Леден душ след тренировка - полезен ли е?

Внимавайте с температурата на водата, ако имате травма
12
Леден душ след тренировка - полезен ли е?
Pixabay

Сигурно сте чували за душовете, които ускоряват възстановяването след интензивна тренировка. Повечето хора смятат, че това са ледените душове. Други пък са почитатели на концепцията за „контрастните душове“ – редуване на температурите от студени към топли. И двата варианта са полезни.

Счита се, че тези душове са ефективен начин за стимулиране на кръвообращението и възстановяването на мускулите. Те поддържат тялото подвижно и предотвратяват сковаността.
 
Ето и какви душове за възстановяване да правите след изтощителна тренировка:
 
Първо – леден душ
 
Най-добре е след активен спорт веднага да си вземете студен душ, за да помогнете за намаляване на възпалението на мускулите, ставите и сухожилията. Студената вода намалява притока на кръв, намалява възпалението, а и болката. Това е особено полезно в острите стадии на нараняване или веднага след тренировка. Това е като бутон „пауза“ в лечебния процес, за да се намали бързата реакция на организма към нараняването, което понякога може да бъде много болезнено.
 
След това – горещ душ
 
След ледения/студен душ е добре да преминете към топъл и/или горещ душ. Това ще подобри възстановяването на мускулите и ставите, премахвайки цялото натрупване на възпалени и мъртви клетки. Това подобрява здравето на костите. Преминаването от студено към горещо също помага при потенциална скованост. Ако сутрин краката ви са сковани, пробвайте да ги облеете първо със студен, а после с горещ душ – това ще помогне за подобряване на вашата мобилност. Контрастните душове от студено към топло са много полезни при хронични травми.
 
Все пак, ако имате нова травма, това не е вашият начин за възстановяване. Първите няколко дни по-скоро трябва да избягвате топлите душове.
 
Възстановяването след тренировка е от съществено значение и варира за всеки човек. Ако активно подпомагате възстановяването си след интензивен спорт с разтягане, стречинг, йога и др., добавянето на контрастен душ (от студено към топло) или ледена баня само ще допринесе за по-бързото ви влизане във форма. Но бъдете търпеливи! Нищо не се случва за един ден – трябва да го правите известно време редовно, за да усетите ефекта.
 
Още съвети за здраве и тонус вижте в Tialoto.bg 

Източник: Tialoto.bg 

12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Боже, какви трътки мисирки списват тука!
11
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Студеният душ след тренировка във фитнеса е полезен, но не и за жените, а за натопорчените батки, които ходят там предимно за да зяпат кълки и трътки.
10
0
 
2
 
! Отговори
анонимен преди 1 месец
Имам руска влизам в парилката да се разпаря загрея по 2=3 пъти за по 15 минути времето между паренето използвам метличките за разтривка на мусколите и излизам навън за 5 минути дори иснег да има но накрая задължително се обливам със студена вода за да спре потенето.Ако не се облея със студена вода продължавам да се птя и няма полжителен ефект от рразпарването.
9
4
 
9
 
! Отговори
Joe преди 1 месец
Загрято тяло+леден душ= пневмония, инфаркт, инсулт. Изберете си вие.
8
0
 
11
 
! Отговори
Елемаг преди 1 месец
Абсолютна простотия.Трябва под отговорност да ви подведат за такива статии.След тренировка топъл душ,за да се отпуснат мускулите след натоварване.Бе вие толкова ли сте ограничени в тая *** или сте такива по рождебние.Хайде тая криза да направи така,всичко да се прибира по родните села,че много народ си е повярвал,че разбира от нещо.Но такива съвети за мен трябва да са подсъдни...Загрято тяло и студен душ,жив да не бях!!!
7
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Преди тренировка е по-полезен
6
0
 
0
 
! Отговори
Сквптик преди 1 месец
Ами плуам като се наложи двайсетина минути на 17о, от което простата се отпуска. По неволя съм се къпал на душа и с чешмяна вода през зимата. Но има един академик, който смята че студът е много вреден. Отнемал жизнени сили и причинява рак. Студен душ със сигурност може да причини инсулт поради рязкото свиване на притока на кръв.
5
1
 
13
 
! Отговори
Глупости преди 1 месец
Това е вредно и в някой случаи дори и опасно за сърцето и кръвоносните съдове !
Излишен стрес за организма.
Не е хубаво когато си загрял изведнъж да се охлаждаш. Професионалните спортисти даже тренират облечени и в топлото за да си съхраняват енергията и да се пазят от контузии.

Има там едни в северните страни дето се топят в ледена вода, ама това е друго нещо и прави от спокойно положение като голяма роля играе дишането.
4
8
 
1
 
! Отговори
до 1 преди 1 месец
не всеки има басейн под ръка, студения душ е повече от добра практика след тренировка, който може да стои 10 на секунди поне. Тонизиращо е
3
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Много ще да е полезен. Рязко свиване на кръвоносните съдове и накрая к'вот стане.
2
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не е полезен, разбира се! Помислете за сърцето.
1
0
 
14
 
! Отговори
Плуване в басейн преди 1 месец
Плуване в басейн след тренировка. Без пренатоварване. Опускане на тялото във водата. Това е истината. Тези глупости с ледени и контрастни душове могат да бъдат опасни за здравето.

Спонсорирани публикации