С 200 км/ч по магистралата. Само в Германия, но докога?

Да се ограничи ли скоростта? Темата отново е на дневен ред
55
С 200 км/ч по магистралата. Само в Германия, но докога?
Снимка: Reuters

По близо две трети от магистралите в Германия няма ограничения на скоростта. Такава свобода няма никъде другаде в ЕС. Сега темата отново излезе на дневен ред - да ограничи ли Германия скоростта до 130 км/ч?

Много германци държат да могат да карат автомобилите си с пълна газ по магистралите в страната. Все едно дали притежават Мерцедес, БМВ, Фолксваген или Опел. За тях няма нищо по-хубаво от това да се носят по аутобана със 180 км/ч, а и по-бързо, пише в свой анализ DW.

Още по темата
Силната коалиция на автомобилните производители, лобисти и любители на високите скорости досега е успявала да отхвърли всички опити за ограничаване на скоростта по аутобаните.

В Берлин спорят

На фона на дебата за сигурността и защитата на климата обаче въпросът за скоростта отново излезе на дневен ред. И предизвика разногласие в управляващата коалиция. Докато християндемократите (ХДС) и представителите на Християнсоциалния съюз (ХСС) са твърдо против въвеждането на ограничения за скоростта по магистралите, социалдемократите (ГСДП) искат въвеждането на генерална максимална скорост за движение по пътищата.

От ГСДП смятат, че това би намалило броя на смъртните случаи при катастрофи, както и на вредните емисии въглероден диоксид. Здравият човешки разум говорел в полза на генералното ограничение на скоростта, каквото отдавна е въведено в почти всички страни от ЕС. Разрешената най-висока скорост трябва да бъде 130 км/ч, настояват социалдемократите.

Това никак не се харесва на германския министър на транспорта Андреас Шойер от ХДС. Преди броени дни той изрази неодобрението си спрямо подновяването на дебата и написа в Туитър, че транспортното движение следва да се регулира "интелигентно, дигитално и гъвкаво - без забрани". Позицията му подкрепят и свободните демократи (СвДП). Според лидера им Кристиан Линднер, "забрани трябва да се налагат само там, където действително е нужно".

Не само социалдемократите са за въвеждане на ограничение на скоростта до 130 км/ч. За такова настояват и Зелените. Още миналата есен те внесоха съответно предложение. То обаче беше подкрепено само от Лявата партия. А останалите - ХДС, ХСС, ГСДП, СвДП и "Алтернатива за Германия" - гласуваха против.  оциалдемократите обаче промениха мнението си и ХДС и ХСС са наясно, че към момента не могат да постигнат мнозинство.

Тези две партии блокират възможността да се излезе най-после с решение по въпроса за ограниченията на скоростта, възмущава се Катарина Шулце, шефката на фракцията на Зелените в парламента на Бавария Катарина Шулце. Тя изтъква, че Германия е "единствената западна индустриална страна, в която по голяма част от аутобаните няма ограничения на скоростта.

80 жертви годишно заради бясно каране по магистралите

Сигурността по пътищата е важен аспект в дискусията. Полицейският синдикат е за въвеждането на ограничения.

Всяка година близо 400 души загиват по германските магистрали. Ако не се броят случаите, в които катастрофата е станала в участък с ограничена скорост или пък е била предизвикана поради употреба на алкохол например, то пак остават средно 80 смъртни случаи на година, виновни за които са шофьори, карали твърде бързо.

Зам.-председател на полицейския синдикат Михаел Мертенс изтъква, че ограничаването на скоростта има и възпитателен ефект. "С неограничените скорости по германските магистрали даваме лош пример на младите поколения и възпитаваме утрешните безразсъдни шофьори."

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Имало 200 смъртни случая, обаче ако извадим частта с ограниченията има 80. Ха да попитам кой е виновен за птп-тата? Скоростта? Моля ви ;)
46
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма как и те да не станат еко при положение, че вече има държави където има ограничение 90 или 100. А електрокарите - те и без това карат с 90.
45
1
 
2
 
! Отговори
Иван преди 4 години
До FFХранилка НЕ за полицаите, а за държавата. В германия полицай няма да ти иска почерпка.
44
0
 
11
 
! Отговори
ззз преди 4 години
Ние сме държавата на абсурдите в континента на абсурдите!Нашето (и европейските) правителство ВИНАГИ изхождат от идеята че НИЕ сме ПЪЛНИ ИДИOTИ и за да превъзпитат (УЖ) един на 1000 въвеждат безумни ограничения във всичко и навсякъде.А специално на пътя: най-много катастрофи стават когато на хубав път,сложат TЪПО ограничение, тогава част от хората се придържат към ограничението, но по-голямата част НЕ, в резултат на което се получават критични ситуации.Най-големият убиец по пътищата е УМОРАТА
43
2
 
23
 
! Отговори
любител преди 4 години
Има култура на шофирането в Германия. Като се почне с пропускането на една по една кола при задръстване, аварийната колона за която всеки прави място за линейки и полиция и внимание за трафика както пред теб така и зад теб. Да има изключения но те са такива, а не норма. Не е проблем да караш с 200 на магистралата, ако имаш добри спирачки, нови гуми и надежден автомобил. Карат защото имат условия, умения и добри автомобили ... другото е политика и популизъм.
42
3
 
16
 
! Отговори
пешо преди 4 години
Катастрофи ще има винаги , докато има автомобилно движение .Какво , като намалят на 130 скоростта . Пак няма да спрат катастрофите и така до края на света все ще има загинали ....
41
5
 
23
 
! Отговори
FF преди 4 години
Ограниченито на скоростта ще бъде хранилка за полицаите/ за това се натискат/. А що се касае за нашите магистрали /или това подобие/ не стават и за второкласни пътища.
40
1
 
25
 
! Отговори
Гошо преди 4 години
В България магистрала без ограничение на скоростта би довела до още повече смъртни случаи, просто не е за нас такава магистрала... Дори в тази статия 2 комплексирани индивида собственици на уникалната немска марка с 3 букви успяха да се похвалят с колко летят по пътищата... Айде веднъж се похвалете с нещо смислено, не материално, здраво семейство, деца, възпитание....
39
1
 
13
 
! Отговори
Без ограничение преди 4 години
Германците са си свикнали без ограничения и това няма да се промени, дори да има някоя партя с такова предложение , то ще бъдат отхвърлено, малко като БСП в България само си лаят срещу правителството, но нищи не могат да направят! Жалко, че в България нямаме магистрала с 3-4 платна в посока и без ограничение, такива магистрали са много по-безопасни!
38
3
 
32
 
! Отговори
Българин живеещ в D преди 4 години
От 20 год. съм в Германия. Удоволствие е да шофираш по аутобаните на Германия и не само това.
37
18
 
8
 
! Отговори
Бокачо преди 4 години
Аз не бих вдигнал 100,не е гаранция дори и да е слязла от конвейра,нямам намерение да се трепя,живота е дар божи
36
10
 
9
 
! Отговори
кан телериг преди 4 години
то немеца,човек ли е,да го опишеш
35
4
 
14
 
! Отговори
георги анев преди 4 години
Най безопасния път в света е немския аутобан!Трябва да усетите това наистина Жалко че колата ми вдига само до 210км/ч
34
17
 
3
 
! Отговори
ханс 2-ри преди 4 години
Прости немци,искат да си убиват гражданите си.Не си взеха поука от ВСВ-на
33
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Принципно, когато разрешената максимална скорост за пътя е много под безопасната скорост за този път, катастрофите се увеличават. Защо част от немците искат да увеличат катастрофите, като наложат ограничения на всички магистрали?!
32
9
 
2
 
! Отговори
Принципно: преди 4 години
В Руската федерация ще им е трудно да спретнат същото като в България! Много ще им е трудно ... но май няма да е невъзможно след десетина години! Адът не е възможно да е много горещо място, адът е много студено място!
31
2
 
2
 
! Отговори
Легионера би казал: преди 4 години
I think I see an alliance forming. Отритнати и винаги второстепенни на светло, а на тъмно първостепенни. И всички ги свързва една много тънка генетична нишка! И столетия феодализъм ... И "темплиери" ...
30
1
 
3
 
! Отговори
И всичко преди 4 години
Както винаги се решава на някоя маса в Мадрид! Зло със зло ли се побеждава или зло с добро. Ако е с добро големи жертви ще дадете!
29
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
...бясно каране по магистралите...Религиозно еклектични облекчения!Айде стига с този каруцарски език! Явно си гледал аутобан през крив макрон. Аз пътувам честo и карам между 250 и 318 - толкоз дига тортонетката ми. Така може само през нощта и викенда до неделя на обяд, ама не с немска каруца! Много приятели са ми признавали, че за 4 часа Хамбург/Мюнхен никога не сa си преставяли, че е било възможно! Не живея в Германия на завистливите тевтонци - любимката на функционалните неграмотници.
28
0
 
1
 
! Отговори
98, 82, 39 преди 4 години
Най-малкият е най-опасен!

Спонсорирани публикации