Снимка: Ройтерс
|
По всичко изглежда, че неутолимият глад на Китай към луксозните стоки започва да отшумява. Икономическият спад прави заможните купувачи нервни. В допълнение идват и стриктните действия на китайското правителство срещу корупцията, която често се проявява под формата на скъпи подаръци.
Въпреки че в световен мащаб продажбите на луксозни стоки в Китай все още са на висока стойност, оборотите от луксозни предмети, като златни часовници и кожени чанти, спадат. Намалението е сериозен удар за производителите на луксозни продукти, които досега смятаха, че Китай е имунизиран срещу икономическите проблеми на Европа и САЩ пазар, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Избледняващият апетит за лукс естествено се отразява и в балансите на компаниите от сектора. В сряда акциите на британската модна марка Burberry паднаха рязко, след като компанията обяви, че ръстът на продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион е паднал до 16% спрямо нарастването от 67% година по-рано.
От няколко години насам Китай се превърна в пазар с нарастваща важност за производителите на луксозни стоки. В момента има около 2,7 милиона китайци с активи от повече от шест милиона юана (770 000 евро). 63 500 души разполагат с активи от над 100 млн. юана (12,8 млн. евро), съобщава китайският конкурент на Forbes, компанията Hurun Report от Шанхай.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase