Мерил Стрийп: "Всички всъщност сме африканци"

Актрисата се ангажира с равнопоставеност на полове и раси
12 фев 2016 11:34, Петя Славова
 Мерил Стрийп: "Всички всъщност сме африканци"
Снимка: архив, Reuters
Международният кинофестивал в Берлин също бе замесен в дебати за разнообразието във филмовата индустрия, предаде Асошиейтед прес. Отговаряйки на въпроси за това, че всички членове на журито са бели, неговата председателка Мерил Стрийп заяви: "Всички ние всъщност сме африканци".

Стрийп, която за пръв път оглавява жури на филмов фестивал, увери, че се ангажира с равнопоставеност на всички полове, раси, етнически групи и вероизповедания. Седемчленното жури ще избере носителите на наградите "Златна мечка" и "Сребърна мечка" на първия от големите европейски кинофестивали през годината.

"В журито на тазгодишното Берлинале доминират жените, а това е необичайно, когато става дума за група хора, която взима решения - каза актрисата. - Смятам, че по този показател Берлинале е в челните редици."

Попитана от египетски журналист дали разбира филмите от Арабския свят и Северна Африка, Стрийп отговори, че макар да не знае много за региона, се е превъплъщавала в образи на различни хора, свързани с различни култури.
"В края на краищата всички ние произхождаме от Африка - каза тя. - Берлинчани, всички ние всъщност сме африканци."

Председателстваното от Мерил Стрийп жури включва британския актьор Клайв Оуен, френската фотографка Брижит Лакомб, италианската актриса Алба Рорвахер, германския актьор Ларс Айдингер, британския кинокритик Ник Джеймс и полската режисьорка Малгожата Шумовска.

атанас преди 8 години
Кент Ховинд е шарлатанин с диплома от островните държави. По-голям пример за псевдонаука от това няма. Нито едно от неговите т.нар. доказателства не са легитимни. Не използва и в нито един момент какъвто и да е научен подход. Най-малкото дори и да обори една теория (еволюцията), това не означава автоматично, че друга теория е вярна (в случая сътворението). Но ако ти вярваш, че света е на 6 000 години и човека е живял заедно с Т-рекс, изпитвам истинско съжаление към теб!

Джон преди 8 години
До 41Знам, те и Кент Ховинд го вкараха в затвора по изфабрикувани обвинения защото взе да участва в публични дискусии за сътворението срещу еволюцията и да громи противниците си и тамошната клика не можа да понесе това и го отстраниха от публичния живот.

Джон преди 8 години
Има една история за фосилите. Момиченце пита уредника на музей за динозаври - сър откъде знаете на каква възраст са тези кости? Той - защото те са открити в земен пласт за който знаем, че е на толкова милиони години. Момиченцето замълчава, после пита - сър а откъде знаете, че този земен пласт е на толкова милиона години? Уредника защото в него са открити кости от периода за който знаем, че е на толкова милиона години. Момиченцето - сър това не е ли кръгова логика?

Джон преди 8 години
До атанасГледай поредицата на Кент Ховинд за еволюцията и динозаврите, където той разбива теорията на пух и прах с доказателства. Теорията на еволюцията е псевдонаука която се използва от с***танисти и слуги на дявола за да отклони хората от Бога защото теорията на еволюцията е в противоречие с истината за Божието творение. Еволюция не съществува и никога не е имало доказателства за еволюция и няма и как да има. Приспособяването на животни към различна околна среда не е еволюция.

Джон преди 8 години
До атанасТеорията на еволюцията е лъжа. Лъжа е че една скала в продължение на милииииииииоооооооониииииииии и миииилииииииардииииииии години е еволюирала в човек както твърди еволюционната теория. Тази теория е пълна с грешки и противоречия и самия Дарвин ги е виждал и е казал, че ако не открие в негово време случай на еволюиране тоест на преобразяване на един вид сега в днешно време в друг значи теорията му е лъжа, много неща са прикрити обаче.

атанас преди 8 години
До 36Кое не е доказано бе, приятелю? Само едно елементарно нещо, лесно смилаемо и от ненаучни хора - човека дели 99% общо ДНК с шимпанзето, за което се твърди, че е наш братовчед. И това сходство е предвидено много преди да се правят толкова прецизни ДНК тестове. Има регистър с хиляди фосили и вкаменелости на видовете, които показват абсолютно нагледно как един вид се е видоизменял в друг - всичко е датирано и сортирано. Хайде малко по-сериозно, ако обичаш!

атанас преди 8 години
До 30Световни конспирации не ми се слушат. Почти няма нещо неизяснено по механизма на еволюцията и всичко е доказано по утвърдени научни методи - чрез предвиждания на база теорията, потвърдени от практиката, чрез намерените фосили, тяхното разположение и датировка, чрез ДНК тестове и т.н. Другото е конспиративни теории за хора, които явно това не им се струва достатъчно интересно, за да е истина и търсят алтернативни псевдонаучни хипотези.

Аз съм чел, че най-древната човешка организирана цивилизация е Шумерксата, но далеч не се е появила в Африка, а между реките Тигър и Ефрат /днешен Ирак/. Не е зле някои личности като Мерил Стрийп и други, които имат претенциите да са много известни и грамотни, да прочетат повече материали преди да се изказват за Африка.

Със същият успех може да каже,че всички сме динозаври.

Ами аз съм европеец, ти като си африканка, това си е твой проблем.

атанас преди 8 години
Пишете пълни щуротии. Хомо Сапиенс, към който вид всъщност принадлежи съвременния човек, произхожда баш от Африка и преди 40-тина хиляди години мигрира в Европа. Имало е и други под видове на Хомо Сапиенс, но те са изчезнали отдавна. Съвременният човек произлиза от т.нар. Кроманьонец, който идва в Европа от Африка. Това е доказано. А иначе на сектантите с техните религиозни глупости им пожелавам малко да се образоват преди да пишат щуротии!

По добре кажи местата където няма хора преди 700 000 хиляди години.

Slash преди 8 години
lipsata na tolerantnost e nai kratkia put kum konflicta/voinata! :(Ne znam zashto sa tolkova nahusani tolkova mnogo hora tuk. Iavno se imat za poveche ot drugite... losh podhod kum zivota

По фосили, открити в Германия, на възраст около 16.5 милиона години, излиза, че те са са около 1.5 милиона години по-възрастни от подобни фосили в Източна Африка. Това говори, че *** маймуни, както и първите човешки представители, са се появили в Евразия, а не в Африка.

Наистина човека произхода от Африка факт е независимо дали като братовчеди на шимпанзето,или бог е пуснал Адам и *** в Африка,или извънземните са кацнали в Африка и са си оставили потомство за приспособимост са взели гени на шимпанзе това май е най модерната версия.

Джон преди 8 години
До 19Уважаеми, човека е сътворен по образ и подобие Божие. Аз също, ти също. Всевишния не е само мой Бог, Той е и твой и на всички защото е Творец на Всичко! Но ти не Го познаваш ако искаш да Го познаеш слушай Словото Му. А що се отнася до натрапване, не аз се натрапвам а се натрапват всички тези лъжливи масонски и демонски доктрини. Аз изразявам моето мнение и критика към лъжите и неистините. Къде е твоята толерантност към различния? Или толерантността се простира само до масонските доктрини?

Джон преди 8 години
Какво се има предвид под лозунга за т0лерантност? Какво значи тази масонска доктрина и към какво ни призовават да сме толерантни и да приемем за равни? Към дивашки етн0си, демонстриращи п0дчовешки морални и обществени нрави, към полове и сексуални извращения на половете, като белия мъж е п0дтискан и осмиван а жени, х0м0сексуалисти и тр***вестити радушно приемани и бутани към позиции на власт. Това не е толерантност насочена към различния а към извратеното, към по-долното, към лошото.

до 18Уважаеми господине, вие може и да сте сътворени по образ и подобие на вашия бог, но ние със сигурност не сме. Айде стига ни натрапвахте вашите суверия и предразсъдъци.

Джон преди 8 години
До JohnУважаеми незапознати човече. Ние хората сме сътворени по образ и подобие на Бога Вседържателя, на Всевишния, на Твореца. А сатанинското сборище иска да изкара човека животно, затова и използва фалшивите доктрини на Дарвин. Освен това иска да приравни всички в една аморфна маса и да заличи националността. Какъв беше лозунга на атеистичната масонска френска революция - "Свобода, равенство, братство". В днешни дни и казват не0либерализъм и толерантност.

Мерил, за каква равнопоставеност става въпрос - ти получаваш за филм поне 15 млн за 2-3 месеца работа, а майка ми, кото беше е в първата десетка на на най - добрите професионалисти в нейната област в БГ е с пенсия 300 лева. Лесно е да си толерантен със стотици милиони в банката и жилище в охраняван скъпарски комплекс. Иначе си уникална актриса, няма спор.