Колко дълъг е животът на автомобилните батерии?

Навярно те могат да надживеят автомобила
18 дек 2019 17:15, Нели Христова
25
Колко дълъг е животът на автомобилните батерии?
Снимки: Reuters

Компанията Geotab, която се е специализирала в управлението на системи за глобално позициониране и следене на транспорни средства, изчисли с каква скорост акумулаторните батерии на електромобилите губят мощността си.

Изследвани са 6300 коли на ток от различни марки, използвани в цял свят. Резултатите показват, че средно батерията губи около 2,3% от капацитета си на година. Според изследователите, това означава, че при такива малки загуби батерията може дори да надживее автомобила, на който е поставена.

Експертите от Geolab нагледно показват, до каква степен зависи износването на акумулатори при използване на различни системи на охлаждане. Например, при Tesla Model S, където се залага на водно охлаждане, батерията губи точно 2,3% от капацитета си на година. В същото време, при Nissan Leaf охлаждането е въздушно и показателят за загуба е 4,2% годишно.

Както отбелязват авторите на изследването, намаляването на ефективността на батерията може да не бъде равномерно. В началото процесът е бавен, но след това рязко се засилва. Влияние оказва и софтуера, използван от автомобила, като това се отнася на вече за моделите на Tesla.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
1
 
3
 
! Отговори
Грета преди 4 години
Еко-електро зблудата ще се плати от всички които вярват в нея
22
0
 
4
 
! Отговори
БАЙ ХОЙ преди 4 години
СЛАВА НА ГЕРБ ! - ЩЕ ГО ИЗТРИЕТЕ ЛИ ? / АЙДЕ ПАК ДА ПИТАМ ::: КАК ВИЖДАТЕ 100'000 ЕЛЕКТРОКАРА ПО 100Кв НА ЗАРЯД В ЕДНА ВЕЧЕР В ЕДИН НЕГОЛЯМ ГРАД !!!!
21
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
това е не е истина,аз си карам ел колело от доста време и капацитета пада с 10-12% на година,де са тея батерии с 2-3% да си купя
20
0
 
2
 
! Отговори
До 15 преди 4 години
И къде видя липса на смог, след като има племена, които се отопляват чрез горене на гуми и ***?
19
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Карам си голфчето на газчица и не ми дреме за живота на батериите на електромобилите.
18
0
 
4
 
! Отговори
man преди 4 години
Хубаво, но не ми се дават 70К+ ьа читава електричка
17
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
С една дума искат да кажат че електрокара ще си виси на контакта като смартфона. С тези самозапалващи се електрокари скоро няма да имат много клиенти. В Ютуб е пълно с електрокари на които батериите гърмят в гаражите. Последният случай е преди месец. Катастрофа при която батерията гръмва и от автомобила остана само арматурата. Най фрапиращото е че никой не го иска електрокара за да го рециклиране. Немеца ще плаща докато е жив че изгорялият му автомобил ще стои на улицата.
16
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нещо не ме кефят тия електрокари.Ако се самозапали батерийката както колата е в гаража изгоре колата гаража и целата къща недай боже и ние да спим в къщата.
15
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Освен това сме още в зората на автомобилните батерии. До няколко години технологиите ще са доста по-напред и ще има по-добри и по-евтини батерии. Към момента вече се инвестират милиарди в тези технологии.
14
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
При електрическите автомоболи се пести страшно много, не само от по-високото КПД, но и от ремонти, чаркове и консумативи. В този смисъл стареенето на батерията се компенсира. Освен това на градско и със стара батерия се кара, а има много хора, които карат само градско. Т.е. старата батерия ще може да се продаде и да се инвестира в новата. Да не че говорим липсата на смог ще се изплаща в здраве и в спестени пари за здраве.
13
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не знам, но ми се струва, че автомобилите се превърнаха в превозни батерии. Тази "революция" трябваше да започне през 70-те. Сега се завъртяха други интереси. Скоро всичко ще е толкова виртуално, че хората ще живеят в капсулирана среда, контролирана от когото трябва.
12
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Интересно - всички мерят живота на батерията в цикли, а не в години...Ако вземем обявения пробег от 500км и го смъкнем на реалните 350км, умножим по 800 цикъла(среден живот на литийката), получаваме един приличен пробег от 280 000км, докато даде фира батерийката. Ако не я тормозите де.Иначе на години - литйката я зареди между 40% и 60%, удари я на -40С... и след 50 години ще си е запазена, все едно е нова. То и затова не се мери в години.
11
3
 
3
 
! Отговори
..... преди 4 години
Жигулито изтика 40+ години и многостотин хиляди километра.......,ако беше с батерия излиза, че щеше да е с отрицателен капацитет.
10
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това е бъга на капитализма. Никой няма интерес да произвежда вечни продукти, защото бързо ще фалира. При ел. колите почти няма механика, и ако ги направят и с вечни батерии, ще фалират сума ти сервизи и бизнеси. После безработица, хора без дохофи, по-малко данъци, по-малко хора, способни да си купуват коли...порочен кръг.Капитализмът ще отмре, само ако стане някаква много сериозен природе катаклизъм, който да ни върне в първи клас и да се сетим, че имаме само една планета...засега.
9
2
 
2
 
! Отговори
anon преди 4 години
мислете го така - лятото една електричка минава 7км средно с 1 киловатчас което е 20 стотинки грубо... през зимата- 4 км на киловатчас. всяка година капацитета на батерията пада 2-3 процента. единствения консуматив е гуми. спирачките изкарват по 150к км защото не се ползват. всеки да си прави сметката
8
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
естествено, че ще го надживее! ще стоят с години, докато не се намери кой да ги рециклира!
7
1
 
9
 
! Отговори
men преди 4 години
"на вярно" некакво съкращение на абсолютно невероятно ли е? на всички ни е ясно цирковете с климата, зелената енергия, замърсяването и т.н. на къде бият обаче нищо не предприемаме против опита да ни върнат в тъмните векове, не само икономически но и социално. скоро ще ни забранят да имаме лични автомобили ако не са подписани от елон и от ауспуха не излиза миризма на амброзия. а батериите ще ги "рециклират" в новите частни хранилища за радиоактивни отпадъци на порко и ко еоод. ако не се вдигнем скоро, цената която децата ни ще платят ще е космическа.
6
0
 
7
 
! Отговори
Резил преди 4 години
Пълни Таша-ци бетерия вечна няма голяма набутвация като детските колички.
5
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тия искат само да купуваме и да сменяме. През комунизма чакаш за кола 10 - 15 години, купуваш и я поддържаш до живот което е правилно. В Куба още карат коли от 50те и не се оплакват.
4
0
 
15
 
! Отговори
Чочо преди 4 години
Абе на български си се казва "акумулатори"!

Спонсорирани публикации