Драмата на богатите - да си наемеш ключа за Сикстинската капела или пингвини в хотела?

Богатите пътешественици искат уникални, персонализирани преживявания
20 сеп 2020 20:25, Нели Христова
17
Драмата на богатите - да си наемеш ключа за Сикстинската капела или пингвини в хотела?
Снимка: БГНЕС

Дали богатите прекарват ваканциите си и обикалят по забележителности подобно на нас, обикновените хора?

Отговорът на този въпрос определено е "не". Независимо дали организират частни вечери за $300 хил. с известни готвачи или изскачаване към луксозни къмпинги в степите на Северна Сахара, луксозните туристически агенции успяват да превърнат невъзможното в реалност.

Може би е напълно нормално супербогатите да не се блъскат сред тълпата, дошла да посети Сикстинската капела в Рим. Затова миналото лято компанията Element Lifestyle успява да осигури ключа за вратите й, така че шестчленно семейство от Ню Йорк да може само да отвори портите и да се наслади на частна обиколка пред зашеметяващите стенописи на Микеланджело. Това преживяване им струва около $75 хил.

Да пътуваш в пълен самолет също може да е неприятно. Тук се намесва компанията за пътувания Remote Lands, която помага на видно корейско-американско семейство от четири души да изкупят всички 12 места в първа класа на самолета до Сеул. Те платиха скромните $20 хил. на място в Korean Air, за да могат да се насладят на пътуването насаме.

А когато едно семейство забрави да вземе виза за Мианмар за едно от децата си, местната туристическа компания Red Savannah успя да убеди ръководителя на имиграцията в Янгон да одобри формулярите, докато клиентите им бяха във въздуха. Когато пътниците кацнаха, визата ги чакаше.

В Исландия компанията за приключения Black Tomato успява да помогне за едно предложение за брак, което е сбъдната мечта. Екипът й крие диамантен пръстен в ледена пещера, за да може булката сама да го открие. А по време на едно друго свое пътуване, компанията изпраща заедно с едно богато семейство оператор, който е работил по филми като "Междузвездни войни" и "Интерстелар". Този път обаче задачата му е по-лесна - да заснеме шестседмичната им ветроходна одисея през индонезийските острови. За тази услуга богаташите заплащат $665 хил.

Елитните туристи могат да си позволят да отидат където си поискат, когато си поискат. Но за да успеят да го направят, те разчитат на  екипи от висококвалифицирани, адаптивни и креативни експерти за пътувания.

Докато нормалните хора откриват бутилка вино и плодове, когато се настанят в по-луксозен хотел в Сан Диего, супербогаташите могат да бъдат посрещнати от трио пингвини, взети назаем от местната зоогическа градина. Така основателят на Element Lifestyle, Майкъл Албанезе, прави изненада на свой клиент, чиято приятелка е обсебена от пингвини.

"Когато научихме, че тя обича пингвини ни хрумна идея. Можем ли да наемем животни? Можем ли да ги качим в хотелската стая? Започнахме преговори и всичко се случи прекалено лесно", казва Албанезе пред CNN Travel.
"Имаше общо три пингвина - единият беше малко нацупен и стоеше в ъгъла. Но е излишно е да казвам, че това даде весел тон за целия уикенд", обяснява той.

Албанезе, който работи с клиенти, които харчат около 100 - 200 000 хил. долара за двуседмично пътуване, също предлага търсене на съкровища в цяла Европа за семейства и приятели, заедно с уникална тематична песен, написана и изпълнена от известен музикант. За друг клиент компанията организира частна вечеря с осем ястия, организирана от знаменития готвач Ерик Риперт от световноизвестния Le Bernardin в Ню Йорк.

"Клиентите ни искат невъзможното и го знаят добре. Понякога тези изисквания са толкова откачени, че представляват вълнуващ и уникален проблем за решаване. Тези желания изискват време, търпение и упоритост", казва Албанезе. В случая с Ерик Риперт, му отнело 9 месеца да убеди главния готвач, който рядко взима участия в частни събития. Вечерята струва $300 хил.

А за Black Tomato колкото по-личен и креативен е маршрутът, толкова по-добре. Преди няколко години компанията организира пътуване за канадски филантроп, който има свой собствен списък със "7 световни чудеса".

"Богатите пътешественици искат уникални, персонализирани преживявания", казват основателите на Black Tomato. Канадецът започва своето пътуване с  гмуркане между тектонските плочи в Исландия, след това се гмурка с големи бели акули в Кейптаун за няколко дни, придружен от един от водещите морски биолози в света. В Индия той прекарва време в преподаване на английски език в училище в бедняшки квартал, а след това прави обиколка в Забранения град в Пекин след като е затворил, за да има цялото място за себе си. Пътешествието завършва с посещение на Хирошима, Япония.

Освен персонализираните преживявания, богаташите ценят и изключителността. Заради това компанията създава бунгала в планините на Нова Зеландия, които са достъпни само с хеликоптер и струват $100 хил. За друго пътуване компанията издига временни луксозни квартири в средата на Свещената долина в Перу. За да стигнат до палатковия лагер, клиентите пътуват с частен влак през долината, а от Black Tomato ги изненадват с фойерверки по пътя. Пътуването струва малко под $1,4 милиона. 

"Разполагаме палатките в отдалечени краища на света, където никой не се е настанявал, така че вие по същество сте първият човек, който някога е оставал да пренощува на това място. Този изгрев или залез, който гледате от леглото си? Никой друг не е е виждал този момент", обясняват от Black Tomato.

Но също като останалите бизнеси, услугите за луксозно пътуване трябваше да се адаптират към света, в който бушува COVID-19. Сега пътешествениците искат да наемат къщи, отдалечени от други хора, с огромни отворени пространства. Богаташите са започнали и да пътуват повече в собствените си държави и си организират екскурзии траещи с месеци, тъй като могат да работят от която и да е точка на страната, а и света.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
0
 
! Отговори
anonimen преди 3 години
kvi sa tiya gluposti koi ideot gi slaga nyma li druga rabota ami si sacetavat ideostini
10
1
 
0
 
! Отговори
. преди 3 години
До Анонимен 13Комунист ли си?
9
1
 
19
 
! Отговори
Ямболски цървул преди 3 години
За драмата на бедните,ако напишете статия ще ви призная за най-богатата медия!
8
0
 
15
 
! Отговори
Totenkopf преди 3 години
"местната туристическа компания Red Savannah успя да убеди ръководителя на имиграцията в Янгон да одобри формулярите, докато клиентите им бяха във въздуха. Когато пътниците кацнаха, визата ги чакаше." *** това не е ли пример за корупция? Не тава ясно тоя абзац от текста, какво трябва да ни внуши.
7
2
 
12
 
! Отговори
11 преди 3 години
Когато дойде време за съд, да му мислят богатите.
6
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Еклесиаст, 1:2
5
1
 
10
 
! Отговори
Кукуруку преди 3 години
Ами акъл не се купува. Някой може да е достатъчно хитър, находчив и безцеремонен, за да използва всички налични шансове за забогатяване и сам да ги създава, но да си остане посредствено човече с доста пошли представи за лукс и разкош. И ето ви ги резултатите.
4
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Бойко би избрал пингвините, защото ще му напомнят за неговите *** в България.
3
0
 
21
 
! Отговори
БГ олигофрен преди 3 години
Имам една Проблемация --Чудя се -докато си лежа на леглото в мазето на село- на Коя екскурзия да отида -На тази до Мачу Пикчу ,,или на тази до Пичу Макчу?? едни такива въпроси ме глождят -не мога да заспя!
2
0
 
15
 
! Отговори
Ф.С.В. преди 3 години
Или казано -като си богат -може да си правиш всичко- и всякакви твой налудничеви прищевки ще бъдат изпълнени срещу прилично заплащане -имаше една стара поговорка -АКО НЕЩО НЕ МОЖЕ ДА СЕ КУПИ С ПАРИ -ЗНАЧИ ЩЕ СЕ КУПИ С МНОГО ПАРИ- или казано -всичко на този Свят се продава!
1
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А НЕ МОЖЕ ЛИ ПИНГВИНИ В СИКСТИНСКАТА КАПЕЛА?

Спонсорирани публикации