18 години след Конкорд: Ще летим ли отново по-бързо от звука?

Новият самолет Overture ще бъде произведен в базираната в Денвър компания Boom
84
18 години след Конкорд: Ще летим ли отново по-бързо от звука?
Снимка: БГНЕС

Американската авиокомпания United Airlines планира да закупи 15 нови свръхзвукови самолета и "да върне свръхзвуковите скорости на авиацията" през 2029 година, съобщава BBC, цитирани от Bloomberg TV Bulgaria.

Свръхзвуковите пътнически полети приключиха през 2003 г., когато Air France и British Airways пенсионираха легендарния "Конкорд". Новият самолет Overture ще бъде произведен в базираната в Денвър компания Boom, която все още не е тествала свръхзвуковата машина.

Сделката на United зависи от това новият самолет ще отговаря на стандартите за безопасност.

Свръхзвуков е полетът, при който самолет се движи по-бързо от скоростта на звука, или при височина от 18 300 м скоростта трябва да е по-висока от 1060 км/час. Обикновеният пътнически самолет може да се движи с около 900 kм/час, но се очаква Overture да достигне скорост от 1805 kм/час.

С тази скорост времето за пътуване по трансатлантически маршрути като Лондон - Ню Йорк може да бъде намалено наполовина. От американската компания Boom казват, че Overture ще може да направи пътуването за 3 часа и половина, като спести три часа от сегашното времетраене на полета.

Конкорд, който започна да обслужва пътниците през 1976 г., беше по-бърз - с максимална скорост от 2,04 маха - около 2180 км/час.

Съществуват две основни опасения при свръхзвуковото пътуване на пътниците: шум и замърсяване. Пътуването по-бързо от скоростта на звука предизвиква звуков бум, който може да се чуе на Земята като силен гръм или експлозия. Оттам идва и името на компанията Boom.

Шумът ограничава къде самолетите могат да летят с максимална скорост. Обикновено те трябва да намаляват скоростта си, докато не излязат над океана, далеч от граждани, които могат да бъдат обезпокоени от силния гръм и трясък. "За да летите свръхзвуково, ще ви трябва повече мощност, т.е. повече гориво", каза Кати Савит, главен търговски директор на Boom.

Тя очаква Overture да бъде експлоатиран като "самолет с нулево въглероден отпечатък".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


84
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
0
 
0
 
! Отговори
Име преди 2 години
Нямам много представа от самолети, но по някаква телевизия гледах предаване, и казаха, че двойна скорост означава четворно по висок разход на гориво, защото съпротивлението на въздуха скача на квадрат. Т.е. и цената на билета скача с толкова, и ще е предназначен само за доста платежоспособни бизнесмени, за които времето струва много пари. За простосмъртни и за екскурзия до САЩ едва ли ще е практично...
39
1
 
2
 
! Отговори
Петракиев преди 2 години
До Инженер Господин "инженер" Ту 154 и свръхзвукова скорост е все едно цветно предаване на телевизор "Опера"!Спокойно може да си изядете дипломата !
38
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До 54Ами направи го то бе! Ейййй че.сте и нахални!!!
37
2
 
3
 
! Отговори
Инженер преди 2 години
При свръхзвуковите самолети риска от разпадане и разрушаване на борда е голям, затова дизайна и системите за сигурност и управление на стандартните самолети е несъвместим с тези на свръхзвуковите. Който иска свръхзвукови самолети да се качи на Ту154 - той може да развие тази скорост. Вярно сигурността куца , а навигацията при базовия модел е бордовия инженер
36
0
 
0
 
! Отговори
Неодобните истини преди 2 години
Никой не иска да коментира тук неудобните истини и факти !!!! БРАВО на коментара на Американски Бизнесмен коментар номер 44
35
1
 
2
 
! Отговори
До 52 преди 2 години
Да, има такова нещо нарича се суб-орбитални полети. Защо не искат ли? Ами защото бизнесмените искат бързи и лесни пари от нещо на готово да вземат и да го продават и не искат да инвестират пари в разработка и иновации на нови технологии, които трябва да чакат с години докато стигнат до работещи прототипи. Къде е по-сладко да вземат откраднат готова разработка и просто да я продават и да се занимават само с маркетинг тя науката и откритията за хора които без пари се блъскат само маркетолозите бич
34
3
 
2
 
! Отговори
Gorskio преди 2 години
Диванните експерти, гледайте си европейското, муайте чипса, лочете бирата и се чешете по коремите. Аеронавтиката оставете на училите, можещите и знаещите. Суборбитални полети, ракетни двигатели - как само гръмко и компетентно звучат от устата на лаиците... Защо няма такива - защото става дума за ПАРИ. Като се намери кой да плаща 50000-100000 долара за един редовен "суборбитален" полет с ракетни ускорители Европа-хАмерика ще "изобретят" и возилата с които ще се извършва. А - и редовно да лети :)
33
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А какво им пречи да направят по бързи самолети? Защо се ограничават само до такива ниски скорости? След като ракетите мога без проблем да развиват над 100 000 км/ч. какво им пречи да направят самолет който да лети примерно с 20 000км в час? Може да се направи да излита като нормален самолет от писта и след като достигне нужната височина да се активира отделен набор ракетни двигатели който да го ускорят до стратосферата където има ниско съпротивление и може да се поддържа високата скорост.
32
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Коментарите са типчно по родно му. "Мии туй ни стаа унийй ни стаа, ше помякаме малкой ...ми ии тъй ни стаа за нищу,шот аз много знам и мога,нищу чи съм панелен плъх на 1000 лева заплта ...мяяяк мяк ... ми тъй! Айдя!"
31
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Остаряла технология ЕЕррр мммм аааа ъъъъ .... Spave X го има заложенокато концепция, ама тука нали си ги плюеете..
30
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 47Удобно, ако има влакове до дестинацията, където отиваш. ЛОшото е, че нямт добро обслужване в тези влакове.
29
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Като дойде зелената канцлерка септември, ще спрягаме магаретата като Санчо Панса за Испания.
28
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В ЕС започват да спират кратките полети , пък тези свръхзвукови-. От тая есен пускат скоростни влакове Мадрид-Барселона с цени от 10?
27
3
 
4
 
! Отговори
Американец Бизнесмен преди 2 години
Горди, алчни и предприемчиви предприемачи. Факти от история в САЩ, когато е била в зората и разцвета си ядрената енергетика са продавали на деца детски комплекти да си играят с обогатен радиоактивен уран !!! Уникално нали, за да правят пари чичко паричковците, другата уникална иновация в САЩ са убили освен деца и жени бизнесмен предлагал трайна епилация обезкосмяване на жени чрез облъчване със силни дози рентгенови лъчи. ПОТЪРСЕТЕ ОЩЕ И ЩЕ СЕ ШОКИРАТЕ какви чудесии прави бизнеса за пари.
26
1
 
5
 
! Отговори
Остаряла технология преди 2 години
От която искат пари да правят нещо набързо взето на готово да произвежда мангизи. ЗАЩО НЕ ИСКАТ ДА ИНВЕСТИРАТ В НЕЩО НОВО например СУБОРБИТАЛНИ околоземни полети с които няма звуков БУМ, а се лети за под час до вся точка на Земята. За тази цел си трябва иновации и хибриди между самолет и космически кораб.
25
1
 
6
 
! Отговори
Кацамун преди 2 години
Петдесет години след "кацането" на Луната, ще кацнем ли пак?
24
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Държава в която се проищвежда основно локум, найлонови торбички и искуственни елхи хората са суперспецове и по темата свърхзвукови самолети.
23
2
 
2
 
! Отговори
МНЕНИЕ преди 2 години
Тези самолети са авантюра , всички знаем как се спря конкорда .Не бива да се опитваме да нарушаваме законите на физиката . За да има нулево замърсяване , самолета трябва да е на ток .
22
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Дали ще летим пак по-бързо от звука?Може някои араби пак да засилят някой самолет към някой небостъргач и да го изчегъртат!
21
1
 
1
 
! Отговори
V преди 2 години
До Анонимен С променлива стреловидност на крилата става много тежко и сложно щото заедно със среловидноста трябва да се промени и ъгъла на атака .Крилото да е по напред .Всичко това е по добре да се направи с друго крило и работа със задкрилките при което трябва дигитална авионика с надежден двоен троен компютър. Има много не използвани възможности но ще е скъпо разработването.

Спонсорирани публикации