Хакери поеха отговорност за срива на Facebook

От социалната мрежа отричат да е имало пробив в сигурността
Обновена: 27 яну 2015 12:35 | 27 яну 2015 12:33, Елена Кирилова
11
Хакери поеха отговорност за срива на Facebook
Снимка: Reuters, архив

Хакерска група пое отговорност за срива във Facebook във вторник и в приложението за споделяне на снимки Instagram, но социалната мрежа отрече да е имало пробив в сигурността ѝ, пише Wall Street Journal.

Още по темата
Съобщение, публикувано в акаунта на групата Lizard Squad в Twitter, посочва, че тя е отговорна за спирането на услугите на компанията. В понеделник същата организация направи пробив в уебсайта на авиокомпанията Malaysia Airlines. През декември пък застана зад кибератаката срещу Sony и тази срещу част от услугите на Microsoft.

Социалната мрежа спря да работи за около 45 минути във вторник и потребителите нямаха достъп до нея. На сайта на Facebook, която има 1,35 млрд. активни потребители месечно, се изписваше съобщение „Акаунтът е временно недостъпен“.

Мобилното приложение Instagram, което е собственост на Facebook, също беше засегнато и не зареждаше нови публикации. Началната му страница също беше недостъпна и потребителите, които успяха да влязат в приложението, не можеха да видят последните публикувани снимки.

В Twitter потребителите на приложението за запознанства Tinder и на чат приложението HipChat заявиха, че двете услуги също са били засегнати.

От Facebook отричат твърдението за кибератака.

„По-рано днес много хора имаха проблем с достъпа до Facebook и Instagram”, посочва в изявление компанията в имейл до CNBC. В него се посочва, че не става дума за външна атака, а от промяна, извършена от самата социална мрежа, която е засегнала системите ѝ.

„Реагирахме бързо, за да решим проблема, и двете услуги са върнати на 100% за всички“, допълват от Facebook.

Още новини от "Технологии" четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още по темата: сривFacebookхакери
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
3
 
! Отговори
karo преди 9 години
Е те рекламите за горивата ти се показват, защото някъде си цъкнал на някой банер. След това тоя банер е записал информация в бисквитките ти. Вероятно тея реклами ти се показват и в други сайтове, не само във фейсбук. Аз наскоро си търсих раница в нета, сега където и вляза гледам реклами на производители на раници... Това се оправя като си изтриеш бисквитките, друг е въпроса, че така можеш да изгубиш и ценна информация. Иначе съм съгласен, че ФБ е пълен шит, добре че си го изтрих преди 4 години.
5
2
 
10
 
! Отговори
Св преди 9 години
Страшен маркетинг е фейсбук. Влизам един път месечно съвсем случайно защото на пощата ме подсеща от време на време, да не би да са ме изпуснали за да въртя трафик. Даже снимка нямам. Отстрани се леят рекламни съобщения - Горивата поскъпват - купете си устройство за запалка и ще намалите с светодиодчето в него 30% от разхода. Диодче, в друга реклама, го включваш в домашния контакт и намалява сметката за ток с 40%. За мързеливи и прости хора реклами. Те тва е фейсбук! А и някое друго парчалче...
4
3
 
12
 
! Отговори
97499 преди 9 години
Аз нямам фейсбук и Туитър.това засяга ли ме?
3
2
 
5
 
! Отговори
до 6 преди 9 години
А какво е маркетинг? За какво служи? Дай дефиниция! ....не недей, някои сме достатъчно умни за да знаем, че за реклама се плаща, и също така не е нужно да натякваш на хората да копуват излишни *** с никакво качество, от което никой няма нужда! За мироглед ще ми говори - абе търговецо, твоя мироглед не стига по далеч от далавера и бързи пари чрез законова измама и подвеждане на клиенти с обяснението (ми като има балами да копуват). Разстрел!
2
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Оф тоя фейсбук е супере, смешен, обикновен, просташки сайт за запознанства, където комплексираните и нещастни хора да събират лайковете на живота си и да си избиват комплексите - позьорска работа. Дано хората се осъзнаят и замре, че вече искренно ме дразни манията на всички.
1
4
 
16
 
! Отговори
CIA Lizard Squad преди 9 години
45 мин. ни бяха нужни да направим пълен бекъп на данните на 1,35 млрд. активни потребители.