Бизнесът за електронна търговия ще е различен след кризата

Онлайн магазините за храни се сблъскват със сценарии от бъдещето
28 мар 2020 01:25, Анисия Иванова
8
Бизнесът за електронна търговия ще е различен след кризата
Снимка: БГНЕС

Ако разпространението на Covid-19 представлява глобален тест за закупуването на храни онлайн, то супермаркетите като цяло не успяват да се справят, пише в анализ The Wall Street Journal, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.

Все пак бизнесът за електронна търговия ще бъде съвсем различен след кризата, посочват от изданието.

Откакто е започнала пандемията уебсайтовете на големите търговци за хранителни стоки в света са толкова много залети с работа, колкото и техните физически магазини. Натискът върху онлайн доставките вероятно ще нараства, тъй като все повече държави блокират напълно движението в градовете.

Среднодневният трафик към онлайн магазина на Walmart е достигнал 1.1 млн. души между 1 и 20 март, което е ръст от 55% на среднодневния брой посетители за последните два месеца, показват данни на анализаторската компания SimilarWeb.

Kroger, Peapod, Instacart, Carrefour и Tesco също регистрират голям скок в ежедневния трафик. Броят на американските домакинства, които поръчват хранителни стоки онлайн, приблизително се е удвоил този месец до 40 милиона в сравнение с нивата, отчетени през август 2019 г., показват данни, публикувани в четвъртък от консултантската фирма Brick Meets Click.

Въпреки че през последните години супермаркетите инвестират много в своите онлайн бизнеси, те не са готови за текущите нива на търсене. Инфраструктурата все още е незряла в световен мащаб: 7.6% от хранителните стоки в САЩ са закупени през интернет преди избухването на пандемията, докато в Испания само 2.4% от продажбите се случват онлайн, сочат данни на Kantar. САЩ онлайн продажбите на хранителни продукти заемат около 3.1%.

По време на пандемията се оказа по-трудно да се увеличи капацитета на онлайн продажбите, отколкото този на физическите магазини. Например във Великобритания Ocado, който работи в партньорство с Marks & Spencer, вече не приема регистрации на нови клиенти.

Все пак обаче някои търговци на дребно залагат, че допълнителното търсене ще се задържи и удвояват капацитета на сървърите си.

Онлайн магазините за хранителни стоки може и да изпитват затруднения в момента, но те ще излязат от неочакваното си изпитание, по-добре подготвени за бъдещето, отбелязват от The Wall Street Journal.


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
1
 
2
 
! Отговори
До 3 преди 2 месеца
Бизнеса със спортни продукти в домашни условия, както и хранителните добавки също е нагоре. С уточнение, че складовете вече са празни.
5
3
 
1
 
! Отговори
Щерю преди 2 месеца
- Не, не и не! Не щат да отслабват и това е...
4
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
А нашите вериги хранителни магазини кога? Сега ebag доставят с три дни закъснение, при поръчка във вторник няма час до петък. Лидл, Кауфланд и Била изобщо не правят такива стъпки, докато немският сайт на Лилд предлага огромен набор стоки онлайн. Сегашните онлайн магазини слагат голяма надценка
3
4
 
8
 
! Отговори
Ангел преди 2 месеца
Нормално .Няма ресторанти, няма барове, няма къде да хапнеш и пийнеш.Трябва да ядеш все пак.Работят само супермаркетите ,най -вече тези които продават онлайн ,доставяйки храна по домовете .Нищо друго не работи !!Може би 0.1% от целия Бизнес работи добре .Всичко останало е на тотален фалит. Онлайн стоки различни от храни и маски също не вървят
2
3
 
26
 
! Отговори
Да преди 2 месеца
След коронавируса доста хора ще трябва да се борят със затлъстяването си. Очаквам още милиард и половина дебелаци в световен мащаб.
1
8
 
35
 
! Отговори
ПОСКЪПВАНЕ преди 2 месеца
Цените също. Дори в селската бакалия цените се вдигнаха, но "обективната" журналистика учтиво премълчава тая неудобна информация.

Спонсорирани публикации