Горанов призна: Направихме всичко за "Фолксваген", дори повече

Държавата се стреми към обратна миграция на специалисти
183
Горанов призна: Направихме всичко за "Фолксваген", дори повече
Снимка: БТА, архив

При преговорите с "Фолксваген" направихме всичко, което можем, дори и повече. Това коментира финансовият министър Владислав Горанов на икономически форум в Пловдив.

Той посочи, че такива инвеститори искат много привилегии, на 100% изградена инфраструктура и съпътстваща такава.

Всъщност такива компании очакват домакините да извършат инвестицията, а те да дойдат само с "ноухауто" и технологията, но това могат да си го позволят големите държави, каза Горанов.

По думите му 90 процента от преговорите с гиганта са били за инфраструктура от всякакъв вид. Той добави, че свързването на Северна България и проекта за АМ "Хемус", както и връзката с "Дунав мост 2", са основен приоритет на правителството за завършване на магистралните пръстени на България.

Още по темата

Според вицепремиера Томислав Дончев е важно облекчаване на процедурите за инвеститорите, влизащи в тях, но и това трябва да се уреди със специален закон. Той смята още, че през следващите години индустриалните зони трябва да са обект на различни видове стимули, но с ясен регламент и ангажимент от страна на държавата и местна власт за изграждане на съпътстваща инфраструктура. Според Дончев естествена еволюционна стъпка за това е обединението на различни общини и посочи като пример Симитли и Благоевград.

Вицепремиерът коментира, че като не е дошъл "Фолксваген" у нас, "ще дойде някой друг и то в близките две-три години, защото има натрупване на много предпоставки за това и то е неизбежно". Дончев даде като пример концентрацията на над 250 фабрики, произвеждащи компоненти в автомобилната индустрия, но и привлекателната данъчна среда, предаде БТА.

Страната ни е предприела редица стъпки за увеличаването на доходите и на заплатите в публичния сектор, но в посоката, в която работи и бизнесът, заяви Горанов. Финансовият министър посочи още, че страната ни не може да поддържа ниска цената на труда, защото скоро няма да има кой да я предлага. По думите му обратна миграция на специалисти по примера на прибалтийските страни е станала, когато доходите са достигнали 50-60 процента от средните доходи в ЕС.

В момента в нашата страна доходите са 49-50% от средните за ЕС, а българските емигранти са около милион за последните 15 години. За връщането на мигрантите обратно съществен фактор е заплатата, но също така важни са разполагаемият доход, данъците, битовият комфорт и съпътстващи фактори на околната среда като инфраструктура, сигурност, чистота на въздуха и социални придобивки. Това е комплекс от фактори, който зависи от държавата и от местните власти, каза още Горанов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


183
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
145
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А иначе сте в ЕС... Сега всички представителства на Фолксваген да се облагат с троен данък. Ако не четворен. В Северна америка са една от най - яловите марки автомобили.
144
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Имам въпрос към всички.Бихте ли си купили Фолксваген поизведен в Турция?Ако отговорът ви е да гласувайте с +,а ако не - гласувайте с -.Интересува ме резултата,така,че моля ви гласувайте.
143
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кога работят, кога всичко възможно правят, ама най с джипката се разхождат и резултатите се виждат. Беднотия, безработица, мизерия, лошо здровеопазване, за останалото кота нула.
142
0
 
4
 
! Отговори
до 44 за Карлин преди 4 години
Гледал съм всичко за Калин и съм слушал и ранните му радио програми но Калин казва и друго.-Аз не гласувам и имам правото да изкарвам мнение а не както всеки е свикнал да ти го казва в лицето на обратно." Ти нямаш правото да изказва мнение защото не гласуваш. "- Има и още как. Не аз гласувах за тези некомпетентни политици които ни докараха до тук. - И както ако само това нашето общество може да издигне значи ние сме умни и кадър и колкото тях. Обществото ни не става. Джордж Карлин
141
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Горанов е един лъжец и манипулатор, мястото му е в затвора !
140
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Коя компания ще дойде в кене фа да прави бизнес, ве главочи?! В кочи нята се дават "взятки" под масата а компании като VW не могат да си позволят ба нту скот ски тип "бизнес". Помните ли "Калиакра"?
139
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Лъжец!!
138
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В Измир имаше заводи на Хонда или Тойота.И те избягаха от Турция.А защо Фолксваген е отишъл там-това не знам.
137
0
 
5
 
! Отговори
ако брои парата така преди 4 години
Математиката на Ефенди Кория:Едно Всичко плюс Повече прави две ВсеичкиУан Ол + Уан Мор = 2 Алс
136
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Tova e neizgodna investicia za bg. Tesi koli sa s razbito renome. Bg triabva da ima sobstvena bg marka automobili i sobstven autoiznos.
135
0
 
8
 
! Отговори
Rossen преди 4 години
Къде са тези 50% от средната заплата в ЕС? Средната е 3000 евро. Ако беше 3000 лева може и да стигне 40% някога. Бъгария не е София, дори и там не е средната заплата 1500 Евро!
134
0
 
10
 
! Отговори
Иво преди 4 години
При нас масово инвестициите са складове, центрове за разпределяне, веиги за ядвне и пиинйе. Никакво производство. А то там е парата
133
0
 
6
 
! Отговори
Иво преди 4 години
Най лесно е да се говори след случилото се
132
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Четете ли статията - направо се оплаква че искали били много а те се опитали и така. Виновни няма, ние сме рай иначе. Хахахахах направо държавата цирк
131
2
 
11
 
! Отговори
Северозападнал преди 4 години
За 10 години управление ГЕРБ колко километра магистрали построи в Северна България? Единствената довършена магистрала в българската история, магистрала Тракия, обслужда турските икономически интереси за по-добър достъп до европейските пазари. За мен ГЕРБ е българския филиал на ДПС, а Бойко е креатура на Доган и Ердоган!
130
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Чудят се как да замаскират грандиозния си провал, само че хората вече им вярват колкото в приказката за лъжливото овчарче.
129
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Световна статистика за експорт на авточасти за 2018г:1. Германия - $67.1 млрд2. САЩ- $45.5 млрд---8. Чехия -$15.3 млрд--14. Румъния- $7.6 млрд--16. Унгария- $6.6млрд----55. България- $164.1 млнТолкова от "250 фабрики, произвеждащи компоненти в автомобилната индустрия"
128
0
 
19
 
! Отговори
kiro преди 4 години
Нелепо е дори да си въобразяваме че който и да било ще инвестира тук един милиард!- няма човешки ресурс, откъде ще намерим 4000 образовани техници/инжинери за работа в подобна фабрика?- бюрокрация и мафиотизирана съдебна администрация ще ги съсипят- рекетьорски административен апарат ще ги вкара в нечувани и невиждани рушвети... абе, какво да говорим, мила родна картинкаДържавата с най-високи темпове на демографски срив в света! Без война и бедствия изчезваме и страната се обезлюдява...
127
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Прах в очите и оправдания. Направили повече от възможното.. и пак не било достатъчно. Някой неустановен друг щял да дойде, но не знаем кой и кога.Строели се магистрали - некачествено и над бюджет както винаги.Щели да улеснят инвестициите - но с корупцията и махленските номера който и да дойде, ще бута година/две и ще си събира багажа.Правят още от същото. Промяна - нулева. Те са неспособни на такава, некомпетентността е институционална.
126
3
 
4
 
! Отговори
lol преди 4 години
"Дончев даде като пример концентрацията на над 250 фабрики, произвеждащи компоненти в автомобилната индустрия"толкова за унищожените/липсващите прекрасни, печеливши заводи в България250+ завода само за автомобилната индустрия. Клишетата на *** за заводите издишват яко

Спонсорирани публикации