Кога Homo Sapiens стана Homo Consumer

Билборд изложбата „Шифърът на Внушението” отговаря чрез реклами на съвременни въпроси
8 апр 2008 08:13, Елена Пенева
Кога Homo Sapiens стана Homo Consumer
Снимка: Дона Златанова

До 25 април пред Националния дворец на културата е Билборд изложбата „Шифърът на Внушението”.

В нея 12 човешки фигури изобразяват силата на внушението през погледа и обектива на най-добрите рекламни фотографи в света и България.

„Шифърът на Внушението” излага 25 произведения на изкуството, селектирани от чуждестранни фестивали за креативна и комерсиална фотография.

В съвременен дизайн, художествено оформена среда и високо качество на печатните визии, билборд изложбата ще представи рекламната фотография като „8-то Изкуство” – онова, което възпитава нова култура и създава нови обществени ценности.

Фотографиите са представени заради художествената им стойност и заложените в тях интелектуални послания и идеи, въздействащи градивно върху мисленето и възприятието за естетика на човека.

Фотографиите не са представени с цел да продават и не показват конкретните продукти. Шифърът ще бъде търсен във визуалните въпроси и послания на творбите: „Как социалните проблеми на обществото се превръщат в лайфстайл“, „Кога изгубената индивидуалност на „новия човек” приема вменения му „уникален стандарт на живот”?“ и „Защо Homo Sapiens „еволюира” в Homo Consumer?”.

Експозицията ще опита да провокира сетивата, да предизвика ума и да освободи избора. Не защото има претенцията да разполага с това право, а защото нейните посетители отговарят на следните критерии: „Homo sapiens имат силно развит мозък, даващ им възможност за абстрактно разсъждение, говор и самоанализ. Те имат усещане за красота и естетика, което довежда до културни нововъведения като изкуство, литература и музика ...”
Извадка от Уикипедия


Спонсорирано съдържание