Автобусният бранш пред фалит, иска финансиране

Мярката 60/40 не работи при нас, смята Магдалена Милтенова
29 апр 2020 11:51, Анисия Иванова
28
Автобусният бранш пред фалит, иска финансиране
Снимка: Bulgaria ON AIR.

Заради мерките против разпространението на коронавируса, хората останаха по домовете си и спряха да пътуват, а това заплаши автобусния бранш от фалити.

Министърът на туризма Николина Ангелкова и Националният оперативен щаб изразиха мнение, че се очаква късен летен сезон, като придвижването ще се извършва с автомобили.

"Забраната за пътуване с автобуси е до края на извънредното положение. Всичко, което се коментира, го няма изразено в официален документ. Да, при всички случаи ще се стимулира пътуването с автомобили, но ако това наистина се случи, държавата ще трябва да подпомогне целия бранш", коментира председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова в "България сутрин".

По думите ѝ голяма част от бранша вече не изпълнява дейността си, а за редовните автобусни линии няма финансиране, субсидиране или подпомагане.

"Колегите се стремят да оцелеят в тази тежка ситуация", допълни Милтенова. И каза още, че браншът има постоянна връзка с Министерството на транспорта за проблемите, които има.

"Няма фирми, които са обявили фалит. Всеки от колегите изчаква. Предстои да бъде отворена мярката по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", където ще можем да кандидатстваме за безвъзмездна помощ между 3 000 и 10 000 лева", заяви председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи пред Bulgaria ON AIR.

Милтенова допълни, че много малък процент от автобусния бранш е кандидатствал по мярката "60/40", тъй като тези, които не работят, не могат да изплащат 40%, а работещите не отговарят на условието да са преустановили своята дейност.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
3
 
10
 
! Отговори
Инфо!! преди 3 години
Вчера слушах изказване на депутат:Ще фалират , като не са спестявали и заделяли пари на страна кой им е виновен.Да са си правили сметката
25
1
 
8
 
! Отговори
69157 преди 3 години
Все повече социализъм избива в исканията на капиталистите. Този вирус действително преобръща живота ни на 180 градуса. Изправяме се пред необходимостта от стриктна регулация и преструктуриране в редица сектори, където има пренасищане на играчи - туризъм, прревозвачи. С повече гъвкавост, изобретателност и взаимопомощ всеки може не просто да оцелее, но и да напредне в тези времена. Обменът на опит и успешни практики с колеги от други страни може да събуди нови решения.
24
1
 
12
 
! Отговори
тол такса преди 3 години
И този бранш е напомпан до спукване балон като туризма.И нали се сещате, че и в двата бранша собствениците са едни и същи, лошо прикрити зад подставени лица.В последните двайсетина години разцъфтя, процъфтя и узря, автомобилният превоз на пътници и товари. Магистрали му построихме!В същото БДЖ - екологичният, по-ефективен и безопасен превозвач е на командно дишане. За да си внася чужди отпадъци, на един Кап *** държавата му хариза товарните превози.И сега 60/40 искат!
23
2
 
11
 
! Отговори
Йончев преди 3 години
Помощите от държавата не стигат до обикновените хора, а само до Пеевски. Българската държава уби бизнеса който я хранеше и това ще има сериозни последствия.
22
2
 
8
 
! Отговори
Джо преди 3 години
Държавните хрантутници мислят че не ги засяга обаче утре като ги уволнят ще си спомнят какъв е реалния живот и колко трудно е да се изкарат 5 лева без да ти ги дават наготово.
21
0
 
5
 
! Отговори
vlady преди 3 години
До ЛевтерНяма да живне - времепътуванията са прекалено големи и ако няма автобуси ще се развият споделените и нелегалните превози. Трудно ще е бързо да се постигнат адекватни времепътувания
20
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не е само заради мерките. Още преди мерките, в ситуацията на информирано общество много народ отказва масов транспорт и се организира в други формати за придвижване.
19
3
 
5
 
! Отговори
Левтер преди 3 години
Да фалират,повечето превозвачи са престъпници!Поне БДЖ може малко да живне.А дано!
18
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"Всичко излишно си заминава и се започва на чисто без старите тарикати и техните мутренски номера."--------------------При наличие на главна управляваща мутра, как без мутренски номера? Колкото и да сменяш шофьорите, пътят между Бургас и София си е същия.
17
2
 
3
 
! Отговори
бай онзи преди 3 години
тия смешници да вземат да сложат по 1 тоалетна в бусове и може да вземеш куче с теб и ще се кача . дотогава да мрънкат - излиза ми по евтино с познат да пътувам. Ако не кеф ти 300 лева и айде с такси 400 КМ където искаш ...кеф
16
1
 
10
 
! Отговори
правилнотозаглавие преди 3 години
държавата прред фалит,нема кинти.
15
0
 
12
 
! Отговори
баба мара преди 3 години
собствениците на транспортните фирми да продават имущество и да спасяватхората заети при тях капитализма в българия е на 30 години и при първата засечкаиска от държавата т.е. от моите пари не съм съгласна
14
5
 
14
 
! Отговори
Жулиетка преди 3 години
Всеки си има по две три коли. Вижте по селата и градовете не можеш да се разминеш от коли. За кви автобуси става дума , кви пет евро ? Никой вече не се качва по автобуси .
13
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
През 2016 г. Лондон беше първенец по използване на електрически автобуси за градския транспорт - 51 броя. През 2018 г. палмата на първенството премина към Нидерландия - над 100 броя. През 2020 г. само в град Москва по линиите на градския транспорт се движат над 300 електрически автобуси, производство на КамАЗ и ЛиАЗ. Пиндостан безславно изостава в тази класация.
12
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Ф.С.В.Като ти е скъп билета от 1,50 лв. купи си абонаментна карта и ще ти излиза по около 50 ст. Ама от'де толкова акъл в кyxaтa ти комyниcтичска кpaтyна.
11
1
 
23
 
! Отговори
Аа не. преди 3 години
Държавата да се меси в бизнесът не е свободен пазар, а социализъм. Нали не искаха да им се меси държавата преди? Данъци не искат да плащат, калпави заплати дават, стара техника ползват, ама и пари искат. Всчики трябва да фалират, за да може да се даде път на нови мераклии, да отварят бизнес.
10
1
 
17
 
! Отговори
Соня преди 3 години
Как ще им дават на Тея крадци никакви пари ?
9
1
 
25
 
! Отговори
нагли сте! преди 3 години
непрекъснато надувате цените на билетите, а возите хората в стари и мръсни автобуси и бусове, положението е трагично, хигиена нулева.... Кво ревете? на мен ми се налага да пътувам всеки Божи ден с автобус до друго населено място, отвратена съм.
8
0
 
17
 
! Отговори
6 преди 3 години
И кво от това и аз мога да фалирам. и без това не ползвам автобус и камион. Нека и ДПС усети малко криза.
7
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ами да фалират! Нали заради тях намалиха цените на тола и заради това ще караме по разбити пътища!Ако не могат да правят бизнес, някой ще запълни тази ниша.