Ваксината не променя ДНК-то, но действа на имунната система

За някои болести е ясен риска, за други - дали сме предразположени
22 юли 2021 14:44, Петя Славова

Българският лекар генетик д-р Олга Антонова е избрана за член на управителния съвет на Европейското дружество по човешка генетика. Ще разчетем ли ребуса на генома - възможно ли е ваксините срещу COVID-19 да повлияят на нашите гени?

"Миналата година се освободиха няколко места в Управителния съвет на Европейското дружество по човешка генетика. Подават се документи, като задължително е да има подаване на документи от поне други двама членове на дружеството. Проведе се гласуване и изборът трябваше да бъде препотвърден и гласуван на общо събрание на дружеството. Това се случи юни месец", разказа д-р Антонова в студиото на "България сутрин".

Медикът обясни, че Европейското дружество по човешка генетика е неправителствена организация на професионалисти, които се занимават с тази сфера, както и че дейностите са свързани с подпомагане въвеждането на генетичните изследвания в клиничната практика.

"Темите са бързо развиващи се, защото след разчитането на човешкия геном получихме много данни. Това доскоро беше приложението на секвенирането за клинични цели. Сега стои въпросът за актуално приложение на цялостното геномно секвениране за клинични цели В момента се обсъжда възможност за цялостно геномно секвениране на новородените. Но това са потенциални възможности", уточни още д-р Антонова.

Генетикът посочи, че геномното секвениране е разчитане на нашия геном. По думите ѝ, ако имаме даден проблем, който има генетична насоченост, сега можем да разчетем генома и да видим дали всичко е наред.

Д-р Антонова уточни, че има мутации и варианти, които подлежат на лечение.

"Имаме предразположение към вкусови предпочитания. Някои много обичат сладко, други могат да се въздържат. Трети имат предпочитания към по-солени храни", каза още тя и добави, че например 60% от процесите на стареенето на кожата са закодирани в нашия геном.

А относно това дали ваксините могат да променят нашето ДНК, лекарят обясни, че няма подобни данни.

"Ваксините съществуват от дълго време. COVID-19 ваксините действат на нашата имунна система и няма данни, че те променят нашето ДНК", каза тя пред Bulgaria ON AIR.

Медикът подчерта, че гените не се променят, но изявата на гените за някои процеси може да бъде повлияна от нашия живот.

"Можем да разберем какви са рисковете, заложени в нашето ДНК. За някои болести можем да разберем точния риск, за някои, като диабет, можем да разберем само предразположеността", посочи д-р Антонова.

"България е добре развита по отношения на генетиката. Всички изследвания, които се правят по света, се правят в България. Всяко генетично изследване трябва да бъде насочено от лекар генетик", коментира лекарят, като уточни, че подобни изследвания са скъпи за българския пазар.

Д-р Антонова сподели, че можем да повлияем изявата на гените, тоест на даден лош или добър вариант. По думите ѝ всички трябва да бъдем внимателни относно начина си на хранене.

Медикът посочи, че болестите, които зависят от гените, са диабет тип 2, атеросклероза, различни видове възпалителни заболявания, свързани с хронично възпаление, вродена непоносимост и други.

АНАТЕМА ВИ преди 2 години
ВИЕ ИСКАТЕ ДА СЕ БАРАТЕ ПОВЕЧЕ ОТ ГОСПОД НО СЪМ. СИГУРЕН,ЧЕ НЯМА ДА ВИ СЕ УДАДЕ САТАНИ

Нее, нищо не променя ваксината. Обаче по някои места има уреди-минаваш покрай тях и отчитат дали си боцкан. И от дрон можат да ти спрът сърцето.

мунчо преди 2 години
може и да съм просс ама знам разликата между това да се събудиш безгрижен и здрав иидииот и да се събудиш болен и болящ умник, или директно да не се събудиш... знам също, че, ако те гонят и натискат да те бодат не веднъж и дваж, не те обичат... който те обича, те храни, пои, топли и подслонява... който не те обича, те боде, натиска, досажда и заключва... учените днес са арогантни подкупници, които и майките си набодат в името на лъже-науката

Долния преди 2 години
Учените го рекоха, ама то това е за който може да чете.

do 72 преди 2 години
Верно ли са доказали нещо такова? На теб звездите ли ти го казаха?

Сега, след като доказаха, че ковид ваксините променят ДНК, ще започнат да ни убеждават, колко е добре за нас да ни модифицират. И стадото ще забрави, че до вчера ги убеждаваха, че няма да ги модифицират.

Сега е на етап Проба - Грешка и престой да видим най- малко след 5 год за сега никой нищо Не знае !

Лекар преди 2 години
Много си зле 63 и подобни конспиратори. Представа нямате от генетика, нито от имунология, нито от ваксини. Приказвате като папагали, глупостта на някоя болна глава и мислите , че сте оригинални .

Вие искате да се барате повече от господ,но съм сигурен,че няма да ви се удаде

И 64 сигурно е ваксинира, и той не знае за какво говори. РНК, иРНК, чул някъде нещо и говори глупости на неподходящи места.

Ти вече си "ваксиниран" и не знаеш какво говориш и какво си правил.

до 58 И тук да го на преди 2 години
Аз съм ваксиниран с Biontech Comirnaty и никъде не съм подписвал съгласия за нищо. Това пак е дежурната опорка за дезинформация. Единствено попълваш лист с евентуални алергии и хронични заболявания.

Уважаемата генетичка да си опресни знанията за обратната транскриптаза. Ето и линка. https://jefferson.edu/about/news-and-events/2021/6/discovery-shows-human-cells-can-write-rna-sequences-to-dna.html

Абе какъв РНК ви гони бре? Ваксините НЕ СА РНК! мРНК, разликата е доста голяма.

До 35Драги човече, на 11.06.2021г. е публикувано изследване на университета та Томас Джеферсън, в което се казва, че идентифицира високоефективна човешка обратна транскриптаза, която може да запише РНК последователността в ДНК. Това означава, че т. нар. ваксини, които всъщност въобще не са такива, директно могат да променят човешкия геном. Последствията от това ще разберем след известно време. Да се молим само да не са тежки.

Antvx преди 2 години
До 60:Тц, това не го пише в описанието, и докторът каза че няма страшно, и вече имам 2 познати с дубъл на ваксата и им няма нищо... Колкото и информация да им се дава, ефекта е един и същ; пак ще го напиша - ако не си се поинтересувал какво има в бъркоча преди да си го инжектираш, няма да го направиш пост-фактум. Нищо че има посочени имена, Science Daily, и т.н. Има и изключения, за щастие, но са малко.

И тук да го напиша.. преди 2 години
От вчера питам (виж коментара по-долу) и отговор не получавам. Щом сте подписали, че сте запознати с "очакваните нежелани лекарствени реакции на прилагания биопродукт", значи трябва да знаете какви са те, но всички възможни, а не зачервяване на мястото, лека температура и подобни. Към всяко лекарство си има листовка, в която ясно са посочени страничните ефекти и други няма как да възникнат, защото иначе ще осъдиш производителя. Такава листовка за ваксината получихте ли? Не, но се подписахте...

Откритието на университета Томас Джеферсън (за това, че РНК последователностите се копират в ДНК) беше публикувано миналия месец от Science Daily. Отидете на сайта и го прочетете. Всеки знае, че линкове пуснати в днес. Бг се променят и не работят.

И тук да го напиша.. преди 2 години