Кризата удари и Ryanair: Край на ерата на полети от 10 евро

Майкъл О'Лиъри не съчувства на затрудненията по летищата
11 авг 2022 11:00, Нели Христова
48
Кризата удари и Ryanair: Край на ерата на полети от 10 евро
Снимка: БГНЕС

Тежката ситуация в света удари и нискобюджетната авиокомпания Ryanair. От ръководството й съобщиха, че тя вече няма да предлага полети на най-ниските цени.

Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри заяви, че ерата на билета от 10 евро е приключила.

Средната цена на билета на авиокомпанията скочи от около 40 евро през изминалата година до приблизително 50 евро през следващите пет години, каза той пред BBC.

"Няма съмнение, че в долния край на пазара, нашите наистина евтини промоционални тарифи – тарифите от едно евро, тарифите от €0,99, дори тарифите от €9,99 – мисля, че няма да видите тези тарифи през следващите няколко години", каза О'Лиъри пред BBC Radio 4.

Повишаването на разходите за гориво, което повишава цените на самолетните билети, също така повишава сметките за енергия на домакинствата, изяждайки разполагаемите доходи на хората. Но шефът на авиокомпанията каза, че въпреки това очаква клиентите да търсят по-евтини опции, вместо да намаляват полетите.

"Смятаме, че хората ще продължат да летят често. Но те ще станат много по-чувствителни към цените."

Тъй като самолетните билети станаха по-евтини през последните десетилетия, броят на извършените полети се увеличи, като повече хора правят кратки почивки в чужбина в допълнение към годишната почивка. Авиокомпании като Ryanair, Easyjet, Vueling и Wizz Air се състезават да предлагат евтини услуги без излишни разходи.

Търговските полети сега представляват около 2,4% от глобалните емисии на CO2 и секторът е изправен пред натиск да намали въздействието си върху климата, включително кампании за убеждаване на хората да преминат към железопътен и автомобилен транспорт.

О'Лиъри обаче твърди, че автомобилният транспорт и корабоплаването имат по-голям принос за CO2 като цяло и каза, че фокусът върху намаляването на емисиите от въздушния транспорт е "погрешно".

Той каза, че Ryanair инвестира в по-ефективни самолети, но че по-голямото намаляване на използването на изкопаеми горива ще дойде от преминаването от бензинови и дизелови към електрически пътни превозни средства.

В резултат на пандемията от COVID, която сериозно наруши международните пътувания, хората се оказаха нетърпеливи да се върнат на борда на самолетите.

Но тъй като търсенето на въздушни пътувания се възстанови, недостигът на персонал в авиокомпаниите и летищата доведе до закъснения и отменени полети по целия свят. Някои пътници са били принудени да чакат с часове или да пренасрочат пътуването си в последния момент.

О'Лиъри казва, че изпитва "много малко съчувствие" към летищата, тъй като те знаели графици от месеци  и че служителите по сигурността, които са отговорност на летищата, изискват по-малко обучение от пилотите.

Той обвини "Хийтроу", което е ограничило броя на пътниците, идващи на летището през лятото, в "лошо управление".


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
4
 
! Отговори
Николай преди 5 месеца
Заглавието издава пълно непознаване на материята. Никаква криза не е удариля РайънЕър, ами удря всички нас по джоба. Те си вдигат цените и са пак на същото че и по-високо ниво на печалба, понеже сега всички спекуланти правят огромни печалби на наш гръб. Не ги мислете тях.
37
1
 
2
 
! Отговори
Един Българин преди 5 месеца
Ами няма да летят толкова много и икономията от мащаба отива по дяволите :). Не си е направил добре сметката. Да инвестира в електрически самолети. С повече пари - повече икономии.
36
18
 
3
 
! Отговори
Сиса преди 5 месеца
Е то па кой ползваше тая смотана компания, само беге сел.янки.те и беге сиг.анки.те които се връщаха от гурубета лол
35
1
 
10
 
! Отговори
Иванко преди 5 месеца
Ще се возим на Аерофлот..... Oh, wait..
34
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Консуматорски бяс.
33
1
 
14
 
! Отговори
ира преди 5 месеца
С 10 евро идо Витошка не можеш дь се разходиш.
32
2
 
12
 
! Отговори
Shark преди 5 месеца
До РДМ. Летял съм доста с Ryanair и никога не е имало проблеми. И не е толкова тясно. И с Wizz не съм имал проблеми.
31
0
 
0
 
! Отговори
Буса Буса преди 5 месеца
Турбо Буса Хябуса! Когато се направиш правилния тунинг, не 320, ами до 390 вдига! Всеки път минава бързо!
30
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До РДМ - Да, но всеки проблем на Wizzair и Raynair се коментира ВИНАГИ в медията, докато за гоелмите компании, няма проблеми. Четх как били оставил 12 бъгари, заото "закъснели" и не им били направили "място" да мина на летището. Мене 2 пъти са ме оставяли с по 10-15други души (сам, мад мъж, нередовен пътник на компания - 1200 евро ми дава обеззщетение и си мислят, че трябва се радвам ... а аз от 2 години съм планувал тая почивка). Няма коментар. Ама едни и същи компании дърат медия и авиолинии.
29
1
 
18
 
! Отговори
РДМ преди 5 месеца
Явно долните коментиращи не са летели изобщо с Райън. Аз имам над 100 полета с тях (не само от България и до България, а също и из Европа). Почти няма полет, когато самолетът да е закъснял или да е имало проблем освен веднъж при силен вятър трябваше да обиколи и да пробва второ кацане. Това е съвсем нормално. На фона на Уизеър например, Райън е много по-точна и ефективна. За 2-3 часа полет все тая дали ще е тясно или не. За дълги полети вече е друга бира, ама Райън е само в Европа.
28
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
да,обявяват билет двупосочен с цена 350 евро и почват -такса багаж такса,застраховка,такса електр.чекиране,такса обратно връщане но парите ако има проблем и цената станала от 350 на 550 евро..мошенници
27
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Измислените и нереални цени съсипват всеки бизнес.
26
6
 
3
 
! Отговори
Albi преди 5 месеца
Защо ли не се учудвам? Райанеър са толкова зле. Толкова лъжат и рекетират. Да фалират най-добре. Така ме преметнаха нагло, нагло. И тези от бебета печалба правят. Да плащам аз допълнително място и за какво да стои празно. Отделно не може да се чекира 50 паунда отгоре+празното място. Златно излезе а по телефона омайват.
25
16
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
И по-добре. Че българският слугинаж прекали вече с тия нискотарифки. Не че някога съм ги ползвал де, то е смешно, но не е редно всеки голтак да може да си обикаля, където си поиска... Цяла Европа е мръсотия. В Тайланд вече забрани за сума обекти. Всичко съсипаха аутсайдерите.
24
9
 
6
 
! Отговори
Shark преди 5 месеца
Е кВи 10 евро бе. Никога не съм си взимал такъв билет. Като сложа багаж, място, priority и става 60-70евро и отгоре. И пак ми се е струвало евтино. Не мога да пътувам аз като битник с една малка раница и нищо в нея.
23
11
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Извинете, но това беше някаква пародия в авиацията на такива цени да се пътува. Както и да го погледне човек не е нормално да летиш до Европа за 10 евра, освен ако не е настъпил вселенския комунизъм.
22
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До bl 20 - Ох, миличкият. Взем си първа класичка, направо бинзес тогава. Никакви цъканки. Само цени от 3000 евро нагогре, като 3000 са за вътрешни полети в Германия. Бачках за едни откачалници - бизнес класа пътувах 2 пъти. 7000 евро билета. Казах "Шефе - дай ще ходя с колата или с влака, ще ти спестя 6500 евро, а ти дай бонусче от поне 1000, плс шефче". Оня вика ЙОК! "Фирмени разходи, баткааааа!" и от кеф отвори едно шампанско за 300 евро ... А аз бачкам за 3200, коео е нищо в Берлин.
21
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До s 14 - Вярваш или не, имаше компании, които искаха да направят правостоящи или поне вързани с колани ,но не им разрешиха ...
20
0
 
7
 
! Отговори
bl преди 5 месеца
До Чо Банов Въпросът не винаги е в парите. Много от ефтините компании извършват полети от-до, които националните превозвачи просто не предлагат.Да, невероятно досадно е когато се купува билет после да тряба да цъка за багаж, места, приоритет, да се вадят пари и карти за да се плаща за напитки и храна по време на полета.За съжаление, времето, когато самолетният билет озачаваше all-inclusive обслужване, е отминало безвъзвратно.
19
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
"ерата на билета от 10 евро е приключила." - Иксате да кажете, когато правят промоция и 1 на 200 полета има билет за 10 евр, но багажите и прочие, пак са си на нормални цени? Или когато има 5 месета за по 10 евро, че да се примамят хората? Ок ...

Спонсорирани публикации