Кои са най-големите потребителски тенденции на 2021 г.?

Време на открито, здравословни навици, дистанционна работа...
21 яну 2021 13:00, Анисия Иванова
3
Кои са най-големите потребителски тенденции на 2021 г.?
Снимка: Pixabay

Много от новите навици на потребителите, изградени по време на пандемията от Covid-19, ще продължат и след нея. Това прогнозира изследователската компания Euromonitor International в своя годишен доклад, цитиран от The Wallstreet Journal.

Според него през 2021 г. потребителите ще бъдат взискателни, притеснени и креативни по отношение на справянето с промяната. Хората ще очакват повишена активност от страна на използваните от тях брандове, нови възможности за цифрови услуги в ежедневието си и повече помощ за постигане на психическо и физическо здраве.

„Въпреки че някои от тенденциите през тази година са пряко свързани с Covid-19 като засилени опасения за безопасността и търсене на повече открити пространства, тези промени ще продължат и след като пандемията отслабне. Тези промени се случиха толкова бързо и ще останат в дългосрочен план“, казва Алисън Ангус, ръководител в Euromonitor.

Euromonitor е глобална компания за пазарни проучвания базирана в Лондон, която публикува своите прогнози от 2010 г. Миналата година, само три месеца след публикуването на прогнозите си от януари 2020 г., тя преразгледа очакванията си, за да отрази драматичните промени в поведението на потребителите, предизвикани от пандемията, отбелязвайки нови тенденции като превръщането на дома в многофункционално убежище, използвано за работа, училище, свободно време и физически упражнения.

Ето някои от основните прогнози на Euromonitor за големите световни потребителски тенденции тази година:

Спонтанност и удобство

На потребителите им липсват спонтанните дейности и т.нар. импулсните покупки от предпандемичия живот, като например посещение на социални събития и вечеря навън. В този смисъл те искат дигиталната търговия да предлага подобно преживяване, казва пазарният изследовател. Ангус също така отбеляза, че по-младите потребители предпочитат дигитални взаимодействия, докато 68% от потребителите на възраст над 60 години предпочитат да говорят с представители от бюрата за обслужване на клиенти. „Наистина искаме да си купим кафе за изпът, да се разхождаваме, да спрем някъде за обяд. Имаме нужда от тази гъвкавост и лекота и компаниите трябва да намерят алтернативни начини да направят тази спонтанност възможна под някаква форма“, коментира Ангус.

Време на открито

Дори след пандемията желанието на хората за посещаването на повече открити пространства за работа, събития и отдих ще остане силно, посочват от Euromonitor. „Бизнесът трябва да създаде свой собствен оазис на чист въздух. Адаптацията може да стане по-сложна и скъпа в зависимост от времето, но структурите на открито и системите за отопление и осветление ще се изплатят поради повишеното търсене на безопасни места и естетиката, която може да продължи да привлича потребителите“, се казва в доклада.

Нови графици

Затварянето вкъщи повече накара потребителите да бъдат по-креативни с времето си и по-съзнателно да организират ежедневните си графици, докато жонглират между работата, семейството и личния си живот. Това означава, че потребителите сега очакват и бизнеса да предложи по-голяма гъвкавост. Euromonitor прогнозира, че потребителите ще изискват 24-часова култура на обслужване. „Тъй като все повече потребители се опитват да изпълнят колкото може повече задачи през деня си, те се опитват да си спестят време чрез услуги и продукти, които им помагат да го направят“, допълва Ангус.

Здравословни навици

Безопасността е новото "уелнес" движение, според Euromonitor. Честото измиване на ръцете и носенето на маски се превърнаха в нормални навици, а безконтактните плащания станаха все по-чести, тъй като хората избягват да боравят с физическите пари. „Потребителите ще се страхуват по-нататък относно всякакви бъдещи проблеми със здравето. Мисля, че дълго ще се грижим по-сериозно за безопасността си“, казва Ангус.

Дистанционна работа

Тенденцията да се работи от вкъщи вече беше във възход преди пандемията, но мерките за социално отдалечаване от миналата година я превърнаха в реалност за мнозина само в рамките на една нощ. Когато пандемията се отмине, много хора се очаква да продължат да работят от вкъщи в дългосрочен план. Тази промяна засяга много аспекти на ежедневието, от разходи за технологии през навици свързани с храненето до избора на дрехи. Това, че хората не пътуват до работното място и не прекарват време офиса ограничава разходите за пиене на кафе, обедни почивки и общуването с колеги след работа. Въпреки че хората са станали по-небрежни към работното си облекло и разкрасителните процедури, покупките на храни и напитки могат да се увеличват, тъй като хората се опитват да създават качествени ястия у дома, прогнозира Euromonitor.

Целият анализ четете на Bloomberg TV Bulgaria.


3
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
2
 
! Отговори
до 1 преди 1 месец
ти си една комплексирана Фукня !
Скоро ще ви секнат паричките на онлайн работещите - Нищо реално не произвеждате -само виртуални щуротии - А,яжте си ги де !
Иде ново време и нови правила !
2
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Кое ще си променя?
Да не си свалям маската щото съм свикнал с нея ли?
Как ли пък не!!!
Навиците ми са от бетон!
1
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Това, което знам със сигурност, е че в офис няма да се върна никога. Инвестирах доста и в офиса у дома, както и в цяла къща в планината, от която работим с жена ми. Така и така без пандемия работим 60-70% от вкъщи, но сега вече тотална промяна. Моторизирани бюра, топ енд столове, преработване на някои кътчета у дома. Всеки работодател, уважаващ себе си, даде прилични суми на служителите си за офис оборудване. Здравослосните навици и времето на открито си ги имаме откакто сме се родили.