Ще решат ли проблемите на София електрическите тротинетки?

Трите услуги, които предлагат споделени пътувания с е-тротинетки, са оптимисти
29 дек 2019 14:45, Елена Кирилова
75
Ще решат ли проблемите на София електрическите тротинетки?
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Електрическите тротинетки се появиха в София в момент, в който недоволството от увеличващия се трафик и замърсяването на въздуха ескалира. Новата за България алтернатива за придвижване не може да реши всички проблеми в столицата, но предизвика вълнение у потребителите, които искаха да опитат нещо ново, както и критики, свързани с регулацията и безопасността на движението.

Ако през първата половина на 2019 г. чувахме все повече слухове, че няколко компании имат апетит към навлизането на този пазар у нас, то през второто полугодие всичко това се сбъдна. Така по столичните улици се появиха Lime, Hobo и Brum.

Началото даде американският играч Lime, който вече беше във фаза на експанзия в Европа. Той стъпи у нас през август с общо 150 електрически тротинетки. Само месец по-късно още две компании навлязоха на пазара - българската Hobo и Brum, която ползва платформата на американската компания Bird.

Бърза равносметка

Предвид краткия период, в който компаниите имаха възможността да тестват услугата си в София, и трите посочват, че са доволни от постигнатото през 2019 г.

“Въз основа на настоящото ни присъствие в Европа, София се открои като град с важно географско местоположение и голям потенциал благодарение на подема на алтернативната градска мобилност. Инвестициите ни в България ще подкрепят продължителния растеж и разрастването ни в Източна Европа”, коментира новият оперативен мениджър на Lime у нас Петко Анчев.

По думите на Йордан Георгиев, който ръководи Brum Scooters, тротинетките са се възприели добре от потребителите. “За съжаление, не успяхме да организираме по-ранно пускане на тротинетките, за да видим развитието на бизнеса през летния сезон и за по-добра преценка ще се наложи да изчакаме 2020 г.”, посочи той в интервю за Investor.bg.

За Hobo успехът от 2019 г. се измерва в доказването, че услугата е конкурентоспособна на местния пазар. По думите на основателя на компанията и неин изпълнителен директор Теодор Рачев фокусът е бил и върху изграждането на име на лоялен партньор, успешното стратегическо сътрудничество със Столична община и с различни частни бизнеси.

Досега Hobo може да се похвали с петцифрен брой пътувания със средна продължителност 10,5 минути в делнични дни и до 16 минути през почивните дни. Средните стойности за дължина на пътуване са 1,4 км, а през събота и неделя цифрата расте с 20%, коментира Рачев. От старта си в София до днес Brum има близо 30 хил. карания, а по-голямата част от тях са за не повече от 10-15 минути. От Lime пък се похвалиха, че вече имад над 100 хил. пътувания със средно изминато разстояние на пътуване от 1,28 км.

Предизвикателствата

Ръководителите на трите компании са единодушни, че голямото предизвикателство за тях е да променят възприятията на потребителите и да наложат електрическите скутери като предпочитан начин за придвижване.

Според Йордан Георгиев от Brum безопасността и културата на каране също се открояват като проблем. В тази връзка трите оператора, които показват желание за общо развитие на пазара, си сътрудничат в редица посоки, включително наскоро пуснаха специално видео, което показва как безопасно да се управляват тротинетките в градска среда.

Не на последно място в списъка с предизвикателства остават кражбите. “Кражбите също са неприятно предизвикателство. За щастие успяваме да хванем почти всички крадци благодарение на полицията, която реагира много бързо и ефективно на всички наши сигнали. В резултат от това кражбите от старта досега са драстично намалели, но това е постигнато с много труд, много часове прекарани по районните управления и в следствие на немалък брой хора, срещу които вече водим дела”, коментира Георгиев.

Още по темата четете в Investor.bg


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


75
Още по темата: скутеритротинетки
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Га задууа вятър зимазкааа ... ни скутери ни трудинедки ни ша ви вися ПУ спирките ... аре толкос от мени ...
67
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 64В Копенхаген не са ...
66
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Схвмичка е, ако си е твоя ...
65
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Твърде глупаво..., някое столопиновско семейство ще ги прибере.
64
0
 
3
 
! Отговори
МДАААА . . . преди 4 години
Ще решат всички проблеми !
63
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Проблемите на София ще се решат само с удвояване на заплатите извън София.
62
3
 
5
 
! Отговори
fact преди 4 години
ше ги смачкаве, тротитата.убивай тез дразнещи гадини.
61
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Някой в кметството е взел подкуп, за да разреши тротинетките в София. В Западна Европа вече да на нож с тротинетките.
60
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Очевидно тротинетките само влошават проблемите в София.
59
0
 
5
 
! Отговори
vs преди 4 години
До ???... и най-вече на *** на Европа, който идва и горим по пътища неведоми.
58
4
 
4
 
! Отговори
Владо преди 4 години
Само дългите поредици от почивни дни ще решат проблема с въздуха в София
57
3
 
1
 
! Отговори
джендърмен преди 4 години
До Вън >И кои ще имат жителство,я кажи да чуем!?
56
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако направят на всеки три успоредни улици, една за пешеходци и велоалей една за градския транспорт и третата за движението, ще се реши проблема. Градския транспорт ще е много удобен и бърз. Пешеходците и разни тротинетките и велосипеди също ще станат много използвани, и ще има място и за автомобилният трафик без да им се пречка градския транспорт и пешеходци.А ефективноста на това решение е доказано на много места, както се вижда ноу_хау има просто трябва желание за решаване на проблемите.
55
0
 
18
 
! Отговори
Ще, ще преди 4 години
Ще увеличат пациентите на Пирогов, едни други агенции, дето се бият за клиенти и на Темида, щото шофьорът не пазил тротинеткаджията.
54
7
 
7
 
! Отговори
bolbov преди 4 години
Нови модерно градоустройство и пътна инфраструктура,това е фундаментално решение за всеки град.Център потънал в руини квартали превърнати в гета от алчни предприемачи и корумпирани общинари. След решаване на тези въпроси следват вида и начина на транспорт.При едни прави и поддържани улици тротинетките са прекрасно средство.
53
4
 
4
 
! Отговори
До 18 преди 4 години
Отивай си на село и тогава другите след теб. Аз пък си искам къщата с двора на дядо ми, дето я събориха заради панелния коптор, та да се нанесат бабите ви от селата и да се пръкнете 2-ро и 3-то поколение "коренни' жители. Жителство му се приискало. Ще стане, ама на 36-ти март.
52
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Идеята е добра, но София няма инфраструктурата за тротинетки. Ако си с колело пак е рисковано, но поне тук-там има велоалеи. По които се движат пешеходци, защото просто няма къде другаде да ходят. И някои хорица-бюрократи видяха един нов начин да направят бързи пари. Сега ще има регистрации, данъци, жилетки, каски, аптечки, гражданска. Сигурно и специална служба за регистрации ще отворят "техни" хора, че как ще бъркат в кацата с меда на КАТ просто така. Не са сетили още за номера на велосипедите
51
5
 
2
 
! Отговори
Тогг преди 4 години
Направих предварителна поръчка на турски електрически автомобил добре че има електрически станции в БГ да си зареждам колата която е произвела Турция
50
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ИЗГОНВАНЕ НА СОЦИАЛИСТИТЕ ЩЕ РЕШИ ПРОБЛЕМИТЕ НА СОФИЯ
49
4
 
14
 
! Отговори
az преди 4 години
Нали знаете? Тротинеткаджия е равно на ***.

Спонсорирани публикации