Пътниците бяха спасени, а екипажите на круизните кораби още в морския ад

Десетки хиляди служители са блокирани на плавателните съдове от месеци
Обновена: 20 май 2020 21:38 | 20 май 2020 21:28, Нели Христова
21
Пътниците бяха спасени, а екипажите на круизните кораби още в морския ад
Снимка: БГНЕС

Още преди месеци туристите, които бяха отплавали с последните круизни кораби, преди кризата с COVID-19 да се разрази, стъпиха на твърда земя и бяха свободни. Но не така стоят нещата за екипажите. Повече от 85 круизни кораба са блокирани в американски води. Екипажът им от над 54 хил. души още е на тях. 

В световен машаб цифрата е немислима - според Miami Herald в световните води са блокирани около 100 хил. човека.

Кайо Салдана и годеницата му Джесика Фурлан пристигат в САЩ в началото на март. Те ще се опитат да изградят нов живот, работейки на борда на луксозен круизен кораб. Да се трудят на Celebrity Infinity трябвало да е свеж старт, началото на следващата глава от живота им заедно. На 13 март, когато корабът отплава, той се превръща в техен дом. Малко по-късно се превръща и в техния затвор.

Ден след като бразилската дойка се качва на кораба, САЩ забранява движението на круизни кораби. На същия ден компанията Royal Caribbean спира работата на всички свои плавателни съдове, включително и на тези на дъщерната им компания Celebrity Cruises. Само за 24 часа животът на Кайо и Джесика се преобръща.

"Това се случи на първият ни ден. Беше шок за нас. Не бяхме планирали подобно нещо. Все едно бяхме в кошмар", казва 31-годишният DJ Кайо пред BBC.

Повече от два месеца той и 29-годишната му годеница са все още в морето, прехвърлени на друг круизен кораб. Те отчаяно искат да се приберат у дома, но за тяхно нещастие, това е невъзможно. В подобна ситуация са още десетки хиляди служители на круизни кораби.

В началото на пандемията компаниите спират корабите си за 30 дни. Струва им се достатъчно вирусът да изчезне. Но това не се случва. Тези 30 дни се превръщат в 40, в 50, в 60 и повече. Екипажите са на вода, а краят на пандемията все още не се вижда.

Royal Caribbean все пак успява да изпрати част от екипажа си на суша. Самолетът с британски граждани излетя от Маями и кацна в Лондон преди дни. Но големият брой на хората, които са блокирани в морето, превръща прибирането им у дома в логистичен кошмар. За да се приберат екипажите, трябва да се спазват много стриктни правила на чартърните полети.

Невъзможността на компанията да поеме отговорност вбесява хората на блокираните кораби. Съвсем наскоро някои от членовете на екипажа умират, което допълнително задълбочава кризата. Миналият месец, един от работещите на круизен кораб, собственост на Royal Caribbean, пада зад борда. От компанията казват само, че ще съдействат на разследването, но не казват и дума за това дали човекът е оцелял. Украински член на екипажа на кораба Regal Princess, собственост на Princess Cruises, се самоуби, скачайки от борда на крузиа, който е блокиран край Нидерландия. 

Според един от канадските членове на екипажа на Majesty of the Seas, собственост на Royal Caribbean, тези трагични случаи водят до допълнителна тревожност у хората. На неговият кораб миналата седмица избухват протести.

"Аз не бях част от него. Не излязох от кабината си, защото хората бяха много разгневени", казва 36-годишният мъж, който иска да запази името си в тайна. Един от постерите на протестиращите гласи: "Колко още самоубийства са нужни?" Нито една компания обаче не потвърждава за случаи на самоубийство. От Royal Caribbean са категорични, че екипажите им имат достъп до 24-часова гореща линия за психическо здраве.

Канадският гражданин твърди, че протестите са били подтикнати от отлагането на план за прехвърлянето на персонала на сушата. На един от корабите румънски гражданин обявява гладна стачка заради това.

В понеделник вечерта Дениз Груби, майката на британски член на персонала, заяви, че синът й вече се е отчаял и се е отказал от идеята, че ще се прибере у дома със самолет. 37-годишният  Кристофър Груби, е избрал да остане на борда на Majesty of the Seas, което трябва да отплава от Маями за Саутхемптън във вторник.

"Те бяха изоставени. Сигурно е ужасно да бъдете в такова положение", казва г-жа Груби пред BBC. Но някои членове на екипажа са имали по-голям късмет. Румънски служител, който пожелава да остане анонимен, казва, че Royal Caribbean са платили полета му към дома на 22-ри феврураи. Той очаквал да се събере отново с партньора си, който също работи за компанията. Но няколко месеца по-късно агонията продължава.

"Моето гадже е в капан на борда на Majesty of the Seas. Не е в най-доброто настроение, но аз се опитвам да го развеселя", споделя мъжът. Според Royal Caribbean 16 хил. души вече са се прибрали у дома. А прибирането на останалите е в ход.

Прибирането у дома не е единственият проблем. Според много служители, компаниите са намалили драстично заплащането им. Те се съмняват, че така работодателите им дори печелят пари от кризата, вместо да губят.

 

 

 

 

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
7
 
9
 
! Отговори
дедо Ташунко преди 3 години
Пътуването с круизен кораб е скъпо удоволствие, което могат да си позволят само крадците и парвенютата. Половината от човечеството живее в унизителна бедност, но десетина % живеят на гърба на останалите. Не завиждам на богатите, само ги съжалявам. Това, което се случи с круизните пътешествия е Божие наказание! А на екипажите им се плаща и не са за съжаление. Къде е драмата тук? Слагайте минуси, това ме кефи!
19
3
 
20
 
! Отговори
no name преди 3 години
До предните коментатори - като четете, поне осъзнавайте написаното. Пътниците са отдавна евакуирани, това е само персонал. Не са отишли да си гледат кефа,а да бачкат.Кината, театрите и пр.забавление на тия кораби да не мислите,че работят в момента?Седят по каютите като мишки и откачат.Компаниите се правят на луди и не организират транспортирането на служителите си до суша. Ако ваш близък е блокиран по тозаи начин,без ясна представа кога и как ще се прибере, друга песен ще запеете
18
5
 
6
 
! Отговори
морски преди 3 години
Бял кораб, черна работа !
17
1
 
8
 
! Отговори
гост преди 3 години
Не можете 5 реда да напишете без грешки, неграмотни м.исирки
16
9
 
4
 
! Отговори
Ф.С.В. преди 3 години
Отделно в момента на голяма част от екипажите на Круизните кораби им се плащат заплати без да работят -няма пасажери няма обслужване -((седят си по рейдовете някой залив и така!)) Освен ако не сте конвенционално лице в машинното ) Там винаги има работа за целият китайски народ)
15
7
 
14
 
! Отговори
Ф.С.В. преди 3 години
АЗ не мога да разбера какви моряци са в днешно време? Контракти по 2 месеца и плачат? Навремето контрактите бяха 7 месеца плюс 2 или 9 месеца плюс два-Ако сте на риболовен кораб от Океански риболов -то по 6 месеца не бяха стъпвали на земя -Кораба хваща риба и я предава на кораб база и така -взима храна и гориво от кораба база и продължава! Ако сте на голям танкер-взима петрол буквално от плаваща бочка е шлангът на няколко мили от сушата- и после пак така го разтоварва- А тук за 2 месеца Ореваха!
14
11
 
12
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА преди 3 години
Светът се управлява от карикатури !От Путин, Меркел, Макарона ... до Тръмп, всичките са пълна пародия на лидери.У нас пък управлява най-голямата карикатура - човекът с 1 000-та прякора:Тиквата, Суджука, Буда, Барбас ***, Мутрата, Пощенския гълъб на Ердоган, Суджук паша, Баце ...Оказа се, че в цяла Европа има един единствен държавник.И той се казва ... Неговото име е ...Александър Лукашенко !Само той не затвори народа си.И направи Парад на победата.За Беларус обаче се мълчи ...
13
11
 
21
 
! Отговори
Айде сега преди 3 години
Тези круизи са малки градчета, имат кина, ресторанти, басейни сауни казина, за 60 дни ще минеш през всички развлекателни части, ще си отядеш и отпиеш, по цял ден леж на аванта, някои хора едвам връзват двата края те ще се самоубиват. Джурналята по зял ден си драпат макарите в опити каква сълзлива история да сътворят
12
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Управлявани сме от накадърници и то не само в България. В цял свят управлението доказа че нямат подготовка даже за вирус със смъртност от нула цяло и нещо си....%%%Побъркаха света , некадърници
11
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И аз кво???
10
6
 
5
 
! Отговори
Handel преди 3 години
До до дедо ТашункоАми че то българина си е ***, неграмотенм злобен и завистлив.
9
3
 
8
 
! Отговори
до дедо Ташунко преди 3 години
Ти не разбра ли, че ста въпрос за екипажа?
8
3
 
9
 
! Отговори
Handel преди 3 години
BBC този път. Ър искат да кажат, че трябваше да евакуират екипажите и да затворят пътниците по корабите?BBC, DW и CNN др чудят какво да измислят, само и само да поддържат Новия Световен Ред, където балъците ще бачкат и ще плащат данъци, а такикаттие ще ги тупат по рамото "Брав, браво! Хайде сега да се напънем още малко вие всички да дадете!"Това го наричам бюрократичен комунизъм - социализна се срина, защото чиновниците не могат да управляват ефективно; затова те сега само парите изземеват.
7
5
 
16
 
! Отговори
Ихаа преди 3 години
"Той очаквал да се събере отново с партньора си, който също работи за компанията."ДА РАЗБИРАМЕ ЛИ, ЧЕ ИДЕ РЕЧ ЗА АНAЛHИ ПОМПИ?
6
26
 
8
 
! Отговори
дедо Ташунко преди 3 години
Много се радвам за всички блокирани. Пожелавам им още две-три години престой на тези безумни круизни кораби. Хората нямат какво да хапнат и веднъж да ден, а някои от.репки си правят круизи. Бог забавя, но не забравя!
5
27
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Как е възможно при такава здравна криза да има изобщо круизни кораби.Този бизнес трябва да е ЗАБРАНЕН !!1Такива сульовци от круиз ме заразиха.Пасмина скапана.
4
12
 
3
 
! Отговори
ЧИТАТЕЛ преди 3 години
За туй, всяка жаба да си знае гьоля, асдисали фалипръцковци !
3
3
 
4
 
! Отговори
хахаха преди 3 години
ми прати твоя снимка
2
10
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тея па. Много са се разглезили. Стой си на кораба, яж, пии и чакай да те свалят. Голяма работа.
1
9
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А защо сте сложили снимка на гнома Меси под тази новина ?