Турция за българската оферта към "Фолксваген": Като празен лист!

Според тях автомобилният гигант само протака
17 фев 2020 17:30, Нели Христова
180
Турция за българската оферта към "Фолксваген": Като празен лист!
Снимки: БГНЕС

В сравнение с турската оферта за новия завод на “Фолксваген” българската е като празен бял лист, казва пред “Франкфуртер алгемайне цайтунг” /ФАЦ/ президентът на Търговската камара в Истанбул, цитиран от БГНЕС.

“Германската политика натиска спирачката” – така авторът на репортажа Андреас Мим описва накратко ситуацията. Заедно с група германски журналисти той е бил поканен да посети индустриалната зона в турския град Маниса близо до Измир, където трябваше да се строи новият завод на “Фолксваген”. Мим припомня, че заради навлизането на турски войски в Сирия Надзорният съвет на “Фолксваген” все още отлага решението. “Важна роля в този съвет играе социалдемократът Щефан Вайл, който е министър-председател на провинция Долна Саксония. Сраженията в Сирия отново се разгорещиха, броят на убитите и ранените вече е трицифрен, тъй че решението за завода едва ли ще влезе в дневния ред на следващия Надзорен съвет в края на февруари”, прогнозира авторът и цитира официалната позиция на концерна по въпроса: “Засега няма промяна”.

От първостепенна важност за Анкара

Журналистите, посетили Маниса, явно са били обект на специални грижи. От репортажа на ФАЦ научаваме, че дори са ги ескортирали автомобили със синя лампа. Андреас Мим е разговарял и с Ибрахим Калън, съветник на турския президент Реджеп Тайип Ердоган. “Той дава всичко от себе си, за да убеди “Фолксваген”, че не бива да се влияе от голямата политика”, пише журналистът и припомня, че очакваната инвестиция на концерна в Турция е от първостепенна важност за Анкара. “Преговорите се водят от турското Бюро по инвестициите, което е подчинено пряко на президента. Ердоган, който иначе се вози в брониран Майбах, лично се е ангажирал с въпроса”, четем още в репортажа.

Цитиран е и директорът на индустриалната зона в Маниса Джемал Тюрек, който предпазливо говори за “политически проблеми”, имайки предвид турската военна операция в Сирия. Авторът на репортажа описва актуалната ситуация така: “В момента едно положително решение би прозвучало като германско одобрение – не само за военните акции, но и за авторитарната политика на президента Ердоган, на която се гледа с критично око. От турска гледна точка също става дума за нещо повече, а не само за работни места, оборот и експорт. Алваро Ортиз, главен икономист на най-голямата чуждестранна частна банка в Турция – BBVA в Истанбул, смята, че инвестицията ще бъде “добър сигнал за Турция”. Така страната щяла да покаже, че върти бизнес с един топ-концерн, а това би било важно доказателство за стабилността ѝ”, казва Ортиз пред ФАЦ.

Тук авторът на репортажа пояснява, че напоследък Турция не е особено стабилна икономически: лирата е в нокдаун, инфлацията бързо расте, увеличава се и безработицата, икономическият растеж е почти нулев, търсенето на вътрешния пазар спада. В този смисъл заводът на Фолксваген в Маниса би бил добре дошъл, отбелязва авторът и цитира оптимистично настроени събеседници в Турция: “Секиб Авдагъдж, президент на Търговската камара в Истанбул, се надява, че в крайна сметка ще надделеят икономическите аргументи. А такива има много: младо население, добре обучени работници, голям вътрешен пазар с 83 милиона потребители, популярността на марката “Фолксваген”, близостта на други пазари и не на последно място икономическата изгода – в Турция производството на един автомобил е с 1000-1200 евро по-евтино, отколкото в Германия. Към това се добавя и убедеността на мнозина в Турция, че като индустриална дестинация страната им има предимства пред потенциални конкуренти като България. Самоувереният президент на Търговската камара картинно описва как изглежда презентацията на конкурентите: “От дясната страна – просто бяла страница, на която няма нищо”.

“Фолксваген” просто протака?

В края на репортажа авторът изказва предположението, че навярно ще има протакане. Търсенето на електромобили засега не е толкова голямо, тъй че Фолксваген вероятно може да отложи освобождаването на капацитети в Германия и в Словакия, тоест – решението за изграждане на нов завод в Турция може да почака, докато положението се поуспокои, заключава ФАЦ.

В статия по същата тема чешкият “Хосподарске новини” пише, че ръководството на “Шкода”, която е част от концерна “Фолксваген”, в момента иска разширяване на производствените капацитети в Европа – тъкмо заради отлагането на новия завод в Турция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


180
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Празния лист ли е "много изгодната оферта" на тиквениците с която щели да привлекат Фолцваген!?Мухаха!Пак лъснаха лъжите на Мутрю
60
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 54 цитат "В Турция заплатите са по-ниски отколкото в България".В грешка си. Мин заплата 2100 лири - 700 лв. Медицински сестри и учители започват с над 4 хиляди лири или 1500 лева. Полицаите с 6 хиляди лири - над 2000 лева. Началници и инженери са с по 12 хиляди лири смятай го с курса. 1000 лири са 300 лева. Освен това там има практика наричана - Mesai - това е допълнително работно време и ако желаеш работиш два часа допълнително след работно време което увеличава възнаграждението.
59
0
 
4
 
! Отговори
Болни мозъци много преди 4 години
Виждало се свастика като се върти бързо... Страшна простотия...
58
0
 
7
 
! Отговори
Бай Иван преди 4 години
За аркадашите, при които има война и репресии-милиардите на германците, а за нас- евроценностите и правото на гей парад, да ви е честит ЕС ;) !!!
57
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Едва ли VW отиват в Турция за 1200 евро по-малко на автомобил, по скоро заради липсата на регулации, както е е ЕС.
56
3
 
4
 
! Отговори
Sichtpunkt преди 4 години
Ердоган, който иначе се вози в брониран Майбах, лично се е ангажирал с въпроса, четем още в репортажа.А "Зеленият пъпеш", защо не се ангажира с изграждането на завод в България или на него приоритет му бяха Грипените!? Те за това ми викат радеФ грипяса и на... са.
55
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ВасилевВъртя, въртя, нищо не виждам.SS само, ама с голяма фантазия.Какъв символ ти виждаш?
54
0
 
6
 
! Отговори
И кой ще работи преди 4 години
На смени на конвей за 800 кинта на месец ?Естествено че само в Азия има мизерници готови да се бъхтат за тез париДойчовците са си направили сметката
53
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Слав КараславовВ производството на автомобили на поточната линия не работят инженери.
52
1
 
4
 
! Отговори
Василев преди 4 години
Селяни прости, знаете ли че когато се върти емблемата на фолксваген в гръг от ляво на дясно се вижда един друг символ!!!Някой знае ли какво се вижда, когато се върти!!!Вие завъртяхте ли се селяни прости, когато задуха вятъра на промяната през 1989 година!!!???Агент Брендън Лейко!ЦРУ!!!
51
4
 
3
 
! Отговори
Ам-Гъл преди 4 години
турците чак сега се сетили да правят автомобили. Ние сме създали първия автомобил Балкан 1200 през 1960!
50
7
 
3
 
! Отговори
Истината е друга преди 4 години
В Турция заплатите са по-ниски отколкото в БългарияДойцовците са наясно с това Ние същоПрав им път
49
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Европейският съюз ни пречи да даваме хубави оферти и да подкупваме западни фирми.Европейският съюз пречи на развитието ни, спира ни газа, тока, кара ни да плащаме въглеродни емисии.
48
1
 
2
 
! Отговори
Шесбите въртят преди 4 години
Яки вувузели на *** и СултаняПълна отврат саОт Бундесвера които мачкаше Европа преди 70 години нищо не е останалоСамо безполови същества стараещи се да угодят на всички
47
1
 
7
 
! Отговори
АНТИ преди 4 години
Със оферта, без оферта,действа си закона тук Омерта.Знаят нашите добре момента,пак да си поискат те рушвета.
46
2
 
7
 
! Отговори
УМЕН преди 4 години
Никога не бих купил нищо турско!
45
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Оня дундьо Боко с какво ще се оправдае коронавируса ли?
44
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това за българския празен бял лист е категорично невярно. Поне една тлъста сума за герберска комисионна е написана.
43
4
 
7
 
! Отговори
Слав Караславов преди 4 години
Съгласно специалистите Автомобилостроенето в Германия се намира в криза: не само заради въпросите с електромобила .Daimler съкращава, дали VW ще инвестира е под въпрос. Интересни са коментарите във форума, всички искаме да произвеждаме автомобили. И всеки има аргументи че трябва завода да е у нас. Моят въпрос: колко души във форума са работили в производство? Трактори, мотопеди, коли, мотокари и т.н.? Един твърдеше, че ако нямаме инженери, ще изпратят от там! Ние нямаме нищо, вярвайте ми ...
42
0
 
11
 
! Отговори
Интелектуалец преди 4 години
Завода ще е в България. Лично Президентът Росен Плевнелиев обеща че ще работи за това.

Спонсорирани публикации