Туристическият бранш иска предвидимост в мерките

Твърденията колко сме назад във ваксинация е лош маркетинг
25 авг 2021 16:22, Анисия Иванова
28
Туристическият бранш иска предвидимост в мерките
Снимка: БГНЕС

Туристическият бизнес е много разностранен. Той се състои от много браншови организации, като започнем от ресторантьори и достигнем до планински водачи, минем през хотелиери и туроператори и т.н. Всеки един от секторите в туризма е засегнат по различен начин от мерките против Covid-19. Ресторантьорите са най-често засегнати от мерките, които се вземат вътре в страната или дори на местно ниво като град или община, докато туроператорите, които работят на много пазари, могат да пострадат и от мерки, които се вземат в други страни. Исканията на всички обаче се обобщават в едно - предвидимост в мерките на нашето правителство. Това заяви Димитър Попов, член на АТИБ (Алианса на туристическата индустрия в България), в ефира на “В развитие” с водещ Вероника Денизова.

“Миналата година през пролетта мерките, които бяха въведени и касаеха главно пътуванията, бяха аргументирани с това, че все още няма ваксини и се цели да се избегне претоварване на здравната система. Вече има ваксини, ние сме с най-нисък процент от населението, което е имунизирано - 15%, а освен това не знаем колко човека са преболедували.”

Димитър Попов е на мнение, че може би е време да се смени критерият, по който се измерва в какво състояние е пандемията, а метричният инструмент вече да не е брой новозаразени за денонощие. Той даде пример с Дания, където голям брой от населението е ваксинирано и това е позволило на датското правителство да извади няколко държави от червения списък и да ги постави в жълтия. В Германия пък се обмисля епидемичната обстановка да се измерва в брой хоспитализирани на 100 000 души.

“Изначално мерките бяха сбъркани. Генерално имаме спад в оборота при различни сектори на икономиката с 30%, но проблемът е, че се третират по един и същ начин сектори, които имат 30% спад и такива, които имат 80% спад.”

Димитър Попов посочва, че единствената мярка, която се оказа ефективна - 60/40, многократно е било оповестено, че ще бъде удължена след юли месец тази година. До момента единствената информация, която туристическият бранш има, е че епидемиологичната обстановка ще бъде удължена с още 3 месеца, но за 60/40 няма нищо официално обявено.

“Вече навлизаме в нисък сезон, как се очаква да знаем какъв персонал да задържим, като нищо не ни се казва.”, допълни той.

Гостът е на мнение, че идеята с намаляването на концесионните такси за плажове и ски писти, като по този начин да се намалят и цените на услугите като шезлонги, чадъри или пък картите за ски лифтовете и при зимния туризъм предполагаемо ще мотивира повече хора да дойдат, реално няма да проработи. Той обясни, че при плажовете основният проблем е, че легловата база многократно надхвърля капацитета на самите плажове. Това означава, че физически няма достатъчно плаж, за да побере всички хора.

“Нито можем да строим изкуствени плажове като в Дубай, нито ще срутим хотелите, трябва да се търси нов подход за решаване на проблема.”

Димитър Попов засегна и друг проблем, който е бич за зимния туризъм през последните 30 години. Това е казусът с лифт картите за ски лифтовете. Той смята, че има монопол на операторите на ски съоръжения, защото те освен това са и хотелиери. Техни хотели се пълнят първи, техни магазини за ски принадлежности, ски училищата  и т.н. Реално те нямат никаква конкуренция и за Димитър Попов е непонятно защо тези лифт карти не се дават на хотелиери и туроператори.

Той сподели в ефира на “В развитие”, че е преекспонирана идеята, че ако 100% от персонала на хотели и заведения е ваксиниран “всичко ще върже и ще цъфне”.

“Аз в момента работя и като туроператор, приемам и изпращам туристи, никой не не пита дали персоналът е ваксиниран. Туристите основно се интересуват от това какви са мерките и ограниченията на мястото, на което отиват.”

Димитър Попов поясни, че това постоянно тръбене колко сме назад във ваксинация е лош маркетинг за държавата, от които не се нуждаем. Неговото мнение е, че туристическият бранш трябва да има и маркетолози, хора, които знаят екзотични чужди езици и следят детайлно пазарите, за да знаят по какъв начин да привлекат туристите към българските дестинации.

Попов коментира и информацията, че в Алиансът на туристическата индустрия има разногласия относно бъдещето на туризма в България. Това, зад което застават всички, е нуждата от държавна компенсация при всяко едно затваряне, както и предвидимост и яснота на мерките на правителството.

“Забеляза се и неразбирателство в туроператорски бранш. Тези туроператори с ниска ликвидност, които не върнаха парите на хората при затварянето, успяха да дръпнат напред с помощи, докато истински ликвидните фирми не получиха почти нищо.”

Оценката на Димитър Попов за сезона е, че има доста сериозен ръст от лятото на 2020 г. Причината за това е българският турист, който заради мерките в Турция и Гърция посети българското черноморие, а заради жегите и планинските курорти реализираха печалба. Неговата финална препоръка бе да се започне да се работи за издаването на електронна виза, с която туристи от Близкия Изток да могат да посещават България, както е било и преди. Друг пазар, по който има нужда да се работи, е Китай, защото от гледна точка на китайски туристи България изостава много.

Целия разговор вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ами цяло лято бранша лапаше и за скоте ще е така зимата. Калво искат повече? Да им спират всички субсидии.
25
0
 
1
 
! Отговори
До тия па преди 2 години
Не е точно така, защото системата отваряй-затваряй ги бърка много. Специално ресторантите. Това е персонал, наеми, хранителни продукти. Ако ги затворят след 1 седмица пак, за неясно време напред, търпят сериозни загуби. Не ги защитавам в никакъв случай, но мога да разбера положението им. Но е неразбириаемо, че не искат ваксиниране и да работят спокойно, а просто да си работят...
24
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Туристическият бранш да плати за разпросранението не да иска пари
23
1
 
1
 
! Отговори
тия па преди 2 години
ква предвидимост бе ? мерките се прилагат в зависимост от заболеваемоста .
22
0
 
3
 
! Отговори
1-н преди 2 години
туристическия бранш да прави като ветъра...миналата година се преевах да отида на кенефоморието за пръв път от над 10 години, тази година пак в Гърция...не се научиха у нас и нямат даже и желание
21
4
 
2
 
! Отговори
Ха-ха преди 2 години
Цените не са ми проблем. Даже е добре да са по-високи са не се пълнят курортите с гольовци, дето си носят лютеница и ракия в багажника . Но срещу тези цени трябва да има качествена услуга
20
0
 
1
 
! Отговори
Ник преди 2 години
наемайте маркетолози с екзотични чужди езици като афганистански. много ще са ви полезни да се разберете с новите туристи, на които вие ще плащате да паразитиират на по вашите курорти.
19
2
 
9
 
! Отговори
... преди 2 години
Значи мога да ви кажа, че тази година "туризма" на БГ морето придоби рекорд! Платих 30лв за "хамбургер" с кюфте + кетчуп и порция пържени картофки без сирене! И НЕ не беше на плажа в заведение в което седнахме да вечеряме! Отделно малкия се прибра с повръщане и стомашно чревен вирус! Мдам! Ама така е като послушах жената и не отидохме я в Турция я в Гърция на море таз година! Ковид имало не знам какво имало! В турция щях да изкарам 10001 пъти по-добре и 101 пъти по-евтино отколкото за 5 дена тук
18
1
 
1
 
! Отговори
алхимик преди 2 години
До Беден Цената на 500мл. кола разбрахме, а цена на кока(та) ?
17
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всичко е пълно и се пука по шевовете, цените по-високи и тези пак недоволни. Е няма такава наглост. ДДС им намалиха , един куп други екстри им дадоха като основополагащ бранш на икономиката и не мирясаха с претенциите си. Айде стига толкова. За ДДС на Храни и лекарства няма намаление, ама за механджиите има..
16
1
 
12
 
! Отговори
Anonimen преди 2 години
Всички туристически далавераджии-кожодери директно фалит.Тоз сектор може да се оправи само с рестарт, твърд рестарт, и премахване на всички управители.
15
1
 
16
 
! Отговори
Сатира преди 2 години
Въпросният господинчо -Димитър Попов, иска просто пари за туризъма 60/40 и допълнителни субсидии. За да има какво да крадат от бранша. Безкрайно безочливи и безпардонни човечета. Всяка година туристите се увеличават, Черноморието се пуша по шевовете, планините пълни с хора . Но на тях всеки сезон им е слаб! Мафиоттттии и понияяярии управляват туризма ни!
14
0
 
8
 
! Отговори
ъъъ преди 2 години
Туристическият бранш щото преди ковида по цяла година на 100 % заетост работеше. Преди пандемията даже въобще не знаеха какво е сезонност.
13
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Нахални и безочливи! Цени до небесата, качество на нула! Стига ви толкова. Догодина ще ни търсите
12
2
 
9
 
! Отговори
Беден преди 2 години
Гостът нека обърне първо внимание на цените в капаните по плажовете. За сведение: кола 500мл.-5 лв.(без документ,на хвърчаща бележка)Място - плаж Св. Влас.Пак заповядайте и ни спасявайте!
11
0
 
13
 
! Отговори
Денонощно преди 2 години
слушаме за така нареченения туристически бранш!!! Нагли до безобразование, отвратителни
10
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 6 Не само това а и ако се разболее в България ще поиска застрахователя да му възстанови парите! А застрахователя да се позове на скритите данни и да си поиска парите от хотелите!
9
1
 
6
 
! Отговори
талибантурист преди 2 години
Идваме!Мерките ни дават веднага резултат.
8
1
 
9
 
! Отговори
Купете кемпер-хайде преди 2 години
на море!С кемпер най-добре...
7
1
 
14
 
! Отговори
При ~40% сива преди 2 години
икономика, за какво става дума?!