"Стив Джобс" – провал, заради пренасищане

Филмът на Дани Бойл е с по-малко шансове за "Оскар"
27 окт 2015 15:30, Петя Славова
0
"Стив Джобс" – провал, заради пренасищане
Снимка: архив, Reuters

За спечелването на "Оскар" е необходимо нещо повече от касов успех в бокс-офиса. Вялото отношение обаче, което публиката демонстрира към новата биографична продукция за покойния съосновател на "Епъл" Стив Джобс, накара наблюдателите да се питат дали филмът ще може да се съревновава ефективно за най-престижните отличия в света на киното, предаде Ройтерс.

 "Стив Джобс" на режисьора Дани Бойл, приветствана възторжено от критиката, преди две седмици отбеляза солидни постъпления и даде заявка за касов успех, въпреки ограниченото си разпространение в едва четири киносалона, припомня БТА. През дебютния уикенд за филма бяха продадени билети на стойност 521 000 долара. Наблюдателите побързаха да нарочат продукцията за сериозен претендент за "Оскар" в основните категории.

Очакванията обаче не се оправдаха и през първия уикенд от повсеместното й излъчване по кината "Стив Джобс" реализира едва 7,3 милиона долара. Към днешна дата общите приходи от филма в домашния бокс-офис възлизат на около 10 милиона долара - провал според "Варайъти".

"Това, което преди изглеждаше сигурно - успех на наградите "Оскар", вече не изглежда по същия начин", казва Дейвид Поланд, редактор на сайта Муви сити нюз. "Ако през идните седмици филмът продължи да бъде обсъждан като провал, имиджът му в наградния сезон още повече ще пострада, както и шансовете му за отличия. Хората не обичат да награждават провали", допълва Поланд.

Наблюдателите отбелязват, че Академията за кинематографично изкуство и наука, която присъжда "Оскар"-ите, никога не е обръщала внимание на комерсиалния успех, отличавайки с най-големите си награди филми като "Войната е опиат" и "Бърдмен" въпреки малобройната им публика.

"Въпреки това през тази година конкуренцията е много силна и фактът, че филмът "Стив Джобс" е разочарование в бокс-офиса няма да му е от полза", казва критикът Пийт Хамънд от сайта Дедлайн.

"Стив Джобс" е третият филм за починалия през 2011 г. съосновател на "Епъл" след биографичната продукция от 2013 г. с Ащън Къчър в главната роля и документалният филм на Алекс Гибни, излязъл през септември тази година.

Според "Варайъти" новата продукция е пострадала от ожесточената конкуренция, пренасищането на публиката с темата за Стив Джобс, недостатъчната популярност на изпълнителя на главната роля Майкъл Фасбендер и прекаленото избързване с повсеместното разпространение на филма.

От компания "Юнивърсъл" не са отговорили на молбата за коментар, но според разпространителя Ник Карпоу филмовото студио вярва, че лентата "Стив Джобс" може да оправдае първоначалните очаквания.

"Ще продължим да поддържаме продукцията на пазарите, където показва силата си. Критиците харесват филма, за него продължава да се говори", казва Карпоу.

Подобно мнение изразява и Том О'Нийл от сайта Голддерби. "Филмът "Стив Джобс" ще се представи добре на наградите "Оскар". Имащите право на глас го одобряват, около лентата продължава да се вдига шум. Моментната спънка няма да навреди на продукцията", казва О'Нийл.

Пийт Хамънд от сайта Дедлайн обаче смята, че от "Юнивърсъл" ще имат проблем да поддържат интереса към филма "Стив Джобс" до януари, когато ще бъдат обявени номинациите за наградите "Оскар". "Лентата бързо ще губи зрители, особено като се имат предвид конкурентните филми, които ще излязат на екран през празничния сезон", отбелязва критикът.

Холивудските наблюдатели очакват филмовото студио да преразгледа маркетинговата си стратегия, за да се отърве от етикета "провал".

"Все пак "Юнивърсъл" можеха да изберат по-грабващо заглавие за филма. Да наречеш една продукция просто "Стив Джобс" означава да накараш средностатистическия зрител да си каже: "Тази история вече ми е позната", смята Том О'Нийл.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари