Желанието за лукс се разпространи от елита към средната класа и дори към по-ниските класове. По този начин Китай стана основният двигател на растежа за производителите на луксозни стоки. Италианската модна компания Prada продава 24% от своите дрехи и аксесоари в Китай, докато за САЩ заминават само 13% от продукцията.
Но в момента китайската икономика се развива доста бавно. Това прави дори досега предразположените към харчове китайци по-внимателни. "Това е предупредителен сигнал. Той сигнализира, че всички - Европа, САЩ и Китай, са свързани ", казва Лука Слока, ръководител на отдела за анализ в брокерската компания CA Cheuvreux.
„На мнозина желанието за лукс отмина", казва още той.
Но не само страдащата икономика може да допринесе за краха на пазара на лукса. Също и повишените мерки срещу корупцията и разследванията за активите на държавните служители могат да се погрижат за сдържаност при покупките, смятат анализатори от брокерската къща CLSA Asia-Pacific Markets. При около 16% от потребителите, които са закупили в дванадесетте месеца до юни луксозни стоки, покупките са били подаръци за бизнес контакти, показват данни от CLSA. Тази седмица китайското правителство забрани на държавните служители да купуват луксозни подаръци с публични средства, съобщи държавната информационна агенция Xinhua.
И така бижута и часовници, които често се разменят като подаръци в Китай между търговските партньори, се продават вече много по-рядко, особено в Меката на пазаруването Хонг Конг.
Продължението на материала четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase