Фолксваген се отказва да строи нов завод в Турция

Причината е спадът в търсенето на коли по време на пандемията
1 юли 2020 15:19, Елка Василева
55
Фолксваген се отказва да строи нов завод в Турция
Снимка: архив, БГНЕС

Германският автомобилостроител Фолксваген се отказва от плановете да построи нов завод в Турция заради спада в търсенето на нови автомобили на фона на пандемията от коронавирус, предадоха ДПА и Асошиейтед прес.

Решението е взето след срива в световното търсене на автомобили, причинено от коронавирусната криза, посочва компанията.

Плановете за завод в западната турска провинция Маниса бяха почти завършени и Фолксваген вече създаде подразделение в Турция. Неотдавна обаче разширяването на дейността на концерна бе замразено след военната намеса на Турция в Сирия през октомври 2019 г. и критиките срещу турското правителство за нарушаване на човешките права, припомня ДПА.

Още по темата

Турското подразделение на компания е вписано в търговския регистър в Маниса и разполага с капитал от около 164 млн. долара.

Очакваше се проектът да създаде около 4000 работни места в региона.

Говорител на Фолксваген обаче заяви, че при сегашния контекст не е необходимо създаване на нови мощности. Всички планирани проекти за производство на коли сега ще бъдат прехвърлени към производствени съоръжения, с които концернът вече разполага.

Преди пандемията Фолксваген възнамеряваше да разшири капацитета си за производство на модела Пасат на основната си марка и модела Сюпърб на подразделението Шкода.

Заводът в Маниса трябваше да произвежда до 300 000 коли годишно, а проектът бе на стойност 1,3 млрд. евро.
/БТА/
 


55
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
1
 
0
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 месеца
Просто не могат да направят електрическа кола, по-добра от корейските... и сега ще продължат да правят смрадливите си каруци в немско.
44
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Ердовагин ще се казва фабриката.
43
1
 
1
 
! Отговори
Stellenangebot преди 2 месеца
Обява за работа: Германска фирма с многогодишна дейност в месопреработването търси магистър за работа в Гелзенкирхен. Осигурени са квартира и храна. Моля кандидатите да са с минимална магистърска степен на образувание в инжинерните науки или опит в автомобилостроенето. Заплащане 9.68 левро на част брутто. Тъсете Ханс от фирма Тьоннис.
42
1
 
4
 
! Отговори
Булгарено преди 2 месеца
Връхната точка на бг автомобилостроеното е чавдар. Конфорт и класа. С масата по средата а в по новия имаше седалки от който висиш на два метра над пода. Измислени от великата българска инджинерна мисъл. Западна Германия бяха с Чавдари ама комунизма падна и почнаха да правят смешните Ман и Мерцедес.
41
4
 
1
 
! Отговори
Е за тва сте ми смеш преди 2 месеца
Ни. Всичко е измислено в Руси. Стремежът да се вдигнете сами за яката нагоре, всеедно хората са сляпи и цифрите сочещи че сте най мижави в целия ЕС лъжат. Колко съм ги слушал, колко велика е бг. Ей хората като чуят БГ в чужбина не си говорят с тебе. Иди разкажи на някой немц кво сте измислили маркучи и части в руси да му изленат плочки от смех да не забравиш да кажеш и за аудиото на с классе,
40
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
На германия не трябва да и се дава възможност дори глътка въздух да си поеме.
39
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Магистър

Бридчед кАжи една марка български автомобил, че ти цялата световна автомобилна промишленост е премести у назе бе
38
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Гошо

Те са някаде скрити защото са секретни ... в "стелт" режим са като цялата ни икономика...
37
0
 
2
 
! Отговори
Гошо преди 2 месеца
До Магистър 29
Я конкретно ги кажи тия заводи Заинтересува ме
36
0
 
0
 
! Отговори
Светна ми! преди 2 месеца
Не са го пуснали американците и китайците тоз вирус. Ние сме били, че да не иде фолксваген в Турция.
35
3
 
3
 
! Отговори
до магистър преди 2 месеца
да точно в ребърково завърших. аз знам че сме сила в аавтомобилостроенето. виж каква напреднала икономика всеки концерн се бие да инвества в бг. няма толкова производствени мощности колкото кандидати. пълен смях чак аудиосистемата на с класс измислена в бг. помня с класите преди няма аудио няма нищо но кадрите от ту търсени на всякъде, особено във гирма тьонис в гелзенкирхен
34
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Германия не трябва да бъде оставяна да си развява коня.
33
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Пак излъга Радев

"Нали безделникът Радев каза, че завода го бил уговорил за България"

Бъркаш Радев с Баце-нанкащия... или Баце-чекмеджето.. Баце-испанията както още е познат. Той заедно с пастир.ката чехль.о си съдраха задн.иците от ходенете по медиите да ръсят как работата била вързана.
32
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Мии свършиха им паричките заради пандемията какво да направят.. Великото "Бееемве" съкращава над 6000 души за да намали загубите от короната.. тия нямат средства за да плащат заплатите на служителите си тръгнали да строят завод.. Ще го сторят пак в Турция ;)
31
3
 
12
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 2 месеца
Сега чакам тиквата да си припише това като успех. Един вид, не направиха завод у нас, ама не направиха и в турция, т.е. вижте колко усилия спестих за същия резултат.
30
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
АХАХАХАХАХААХАХАХАХАХАААА!!!!!
29
7
 
20
 
! Отговори
Магистър преди 2 месеца
До студент
Къде си завършил бе Пинко?В Чапръчане или в Ребърково?Ако беше завършил в ТУ София щеше да знаеш, че за последното поколение ДВГ на Мерцедес EGR клапана е проектиран в катедра МТФ.Главите на ДВГ-тата на БМВ се правят в Русе.Половината глави на Фолксваген също.У нас се правят един куп датчици, амортисьори, окабеляване, маркучи, уплътнения, казанчета, филтри, носачи и какво ли още не за всякакви автомобилни марки.Мултимедийната система на S Klass е проект на българска фирма.
28
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
А какво ни интересува това нас НОРМАЛНИТЕ ХОРА
27
16
 
11
 
! Отговори
Пак излъга Радев преди 2 месеца
Нали безделникът Радев каза, че завода го бил уговорил за България
26
17
 
4
 
! Отговори
студент преди 2 месеца
супер мн се радвам. тъкмо си купих диплома за инженер да идват фау ве, да почнем да строим автомобили. грейтуол видяха за какво иде реч, сега е ред на фолксваген , а защо не Бмв и мерцедес. Всичко ще е маде ин булгария.