Откриха останка от стар звезден куп, погълнат от Млечния път

Звездният поток е прекалено малък, за да е част от галактика
Обновена: 28 окт 2012 17:42 | 28 окт 2012 17:42,
Откриха останка от стар звезден куп, погълнат от Млечния път
Централната част на Млечният път, заснета от космическия телескоп "Хъбъл". Снимка: Ройтерс

С помощта на телескопа "Слоун" американски учени откриха поток от звезди, за който се смята, че е останка от стар звезден куп, погълнат бавно от нашата галактика. Съобщението е на изданието Science Daily, цитирано от БТА.

"Млечният път непрестанно поглъща малки галактики и звездни купове", заяви ръководителката на изследването Ана Бонака от Йейлския университет. "Силната му гравитация тласка подобни звезди далеч една от друга и те стават част от нашата галактика", добави тя.

Предишни изследвания показаха, че Млечният път поглъща галактики джуджета, но учените твърдят, че новооткритият звезден поток е останка от звезден куп, а не от по-голяма галактика, защото е много тесен.

"Подробното изследване на този процес на поглъщане е важно, защото хвърля нова светлина върху това как се сформират и еволюират галактиките, поясниха учените. Откритието ни е свързано с поглъщане, което за Млечния път е по-скоро като лека закуска, отколкото като голямо ястие", посочват учените.

Новооткритият звезден поток бе кръстен Триъгълен. Той може да допринесе за разбиране на това как е разпределена масата в Млечния път и да разкрие динамичната му структура.

ори преди 11 години
бай "Тъпчо",дай Боже дълго да те има и със шедьоврите си да караш хората да се усмихват,замислят и станат малко по-добри...Добър човек си!

Месия преди 11 години
Не мисли, че ти издърпвам Света... Просто трябва да те има... Да знам кой си! Работи, спи, живей!

mhg преди 11 години
МЛЕЧНИЯ ПЪТ НИЩО НЕ Е ПОГЪЛНАЛ,А ЧЕРНАТА ДУПКА КОЯТО СЕ НАМИРА В СРЕДАТА НА НАШАТА ГАЛАКТИКА ПОГЛЪЩА ВСИЧКО ,ГЛУПОСТИ НЕ ПИШЕТЕ КОГАТО СИ НЯМАТЕ ПРЕДСТАВА

Тъкмо се зарадвах, че на астрономическа новина има повечко коментари и с нетърпение я прочетох, за да достигна до тях..и какво да видя ? Само глупости, много сте деградили

номер 27- *** е тук

За разлика от нас древните ни праотци са натрупали познание за звездното небе, за което ние техните съвременици можем само да мечнаем.Освен приемането , че Млечния път е галактика, съществува и допускане че Той е мъглявина в центъра на която има звезден обект с огромна маса.Интересно е да се знае, че Северния звезден кръст (съзвездието Лебед) е символ на християнската религия. В центъра на кръста се намира мъглявината Полумесец (символ на исляма)"ВАШИЯ БОГ Е И НАШИЯ" - казва пророка МОХАМЕД.

само това ли е, извънземни?

бай Тъпчо преди 11 години

Гошо Тъпото преди 11 години
Аз,като най...голям астроном в Кривунделово,смятам,че Млечният път ще...погълне и нас;по- добре...той,отколкото някое...студено джудже,черна...дупка или СДС,БСП,ДПС,ДКМС,ОСО,НУГ,БАН,БФС,БОК,МОК и вся остальная...***.

Тая галактика си прави каквото си поиска.ПРЕМИЕРЪТ веднага да и се скара, на него още хрантутници за който да се грижи не му трябват.И тия новите ,обекти за откриване имат ли, че ножиците го сърбят.ГЕРБ завинаги .ВСЕЛЕНАТА Е НАША опссс ВАША, ВЕЛИКИ СТРОИТЕЛЮ

Ние не можем да стигнем до Марс дето е на един к.р място..тръгнали сме да говорим за Галактиката ни и за Вселената ни и да ги изучаваме. Муахахахаааа, това е все едно да говориш колко много познаваш планетата си, като не си излизал от собствения си дом даже.

Кво интересно нещо е значи... Една черна дупка у центъра врътка целата галактика...

Матадор преди 11 години
А снощи Пена как гълташе млечния път .... малииии!

Кух до WILDEST 19 преди 11 години
Ок. Напускам гениалната ви тема , г-н професоре.

Баси простотията- да използваш една класика на Спайс Гърлс за фон на олигофренския си некадърен скапан глас български...това е олигофрения. Тия българки да се занимават с нещо друго- не и с пеене. Срам и позот. Баси фалшивото пеене, майна. Аз не казвам че трябва да са професионалистки и да пеят добре, поне малко да имат усет към тоналностите тези пикли от Сливен.

"коментарите ви саЗалатно зърно зрее - *** народ живее !!!"Ами ние поне си правим кефа с прости коментари. Да не мислиш, че някой изобщо го интересува тази статия? Ти какво си се впрегнал?ПП: За "залатното зрънце" Хората са казали Мълчанието е злато. Ти като си толкова алчен и събираш злато защо не си мълчиш?

WlLDEST преди 11 години
До Кух Вакуум: Лоши мисли мотат се из празна'ти кратуна - бегай , бягай рязко

Муахахах Бони и Клайд в Пловдив си имаме. Велико!Герб станаха за смях!

коментарите ви са... преди 11 години
Залатно зърно зрее - *** народ живее !!!

Кух до 14 преди 11 години
Не бъди разочарован.Доколкото знам кавалите са кухи. Но ти ако наблягаш на кожените може и да намериш пълнеж.