Кои са коварните проблеми на автомобила за които дори не подозираме?

Има редица скрити неизправности
20 юни 2021 20:47, Нели Христова
14
Кои са коварните проблеми на автомобила за които дори не подозираме?
Снимка: Pixabay

Фактът, че автомобилът стартира като часовник всяка сутрин, закарва собственика си на работа, няма изгорели крушки и климатикът охлажда салона отлично в горещото време навън, съвсем не означава, че всичко е наред. Има редица скрити неизправности, които могат да доведат до повреда на пътя с последвало посещение на сервиз или дори до инцидент.

Експертите от Auto.Mail посочват 5 такива скрити проблема, за които собственикът на превозното средство често дори не подозира. Някои от тях са пред очите му, но той не им обръща ни най-малко внимание, а с течение на времето те се задълбочават и в даден момент могат да се окажат дори фатални за автомобила.

Корозия

С течение на годините цялото желязо неизбежно ръждясва и независимо как се опитвате да защитите каросерията на любимата си кола с антикорозионни средства, рано или късно по вътрешната страна на калниците, вратите, праговете и дори на покрива, се появяват петна от ръжда. А тя е много опасно, особено ако се намира върху силовите елементи от каросерията, тъй като водят до нейното разрушаване.

Факт е, че окачването, скоростната кутия и двигателят на автомобила ще изпълняват своите функции, само ако са надеждно закрепени. Затова и експертите препоръчват обслужването на автомобила да не се ограничава само със смяна на масло, филтри и крушки, а да се обръща внимание на местата, на които са закрепени силовите агрегати. Това се отнася най-вече за собствениците на по-стари превозни средства.

Изтичане на гориво

Дори микроскопични пукнатини понякога са достатъчни, за да започне горивото да тече от маркуча или през корпуса на бензиновия резервоар, който за автомобилите, поради сложността на формата, отдавна е направен от специална пластмаса. Не е трудно да се отгатне какво ще се случи, ако капка бензин се удари в нажежената част на изпускателната система.

Затова и трябва да се обръща сериозно внимание при появата на петна от течности под колата, когато тя е паркирана. Хубаво е при посещение в сервиз (по някаква причина) да се проверява целостта на маркучите, тръбите и дюзите, преминаващи под дъното, като с особено внимание се оглеждат сериозно зацапаните места. Не бива да се забравя, че бензинът (дизелът) не е единствената течност в автомобила, която може да изтича.

Още по темата четете на сайта на Automedia.


 


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Колата на хер щуцер с кафявата гресьорка.
11
0
 
0
 
! Отговори
Шишо Бакшошо преди 1 месец
Коварен проблем, който не зависи от теб, е да си наточиш некачествено гориво от маркова бензиностанция с карта за отстъпка :-) После да се окаже че било объркана смеска между ацетон и корселин дето и за Руски танкове не става .. :-)
10
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Какви с тези глупости?
9
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не сме зодии.
8
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Липса на въздушни възглавници. Българските "автоджамбази" вземат трупове на коли от германския и италиански автоморги, изтенекеджийстват ги, подменят някой друг чарк, но не оправят системата за сигурност, която струва много пари, а хакват компютъра и развалят детекторите на системата, за да не сигнализира за проблеми.
7
1
 
4
 
! Отговори
До У и 4 преди 1 месец
Вероятно си имал предвид металознание. Втория семестър е и помня напомнянето на доцентката, че много ще се ядоса, ако види на изпита някой да е написал стрОктОра, вместо структура.А пък програмиста може и да е частично прав, защото има и опвративен лизинг, като караш нов кола, но накрая не я придобиваш. Наистина доста подвеждащо заглавие спрямо бла, бла в съдържанието.
6
3
 
6
 
! Отговори
У преди 1 месец
В ТУ-София, 2ри или 3ти семестър по Материалознание бяха разглеждали някой модели на Опел, като пример за лоша пасивна защита от корозия. Смяхме се от сърце, тъй като имаме и такъв Астра-дзвер. Въпреки ръждите обаче, е изключително технически грамотно правена кола. Това бяха последните модели, където обслужването беше лесно и почти за без пари. На сегашните за едно масло "вадиш" 200-1000лв, а на онази става и за 35-общо
5
1
 
8
 
! Отговори
Handel преди 1 месец
Напълно безсмислена статия. Най-напред е написано:"Има редица скрити неизправности, които могат да доведат до повреда на пътя с последвало посещение на сервиз или дори до инцидент."А по-късно пише:"Затова и трябва да се обръща сериозно внимание при появата на петна от течности под колата, когато тя е паркирана."Последно как може да са "скрити" неизправностите, когато се вижда че има течове от автомобила?
4
3
 
11
 
! Отговори
До Прогрсмист преди 1 месец
Просто е, ако всички взимаме заплати като в IT сектора.Явно за теб е сложно да го проумееш!
3
19
 
6
 
! Отговори
Програмист преди 1 месец
На две години сменям колата. Нямам оплаквания. Не мога да разбера, защо повече хора не правят така. Толкова е просто...
2
4
 
2
 
! Отговори
До 1 преди 1 месец
Нема страшно. Тея неволи се срещат при милионниците дето пише на километража 127 121. Ти нали си милионер и може да си позволиш нова кола?
1
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Нал уж Марс ще заселваме тия години кви са тия автомобилни неволи. Една кола кат хората не могат да направят на Марс ще ми подскачат...