Пандемия, стимули, електрификация - автоиндустрията през 2020 г.

До 45% паднаха продажбите на годишна база в отделни страни
Обновена: 3 яну 2021 20:35 | 3 яну 2021 20:34, Анисия Иванова
24
Пандемия, стимули, електрификация - автоиндустрията през 2020 г.
Снимка: БГНЕС

Коронакризата представлява най-голямото предизвикателство за световната икономика след Втората световна война, нанасяйки сериозни щети на автомобилния сектор. В рамките на пазара на леки автомобили глобалните продажби за 2020 г. в момента се очаква да спаднат с 20-25 процента. В най-тежко засегнатите страни кризата може да предизвика поразителни спадове до 45 процента при продажбите на годишна база.

Но освен промени в автомобилната индустрия, коронавирусът предизвика и дълбока трансформация в начина на живот на обикновените хора, които се преориентираха радикално като потребители в условията на пандемия.

Промяната в приоритетите

Пандемията успя да обхване цялото земно кълбо за няколко месеца, излагайки на опасност живота на хората, разрастващия се бизнес, изпращайки страните в дълбока икономическа криза.

Потребителите, които се фокусираха върху опазването на собственото си здраве и това на близките, промениха своите навици и предпочитания, за да избегнат заразата.

За сектора на мобилността това означава, че много потенциални пътници ще предпочетат онези видове транспорт, които се възприемат като по-безопасни и хигиенични. Това дава нов тласък на частните автомобили, хвърляйки сянка върху развиващата се индустрия на споделено пътуване. Дистанционната работа продължава да намира все повече привърженици, докато бизнес пътуванията и всички услуги, свързани с тях остават на заден план.

Може би изглежда така сякаш развитието на мобилността изглежда временно спряно от пандемията, но това първо впечатление пренебрегва редица скорошни събития, които ще окажат огромно влияние върху сектора.

Много градове по света, особено в по-развитите страни, прекроиха улиците, за да предоставят повече пространство за електрическите скутери и велосипедите, тъй като хората започнаха да избягват обществения транспорт. По същия начин правителствените стимули за подпомагане на автомобилната индустрия насърчават използването на въглеродо неутрални решения  и стимулират развитието на електрическите превозни средства.

Друга промяна, произтичаща от пандемията, е свързана с префокусирането на потребителите към цифровите канали – от удобните доставки до дома на различни видове продукти до стрийминг услугите.

Тези фундаментални промени, заедно с други събития, подтикват лидерите в индустрията на мобилността да преосмислят нейното бъдеще. Те вече приспособяват своите стратегии към появата на ACES - автономен транспорт, свързани автомобили, електрически превозни средства и споделена мобилност, като сега изследват въздействието на пандемията върху поведението на потребителите, създаването на политики и икономиките.

В допълнение към защитата на здравето потребителите все повече се фокусират върху цифровите канали и устойчивостта. Достъпът до опциите за микромобилност – малки превозни средства като велосипедите, електрическите скутери и подобните на тях, увеличава своето значение за потребителите.

 Ударът на коронавируса

Общо 298 автомобилни завода действат в рамките на Европа, като 196 от тях са ситуирани в страни от ЕС, според данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА). Появата на пандемията принуди много от концерните да затворят временно производствените съоръжения заради наложените мерки за ограничаване на разпространението на заразата.

Редица шоуруми затвориха врати през 2020 г., което доведе до сериозен спад при покупките на автомобили, особено през първите месеци на годината. През февруари продажбите се свиха със 71% в Китай, през април намаляха с 80 на сто в Европа и с 47% в САЩ. По същия начин мобилността се измени драстично, тъй като много от обичайно пътуващите работници останаха в домовете си, а други започнаха да избягват обществения транспорт заради здравословни проблеми.

В началото на юни АСЕА призова Европейската комисия да засили фокуса си върху изграждането на зарядна инфраструктура за електрическите автомобили, след като от Брюксел изчислиха, че ще бъдат необходими 2,8 млн. публични зарядни пункта до 2030 г.

В израз на своето икономическо възстановяване Китай отчете 19-процентен ръст на продажбите на автомобили с алтернативно задвижване през юли, докато другите пазари по света оставаха помрачени от пандемията. Положителната вълна в сегмента беше поведена от Tesla, която оглави класацията при електромобилите с продадени над 11 000 броя превозни средства.

Мащабните производствени блокади

Постепенният ръст в броя на заразените с коронавирус в страните по света принуди много от автомобилните производители да преустановят работа в своите съоръжения и да изпратят в принудителен отпуск работниците си.

В средата на март американският концерн Ford затвори свой завод в Испания за седмица заради разпространението на коронавируса сред местните работници. Малко след това PSA Group заяви, че затваря всичките си фабрики в Европа заради заразата, която наруши веригите на доставка и предизвика дълбоки спадове на автомобилните пазари. В същото време Fiat Chrysler обяви, че ограничава производството в редица европейски фабрики заради проблемите при доставките на компоненти и растящия броя заразени с COVID-19 служители.

Целият анализ четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
0
 
! Отговори
Iordan Ivanov geolog преди 3 години
В момента се следят нови скенери увреждащи над 1 000 000 пъти по силно от тезидо 2019 година инсталирани са на НОВИ КАМИОНИ ..ПРАВят СИЛЕН СТРЕС ЮЖНО ОТ ЛОНДОН И ЮЖНО И ИСТОЧНО ОТ АЛПИТЕ..В БЪлгария се следят в момента как увреждат тежко по магистралите и главните пътища вкл между Пловдив и Капитан Андреево..
18
0
 
0
 
! Отговори
Climate CHANGE преди 3 години
ЗАБРАНЕНО Е ПРОИЗВОДСТВОТ НА НОВИ АВТОМОБИЛИ заради нагло вредни радиоактивни бели скенери вкл led,xenon,halogen,lazer/ монтирани вместо доказано безвредни ЖЪЛТИ ТРАДИЦИОННИ ФАРОВЕ.НАРЕДЕНО Е СПИРАНЕ ОТ ДВИЖЕНИЕ НА ВСИЧКИ АВТОМОБИЛИ УВРЕЖДАЩИ БИОСФЕРАТА С ВКЛЮЧЕНИ СКЕНЕРИ ВКЛ ДЕНЕМ И НОЩЕМ>ИМА ОТКАТ ОТ ЗЕМЯТА ЗА ЛИКВИДАЦИЯ НА ТЕЗИ НЕДОПУСТИМИ ВРЕДИТЕЛИ..
17
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Стимули -нелепо!
16
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да оставиш детето си само на да идеш в друг град и държава да не го погледнеш ни техни би никои е евала на такива
15
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А Кантарджиев иска да ни и затваря каква е ползата
14
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хора с власт и просперитет.Ум царува ум робува и ум началници има
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А модерните хора си ходят при жените си даси кажат наздраве в 12 и да се върнат на работа в 1.Все така да сме модерни в тия време на пандемия амин и весела нова година и за тях
12
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Автомобилния сектор/автоиндустрията в България....Първия виц на новата година! За коя марка говорим?
11
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Световната криза стига и до Китай. Властта препоръчва на своите граждани да купуват евтин боб. Така ще решат два проблем наведнъж - финансовия и газовия.
10
1
 
2
 
! Отговори
V преди 3 години
До АнонименСистемата на държавно печатане на пари с цел преразпределение на блага. В България дори няма партия за излизане на България от ЕС .Тоест ония в Брюксел знаят че могат да си повишават запалатите колкото си искат .Тиквата също .Няма натиск от наша страна .А кучрето скача според тоягата .В съседна Румъния националистите(това могат да бъдат само хора които се борят за независима от Брюксел държава)са с 10 % МРЗ е 1000 лв ,а пенсиите бяха вдигнати с 80 % Ченгеджистите се пенсиират на 55
9
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До VКоя система?
8
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименТо ние сме свикнали с по-малко. Ама с толкова малко...
7
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Много професии ще изчезнат в близкото бъдеще и много хора ще се научат да живеят с по-малко
6
1
 
11
 
! Отговори
Истинската Ванга преди 3 години
Това, че хората предпочитат частен автомобил в разгара на епидемията, е временен ефект. Ясно е, че ще се върви в посока отдалечена работа. За САЩ сметката е, че 30% от работещите могат да изпълняват задълженията си отдалечено. В Япония сигурно са повече. Много семейства ще видят, че нямат нужда от повече от една кола, а в малки градове е спорно дали и една ти трябва. Крайната фаза е отпадане на основателна нужда за притежаване на кола, което ще стане с навлизането на автономните автомобили.
5
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Има сериозен проблем с рециклирането на батериите за ел автомобилите,който тепърва ще става по-сериозен
4
2
 
3
 
! Отговори
V преди 3 години
Ел автомобилите не са се развили достатъчно .Дори батерии не са нужни .Ще трябва сериозно да се промени инфрасртурата .Всъщност ние нямаме бъдеще .В Азия ще има развитие .Проблема е че всичко ще се произвежда в Азия .Битката сега е с кви пари да се купува всичко .Ако е с частни пари имаме някакъв шанс .Ако остане тази система свършено е с нас.
3
2
 
12
 
! Отговори
селтак преди 3 години
А хората ***, и вие за автомомили мислите ,вместо да карате велосипеди ,за да не ви растат дебелите дирници !
2
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В бъдеще няма няма карате ел. автомобил и няма да работите от къщи. Вие просто нямате бъдеще. В новият световен ред няма място за 90% от вас.А за тези които оцелеят апокалипсиса в бъдеще ще е много по реалистично да яздят кон отколкото да карат кола.
1
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Много хора сега живеят със заблудата че конвенционалните автомобили с ДВГ ще бъдат заменени с ел. автомобили и света ще си продължи както преди но просто всеки в бъдеще ще кара ел. кола. Реалността обаче е съвсем друга и планирана много отдавана.Голямо разочарование ще настане сред населението след няколко години когато властите обявят нови забрани и ограничения които ще включват и Ел. автомобилите. Повечето от сегашните фирми ще фалират. Тези милиарди за разработки ще отидат на вятъра.