Разумни или побъркани са германците? Напук на климата, купуват все по-големи коли

Наблюдава се ръст на новите SUV-та
Обновена: 14 дек 2019 22:02 | 14 дек 2019 22:00, Нели Христова
154
Разумни или побъркани са германците? Напук на климата, купуват все по-големи коли
Снимка: Reuters

Напук на Грета Тунберг и петъчните екологични протести, през тази година в Германия са били продадени над 1 милион нови ес ю ви-та (SUV). Тотално побъркани ли са германците, пита Пол-Кристиан Бриц в коментара си за DW.

По аутобаните водачите на SUV-автомобили бързат и притискат другите участници в движението, а в препълнените центрове на големите градове блокират по няколко паркоместа. На всичкото отгоре те вредят на климата. Очевидно е, че егото им остава над интересите на всички останали. Такава поне е стереотипната представа за тези шофьори.

В същото време Германия се слави като страна на разума, на поетите и мислителите. А също се смята и за един от добрите примери в света, що се отнася до защитата климата. Та нали ние, германците, чинно събираме боклука си разделно, а едно време дори бяхме сред пионерите по отношение на енергийния обрат. Означава ли това, че германците имаме двоен морал? Да не би някакви самодоволни идиоти да населяват Германия?

Само без паника!

Причина за паника обаче няма - все още не. Така можем да тълкуваме резултата от проучване, проведено във Финландия, търсещо отговор на въпроса що за хора си купуват големи и мощни автомобили. В изследването, наречено „Не само задници карат мерцедес", са били анкетирани 1 900 финландци. А е известно, че финландците, както твърдят изследователи, са много близки до германците като морал и структура на доходите им. Нагласите им са били оценени според често използвания в олипсихологията модел на петте фактора, който включва: отвореност, съвестност, поносимост, общителност, емоционална лабилност и наранимост.

Не е никаква изненада, че най-вече мъже карат големи и мощни автомобили. Освен това повечето от собствениците на луксозни возила са необщителни и високомерни, нечата за социалната справедливост им е чужда, освен това те са самовлюбени и егоистични. Дотук нищо ново. 

Плитките на Грета от багажника

Най-зле стоят нещата с една по-особена категория водачи на големи и мощни автомобили. Това е групата на перчещите се с возилата си шофьори, които ги украсяват отзад с лепенки със сентенции против опазването на климата и провесват от багажниците на колите си плитките на Грета Тунберг. Социалната непоносимост и протестът са се превърнали в тяхна запазена марка. Тяхното мото гласи: "Сега повече от всякога!".

Другите резултати от прочуването обаче са много по-интересни. Например това, че много съвестни хора, които не се вписват в описаните по-горе характеристики, също често карат луксозни коли. Моля? - Да, това са хора, които много държат на дисциплината, сигурността и трудовите си постижения.

Странна гледка е когато родители стоварват пред детската градина или училището своите наследници от коли, чийто преден капак стърчи доста над главата на самото дете. Ако пред такава кола внезапно изскочи дете, шофьорът трудно ще го забележи - въпреки че гледа пътя от по-високо. Но като цяло зад решението му да си купи такава кола не винаги се крие лош характер. Може би дори е точно обратното. Но как се обяснява това противоречие?   

Хората карат такива автомобили, които са точно отражение на реалната или идеалната им представа за това какви са, или какви искат да бъдат. Това важи за хората на възраст, в която обикновено се купува автомобил. В Германия средностатистическият купувач на автомобил е на 53 години.

Хората, които не се вълнуват особено от темата за социалната справедливост и поносимост, по правило не се придържат към нормите (например да карат само в тяхната лента на платното), по принцип са нарцистични и по-агресивни. Съвестните хора пък имат по-силно изразено съзнание за качество, стремят се към надеждност, перфекционизъм и гонят успеха. И в двата случая мощните и луксозни автомобили от SUV-сегмента чудесно подхождат на собствената им житейска концепция.

Надежда има

„Ами такива са си, не можеш да ги промениш" – бихме могли да си кажем. И това може и да е точно така при шофьорите, които по този начин изразяват своя протест. И все пак остава някаква надежда за климата и за мира в сектора на транспорта: съвестните хора могат да бъдат убедени. Например с надеждни и висококачествени автомобили с алтернативно задвижване. Или още по-добре: с един надежден обществен транспорт. Може и да звучи наивно, но това е напълно постижимо, ако производителите и политиката се заемат сериозно с решаването на проблемите.

А и ние самите можем да въздействаме върху съвестта на съвестните. В Швеция, например, все повече хора се чувстват гузни, когато пътуват със самолет, което доведе до отлив на използващите този вид транспорт. Подобна тенденция се забелязва вече и в Германия. Пробива си път вече и гузната съвест от карането на SUV-автомобили. Което може да направи този вид коли непривлекателни за съвестните хора - наистина. Защото никой отговорен и социално мислещ човек не би приел собствените му деца или внуци да тежат на съвестта му. Още повече, ако заради това другите променят мнението си за него.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


154
Още по темата: ГерманияавтомобилиSUV
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
115
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дачията е антикола! Може да е нова, може да е незнам какво си, но е проектирана като супер нисък сегмент автомобил, с евтини материали и компромиси във всичко.
114
2
 
8
 
! Отговори
гуру преди 4 години
Вземай курника и след 3 години го предай гордо на следващия щастливец. Дачията е за служебка или за градска, нищо повече.
113
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Зимай вехтия барутник!
112
2
 
3
 
! Отговори
помогнете преди 4 години
Нова "Сандеро" за 10 000? със заводско газово,с включено КАСКО за първата година и обслужване до 60 000км(или 48 месеца) или 10 годишна по-висок сегмент с около 200 000км(реални) и на цена около 6-7000? ??
111
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
в Германия има само нови коли.ако видиш таралясник с немски номер го кара поляк или българин работещ в строителството в момента
110
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Баце, завиши малко разхода,'един колега ми дава да карам Е 270, 10-тина годишно автоматик, с 240 000км и на западна магистрала със 105 харчи 6,5 л нафта, та все ми е на ума, че ML със 170км/ч ще се задоволи с 8,5л.
109
0
 
10
 
! Отговори
гуру преди 4 години
Фен съм на минивановете. Седиш високо, виждаш добре, голям багажник, просторно купе. Джиповете ми идва малък багажника. С две деца малка кола ще ме изтормози.
108
1
 
7
 
! Отговори
GG преди 4 години
Защо никой не газифицира жилищата?
107
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нещо за егото на един философ-консултант,който в интервю казваше,че не яхта а летяща чиния би си купил
106
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аз колко глупации познавам с голф 2 и 3 :) които правят мн повече порсзии от интелигентен човек с Suv. Арогантността е човешка няма общо с какво караш. Второ кой казва, че даден човек замърсява повече защото имал голяма кола? Замърсяването е от мн фактори битови и начин на живот. Отделно кой твърди че Suv 2018 замърсява повече от голфф 3 2003? Мн спорни теми и лепване на имена и създаване на конфликт в обществото.
105
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ало санта, купи си автобус тогава!
104
5
 
21
 
! Отговори
@ преди 4 години
Скоро не бях чел по голяма глупост.Гузна съвест за летене със самолет или за возене в кола. хахахах това само някой турбо *** хипар може да го измисли.
103
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ами извинявайте, ама аз съм 190 санта и 120 кила, жена ми и тя 180 санта, двете ни деца и те големи растат. Как точно можем да се съберем всички във Форд ка, или някой Смарт, барабар с багажа. Разбира се, че СУВ ще си взема. Още повече на ваканция два пъти годишно с колела ли да ходим.
102
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Автомобилите генерират само 10% от въглеродния двуокис в света, а автомобилите в Европа по-малко от 1%. Дали ще е джип, комби, ван или седан, разлика няма.
101
2
 
16
 
! Отговори
ДртПрч преди 4 години
Апропо, цяла Европа готви и се отоплява на газ, щото им е по-евтино от тока. Колко ли въглеродни емисии дава газът за битови нужди. Защо никой не говори за това? За да не сърди Газпром или защото екомалоумниците са двуличници?
100
0
 
20
 
! Отговори
ДртПрч преди 4 години
Все повече хора били гузни да пътуват със самолет. А колко ли по-замърсяващо е ако 150 човека поемат епичното еднодневно пътешествие от София до Мюнхен с колите си? А до Лондон? А до Стокхполм? А до Ню Йорк? Все пак не всички сме впечатлили принца на Монако като Грета, че да ни услужи с яхтата си, да прекосим океана.
99
4
 
27
 
! Отговори
Fernando преди 4 години
Много по удобно е в голяма кола . Трябва да си много глупав да се набираш в малка и тясна кола. Екоталибаните им плащат да дрънкат за да може богатите да си продават колите. Моята кола дизел е с ресурс 2 милиона км. А може и повече. Богатите искат да си сменям колата на всеки 5 години и за това е целият гърч и квичене. Аз пък съм си свикнал и си я карам от 15 години и не ми пука за бесните екоталибани.
98
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Европейците са отговорни за много повече от 9% от емисиите! Защо? Защото те потребяват продукта от изнесените извън Европа мpъcни производства..."Тука си в грешка и Грета те поправя. Един автомобил ако мърси Х(годишно), то един човек(дето диша и яде) замърсява 580 пъти повече от автомобила(годишно). Един индиец, 580 автомобила. Десет милиона индийци? Няма толкова коли на света.А они са над милиард. Смятай само от попpъцкване и дишане какво правят!
97
1
 
20
 
! Отговори
Георги Г. преди 4 години
Като искаш да идеш някъде със семейството, в корса ли го возиш? Избора ти е голямо комби или SUV, За ужаст на фенките на шведската фанатичка, и двете неща харчат еднакво и тежат еднакво. Всеки нормален човек търси удобство и сигурност. Междудругото Шведите, които ги дават за пример за позлване на хибриди, в момента любимите им коли са Волва и Мерцедеси с по 200 - 300 коня бензинов мотор и 70-80 коня електрически моторчета, че да вземат субсидията. А онова си *** бензин като смок...
96
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аз съм 180 см, 82 кг и скоро се бях качил в такси дачия сандеро и коленете ми опираха в жабката!

Спонсорирани публикации