Анита Кирилова – за бъдещето на финансовия консултант

Има ли разлика между застрахователен агент и застрахователен консултант?
1
Анита Кирилова – за бъдещето на финансовия консултант

Анита Кирилова e търговски директор на MetLife. Тя застава пред читателите на Dnes.bg да сподели своя професионален опит в застраховането. За предпочитанията на българина в тази сфера, за консултантите, които трябва да ни улеснят при взимането на решенията ни.

Има ли разлика между застрахователен агент и застрахователен консултант?

За мен отговорът се крие в същността и спектъра на осъществяваната дейност. Позицията обичайно е свързана със знанията и уменията на съответния застраховател. Застрахователните агенти подсигуряват вече избраните предварително от клиентите услуги. За финансово-застрахователна консултация може да се говори на едно следващо ниво, когато на клиента се предоставя цялостна информация, например не само за спестовни застрахователни програми, а се подсигурява тяхното сравнение с банковия депозит, пенсионния фонд, закупуването на имот. Застрахователните консултанти притежават обширни познания не само за застраховане, а също за социална, здравна, данъчна система, с което са истински полезни при осъществяване на финансовите избори на своите клиенти.

Престижно ли е да си животозастрахователен консултант?

Възприятията за животозастрахователните консултанти са различни в зависимост от това кой представлява професията и в какъв момент от живота си потенциалният или настоящ клиент има досег с консултанта. Аз вярвам, че е престижно да бъдеш честен, професионален, подготвен и да поставяш интересите на  клиентите си на първо място, независимо каква услуга представляваш. Тогава твоите клиенти те уважават, виждат смисъл в съществуването ти като професионалист, имат ти доверие. Това дава престиж.
Моментът на досег също е от съществено значение. По един начин се възприема живото-застрахователния консултант, когато човек е жив и здрав и по коренно различен начин, когато вследствие на неблагоприятни събития има нужда от финансова помощ, каквато предлаганитe от него застрахователните услуги подсигуряват.

Какви са основните характеристики на професионалния консултант? Трябва ли да притежава определени личностни качества или всичко може да се научи?

Когато наемам хора за работа, аз търся позитивно мислене и готовност за придобиване на нови знания и умения. Налице ли са тези две основни характеристики - всичко останало може да се научи. Различните хора имат нужда от различно време, за да усвоят дадена материя. Ако съществуват изградени обучителни системи в застрахователната компания, ако обучаващият подхожда с  търпение и правилен подход – средата е налице. Кандидатът също обаче трябва да полага усилия на ежедневна база. Повторението и способността за корекция на допусканите грешки предопределят доброто представяне. Личностни качества като честност, точност, постоянство, съпричастност са основни за успеха на един финансов консултант в сферата на животозастраховането.

Какво е бъдещето на финансовия консултант?

Както всяка сфера, свързана с услуги, финансовата не прави изключение и се развива изключително динамично. Налице са вече първите работещи онлайн платформи за застрахователни услуги. В същото време обаче застрахователната култура в България все още остава под средноевропейското ниво. Националните възприятия и специфични очаквания за ефективна комуникация също дават своето отражение. Все още повечето хора в страната ни предпочитат живия контакт и възможността да участват в диалог. Именно нуждата от личен контакт, вместо сайтът, който "забива" или автоматичният телефонния оператор, който те насочва да изчакаш, защото всички консултанти са "заети" в момента, по общо мнение ще продължава да определя нуждата от високо квалифицирани консултанти за взимане на важни и дългосрочни  решения от клиентите (като нуждата от спестяване с цел защита на стандарта в късните години или правилното отделяне на средства за образованието на децата). Често споделям с новите консултанти и мениджъри, които обучавам, че никой не може да им отнеме знанията, уменията и отношенията, които изграждат със своите клиенти. Твърдо вярвам, че бъдеще има за всички професионални консултанти, стига да са в услуга на своите клиенти и да следват динамиката на пазара.


1
Още по темата: MetLifeАнита Кирилова
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
1
 
1
 
! Отговори
РБК37 преди 10 месеца
Новият Белфорд от "Вълкът от Ултстрийт" и у нас по "екраните ".