10 правила, за да е идеален шефът

На първо място – да не пречи на работата
Обновена: 4 юли 2011 14:53 | 1 юли 2011 10:49,
58
10 правила, за да е идеален шефът
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

1. Не пречи на работата
Звучи парадоксално, но тук няма никакво противоречие. Няма нищо по-дразнещо и провокиращо неприятни емоции у служителите от непрекъснатия контрол по най-незначителни въпроси.

2. Създава комфорт в екипа и се владее във всяка ситуация. Ако на шефския стол е седнал човек, който трудно контролира емоциите си, особено отрицателните, постоянният стрес в офиса е гарантиран.

3. Интересува се от мнението на служителите. Тяхното мнение е важно, затова преди да вземе решение, е хубаво да чуе мнението на всеки от хората, с които работи.

4. За идеалния шеф е важен резултатът. Затова не го интересува точно по кое време и по какъв начин ще свършите работата си, важното е тя да бъде свършена в срок и качествено. Добрият началник не иска междинни отчети, но и няма да изпусне ситуацията от контрол.

5. Винаги е готов да помогне и да сподели опита си. При това няма да го направи със снизхождение, а дружелюбно.

6. Не крие важна информация. Сътрудниците му са в течение с какви проблеми може да се сблъска компанията.
За трудностите се говори честно и открито. Нарастващите кризи и възможните съкращения са проблеми, които няма смисъл да се крият и мъдрият началник разбира това.

7. Цени сътрудниците си и им помага да градят кариерата си, тъй като съзнава, че успехът на компанията зависи от хората, които работят в нея.

Една от главните му цели е да помогне да хората да разкрият най-добрата си страна и да израснат в професионално отношение.

8. Не забравя за материалните възнаграждения и го прави справедливо – по заслуги, а не за хубави очи.

9. Вижда главното. За грамотния ръководител основен критерий за оценка е професионализмът и самостоятелността при решаването на важни въпроси. На тези служители могат да бъдат простени малките прегрешения като закъснение или разсеяност.

10. Цени времето на сътрудниците си и не ги товари с допълнителна работа, особено ако тя не се заплаща.

Интересно е да се отбележи, че според повечето жени идеалният шеф може да бъде само от мъжки пол.
Мъжете са по-справедливи и по-малко склонни към интриги. Освен това представителите на силния пол организират по-добре работния процес и умеят да отделят най-важното.

Ето кои са най-неприятните качества за един шеф:

– Нежелание да общува със служителите
– Неумение да изслушва другите
– Недостъпност и създаване на привидна заетост
– Неуместна самоувереност
– Спонтанност

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
2
 
11
 
! Отговори
IA преди 12 години
И най-важното - шефа е ВИНАГИ прав
15
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
И моите до голяма степен отговарят, макар че чат пат се паникьосват повече от необходимото.. живи и здрави да са, добри мениджъри.
14
2
 
5
 
! Отговори
ХХХ преди 12 години
11. Да се казва Станислав!
13
0
 
21
 
! Отговори
Трудовият ми стаж преди 12 години
мина в научен институт. Мислех си,че старите емоции са зад гърба ми - преодолени и забравени. Сега,като прочетох този материал,се изумих.А бе как е възможно?!? 95% от тогавашните шефове притежаваха изброените по-горе "най-неприятни качества за един шеф", а от 10-те правила за "идеален шеф" до виртуозност владееха само това от точка 9 - да "вижда главното"! По онова време "главното" беше да се предусетят указанията на ЦК и ГК на БКП. Техните протежета, деца и внуци са 2/3 от научните кадри днес.
12
1
 
27
 
! Отговори
на 32г. преди 12 години
и моя е такъв, да е жив и здрав и по големи премиииии
11
6
 
22
 
! Отговори
wtf преди 12 години
Малко преекспонирани са някои неща, понеже сме малка фирма, но важат за шефа. А за всички тези, които пишат, че такива шефове няма - еми като не харесвате вашите, винаги можете да смените работното си място. Но не, по-лесно е да се мрънка ;)
10
18
 
7
 
! Отговори
патрон преди 12 години
Аз съм такъв шев, вервайте ми ! Тук обаче има поне едно противоречие, хем да споделяш трудностите на фирмата със служителите , хем да не ги товариш отрицателно !?!?
9
3
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
моят покрива всичко.. аиде жив и здрав и все така хубави и щедри бонуси ;)
8
15
 
3
 
! Отговори
haha преди 12 години
Jalkoto e che horata veche trudno vazpriemat fakta che moje chovek da raboti i izvan ofic, dalech ot tapia komputar. Tolkova e zaciklilo chovechestvoto pred tia mashini maloumni. Predi 15 godini kakvo li sa raboteli horata kato e niamalo komputri se chudia. Ebati jalkata kartinka. SMART NA VSICHKI BOTOVE.
7
5
 
32
 
! Отговори
anonimno преди 12 години
Moyat shef e tochno takyv!!! Da si jiv i zdrav, Dido!!!
6
1
 
13
 
! Отговори
мими преди 12 години
и да се се стиска при раздаване на заплати.
5
0
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Някой познава ли такъв шеф?
4
0
 
42
 
! Отговори
............... преди 12 години
.....нещо като "10-те божи заповеди" - има ги , но малко ги спазват....
3
2
 
30
 
! Отговори
8-ия ден преди 12 години
...утопия....
2
6
 
32
 
! Отговори
Трололо преди 12 години
... из съчинение на 6-класник...
1
3
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Е, това ще си остане само хартия.