отдлено през 3 - 6 мес виси в сервиза. С ел колата е обратното.
12
2
 
22
 
! Отговори
шматка преди 4 години
Тази година ЕВРО 3 догодина ЕВРО 4.Не се заблуждавайте че става дума за екология.Това е терор.Задължават хората да купуват нови коли за да стимулират автомобилостроенето.Почти всички фирми имат стотици хиляди залежали по заводските паркинги нови коли.Пазара не може да поеме цялото това производство за това започват този терор над потребителите.До 10-15г ще свалят възраста под 10г точно заради това измислиха и този евростандарт
11
6
 
1
 
! Отговори
Дзъ преди 4 години
Много сме раздразнителни по темата нещо. Не е приятно да ти казват, че си направил кофти покупка. Айде хубав ви ден!
10
2
 
1
 
! Отговори
Iordan Ivanov geolog преди 4 години
Провеждам тестове за анти климатични и други оръжия .Вчера за първи път засякохме биосферни пробиви .на местата с пробиви пешеходци получихме специфични ожоги -зачервявания на лицата.Днес природата с вятър успя да ликвидира пробивите . Тежко увредените от Електромагнитен смог обеми обаче се появиха остро токсични газове .Икма риск от появ ана огнени обеми заради тежки увреждания от бели скенери на автомобили вкл led xenon halogen i laser..
9
0
 
7
 
! Отговори
пепи преди 4 години
А кога държавата ще върне данъците за тия коли.
8
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 2Ти се имаш за голям разбирач, а всъщност си гола вода.Ако си покриеш цялата кола със слънчеви батерии, ще ловиш около 400вата в обедните часове на слънчев фен. С тези 400вата евентуално ще подкараш електрическа тротинетка.За подкарването на кола ти трябват поне 20 киловата.
7
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 4А смисълът от твоето съществувание какъв е?
6
9
 
6
 
! Отговори
1234 преди 4 години
искат да им купуваме тролеите. решението с климата ще дойде когато се върне соца. всички опаковки са за много крстна употреба. найлонови торби няма, кола за цял живот и до 100 кскиселото млякон олиото са в стъкло, обувки и дрехи веднъж годишно. така рязько потреблението ще падне 5 пъти, но нямас да има глобализъм
5
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На практика частично спират над 15 годишни коли да се движат през работните дни. Разбираемо е за Париж с тяхната огромна гъстота на населението и изключително интензивно автомобилно движение. В София сме много много далеч в това отношение и да се копира Париж е смешно, но и тъжно. В Париб автомобилите изминават над 200 пъти повече км на единица площ в сравнение със София.
4
12
 
15
 
! Отговори
Край преди 4 години
До 3. Много е вероятно да не се налагаш да караш електрическа кола. Професията шофьор ще изчезне до десетина години. "Великолепните" умения които притежаваш да въртиш геврека и да натискаш *** до ламарината ще отидат в кофата за отпадъци.Какъв ли смисъл ще намериш за да съществуваш.
3
14
 
19
 
! Отговори
шофер преди 4 години
Глупости на търкалета! Произвеждат бомби, ракети и ядрени реактори, но спират дизеловия мотор а след него и бензиновия! Аз електрокар нема да карам! СМЕШНИЦИ
2
16
 
20
 
! Отговори
Ами тия преди 4 години
евростандарти са пълна шитня. ОСНОВЕН закон на физиката- нищо в света не се губи, а се преобразува. Една кола като е мощна и гори, ще отделя димилка с вредни газове и обратното,и да не ми дрънкат за КПД на двигателя. Отдавна да сме подкарали коли на ток със слънчеви батерии на тавана, но ИКОНОМИКАТА си е ИКОНОМИКА. Както казват дъртите- интереса клати феса!
1
28
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Значи европейски градове могат да ограничават достъпа на коли с нисък еко клас, а нашите политици се правят на умрели буболечки и чакат разрешение от ЕК за ограничаване на вноса на стари дизели....Няма нужда да се ограничава вноса, достатъчно е са се ограничи достъпа до първоначална регистрация и край на старите печки пушещи по улиците.

Спонсорирани публикации