Турция за българската оферта към "Фолксваген": Като празен лист!

Според тях автомобилният гигант само протака
17 фев 2020 17:30, Нели Христова
180
Турция за българската оферта към "Фолксваген": Като празен лист!
Снимки: БГНЕС

В сравнение с турската оферта за новия завод на “Фолксваген” българската е като празен бял лист, казва пред “Франкфуртер алгемайне цайтунг” /ФАЦ/ президентът на Търговската камара в Истанбул, цитиран от БГНЕС.

“Германската политика натиска спирачката” – така авторът на репортажа Андреас Мим описва накратко ситуацията. Заедно с група германски журналисти той е бил поканен да посети индустриалната зона в турския град Маниса близо до Измир, където трябваше да се строи новият завод на “Фолксваген”. Мим припомня, че заради навлизането на турски войски в Сирия Надзорният съвет на “Фолксваген” все още отлага решението. “Важна роля в този съвет играе социалдемократът Щефан Вайл, който е министър-председател на провинция Долна Саксония. Сраженията в Сирия отново се разгорещиха, броят на убитите и ранените вече е трицифрен, тъй че решението за завода едва ли ще влезе в дневния ред на следващия Надзорен съвет в края на февруари”, прогнозира авторът и цитира официалната позиция на концерна по въпроса: “Засега няма промяна”.

От първостепенна важност за Анкара

Журналистите, посетили Маниса, явно са били обект на специални грижи. От репортажа на ФАЦ научаваме, че дори са ги ескортирали автомобили със синя лампа. Андреас Мим е разговарял и с Ибрахим Калън, съветник на турския президент Реджеп Тайип Ердоган. “Той дава всичко от себе си, за да убеди “Фолксваген”, че не бива да се влияе от голямата политика”, пише журналистът и припомня, че очакваната инвестиция на концерна в Турция е от първостепенна важност за Анкара. “Преговорите се водят от турското Бюро по инвестициите, което е подчинено пряко на президента. Ердоган, който иначе се вози в брониран Майбах, лично се е ангажирал с въпроса”, четем още в репортажа.

Цитиран е и директорът на индустриалната зона в Маниса Джемал Тюрек, който предпазливо говори за “политически проблеми”, имайки предвид турската военна операция в Сирия. Авторът на репортажа описва актуалната ситуация така: “В момента едно положително решение би прозвучало като германско одобрение – не само за военните акции, но и за авторитарната политика на президента Ердоган, на която се гледа с критично око. От турска гледна точка също става дума за нещо повече, а не само за работни места, оборот и експорт. Алваро Ортиз, главен икономист на най-голямата чуждестранна частна банка в Турция – BBVA в Истанбул, смята, че инвестицията ще бъде “добър сигнал за Турция”. Така страната щяла да покаже, че върти бизнес с един топ-концерн, а това би било важно доказателство за стабилността ѝ”, казва Ортиз пред ФАЦ.

Тук авторът на репортажа пояснява, че напоследък Турция не е особено стабилна икономически: лирата е в нокдаун, инфлацията бързо расте, увеличава се и безработицата, икономическият растеж е почти нулев, търсенето на вътрешния пазар спада. В този смисъл заводът на Фолксваген в Маниса би бил добре дошъл, отбелязва авторът и цитира оптимистично настроени събеседници в Турция: “Секиб Авдагъдж, президент на Търговската камара в Истанбул, се надява, че в крайна сметка ще надделеят икономическите аргументи. А такива има много: младо население, добре обучени работници, голям вътрешен пазар с 83 милиона потребители, популярността на марката “Фолксваген”, близостта на други пазари и не на последно място икономическата изгода – в Турция производството на един автомобил е с 1000-1200 евро по-евтино, отколкото в Германия. Към това се добавя и убедеността на мнозина в Турция, че като индустриална дестинация страната им има предимства пред потенциални конкуренти като България. Самоувереният президент на Търговската камара картинно описва как изглежда презентацията на конкурентите: “От дясната страна – просто бяла страница, на която няма нищо”.

“Фолксваген” просто протака?

В края на репортажа авторът изказва предположението, че навярно ще има протакане. Търсенето на електромобили засега не е толкова голямо, тъй че Фолксваген вероятно може да отложи освобождаването на капацитети в Германия и в Словакия, тоест – решението за изграждане на нов завод в Турция може да почака, докато положението се поуспокои, заключава ФАЦ.

В статия по същата тема чешкият “Хосподарске новини” пише, че ръководството на “Шкода”, която е част от концерна “Фолксваген”, в момента иска разширяване на производствените капацитети в Европа – тъкмо заради отлагането на новия завод в Турция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


180
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
101
2
 
0
 
! Отговори
ГРАД КОЗЛОДУЙ преди 4 години
До рсенец Другара Путин пак ше ги пубеди! бади сигорн1
100
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В русия няма да го построят със сигурност Коли от леки жени и алкаши не се правят
99
10
 
1
 
! Отговори
Пенчо преди 4 години
Яко и кво изнасяме .... мръсен въздух ли. Турция е единсвената държава където нищо не можеш да изнесеш
98
0
 
10
 
! Отговори
Русенец преди 4 години
Ех, тия победени във войната! Всички им се молят за помощ!
97
1
 
5
 
! Отговори
gogi преди 4 години
A BE TOYA SKAPAN IMAMIN DOVCHERA OBIJDASE GERMANIA CHE BILI NATSISTI,FASISTI I TEM PODOBNI A SEGA ISKA INVESTSIYI.TO AMUDJITE OSEN FESOVE, IBRITSI I BROYENITSI KVO PROIZVEJDAT AKO GI NEMA EVROPEYSKITE I AMERIKANSKITE IVSETITSIYI SA NAPILNO UMRELI OT GLAD.
96
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Работил съм с Турци и мога да кажа че имат и добри и калпави кадри Добрите рядко се задържат в Турция Тук също не е по различно ...Любопитното е друго доста Турски компаний който правиха частите за Ф35 местят производството им в БГ заобикаляйки санкций и политически врътки...Турция е сериозна икономика и ни е Третия търговски партньор при това за там изнасяме повече отколкото внасяме Нещата са интересни и далеч не прости като хибридно тъ,,пи ***
95
5
 
3
 
! Отговори
V преди 4 години
Фолксваген ще загубят в Турция ;) Те имат много слаб мениджмънт .Греманците се подлъгаха от тяхния пряк конкурент тойота. Но тойота имат азиатски мениджмънт ,а не германски.С фолксваген ше стане същото което стана с опел.Ще фалират и затворят ;) Германците не разбират колко голяма е разликата между комунизма и капетализма . Кои работят сега в подизпълнителите където се прави колата ? Украинци ,българи чехи словаци виетнамци .Само държави в които е имало комунизъм.Ако не инвестират в Русия са аут
94
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А турците защо коментират празния лист?Нещо гузно и несигурно прозира в "победителя"!
93
0
 
7
 
! Отговори
До 89 преди 4 години
Голям гювеч си набъркал. Какви са заслугите на Ердоган че немската образователна система е създала читави кадри? И каква е връзката на тия кадри с новия завод? Ще се юрнат към Турция и ще си оставят добре платената работа в Германия? Ти на коя планета живееш?
92
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
УжасТ!
91
0
 
8
 
! Отговори
Наблюдател преди 4 години
А нестабилната турска валута какъв лист е? Доста празен. Кой може да калкулира разходи като не знае утре до кое ново дъно е паднала валутата им.
90
4
 
4
 
! Отговори
Майебах преди 4 години
А пък централата не БМВ (Байрам Мотор Вехикъл) е в Мюмюнхен!
89
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мю,мюм инжинера ...
88
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Празен лист може да значи и Много и нищо .... от Напиши си сам ословията цената до не предлагаме нищо...Ясно е само Едно ако турската оферта си струваше завода от давна щеше да е построен но го няма Пазарлъка продължава ...
87
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
кой би си купил кола произвеждана от некадърни връзкари рушветчии, даже и да са в ЕС? аз не бих, никога.
86
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Очакваме турския самолет 5то поколение,за да си купим и ние.Сигурно ще са евтини както всички турски ментета.Ердогановците са се взели много на сериозно.Жалко,че не могат да се погледнат от страни.Йок завод за ЕРдоган.
85
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
*** се хвали с близки пазари.И ние можем да се хвалим с близост до турския пазар.Клоуни.Всичкото хасан се е навлажнило в очакване.Могат да дигат гащите,няма да има завод в Турция.Турските стоки са некачествени и ФВ няма да си рискува реномето. Това не са шалвари и локум,това са автомобили с история.Може да направят някоя фабрика да мотат кабели,щото за друго и не стават.
84
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Пак обморисали русофили (данс):)
83
3
 
3
 
! Отговори
Слав Караславов преди 4 години
До 56На поточ. линии работят завършили най-малко (задължително) 10/11 клас +съответна специалност по дуалната система. Виждаш ли ги някъде? Турската образователна система не я познавам, но в германските автомобилни заводи работят стотици, да стотици млади турци, с горната квалификация. Голям резерв за Ердоган! А инженерите? Аз питах кой е работил в този бранш! Няма производство без инженери. Китайски работници направиха болница за 10 дена! Но партията мобилизира най-способните инж. и архи.
82
7
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Турците винаги сме ги били и пак ще ги бием. Да живее майка България!-----Кога?

Спонсорирани публикации