Неандерталците изчезнали заради… облеклото си

Хомо сапиенс пък са носили топли кожени дрехи
14 авг 2016 12:22, Елка Василева
Неандерталците изчезнали заради… облеклото си
Снимка: архив, Reuters

През последната ледникова епоха древните представители на Хомо сапиенс са носили топли кожени дрехи, а неандерталците - прости наметки, които ги правили уязвими на студа, съобщи Лента. Такива са заключенията на антрополози от университета Саймън Фрейзър в Канада.

Учените първо установили какви бозайници са се срещали преди 60-24 хиляди години. След това взели под внимание кожи от какви животни се използват по традиция за създаване на дрехи от народи, които живеят в райони на средни и високи географски ширини. Накрая фокусирали вниманието си върху животински останки, намерени край биваци на неандерталци и Хомо сапиенс.

Резултатите показали, че представителите на Хомо сапиенс използвали кожи от различни животни - мечки, елени, зубри, за да създадат облеклата си. В резултат Хомо сапиенс били добре защитени от студа. За разлика от тях неандерталците били склонни да правят не толкова плътни кожени дрехи, с които покривали части от телата си. Облеклата им били без ръкави, качулки и допълнителна изолация, която би могла да съхрани тялото от студа.

Учените все пак отбелязват, че е рано да се правят категорични изводи. Възможно е намерените край биваците кости да са от животни, които са били убити заради месото им.

Резултатите от изследването са публикувани в Journal of Anthropological Archaeology.

анон преди 7 години
До Анонименот лесните пари от разпродажбата на бившата соц индустрия и сравнително спокойния живот по къщите като в "квартало" - там са им дали да се чувстват като средни немци. ше им го сецнат вече, щото няма повече нужда от тях. важното е да се разбере, че те не са перник, този образ на наеандерталеца, просто те със сила унищожиха интелектуален перник - него вече го няма. руши се по веднъж.

В един пясъчник намерих вкаменелости на женски бюст.Има изразени линии /вкаменелост/ приличащи на облекло или сутиен.Може ли някой да каже за колко години стават вкаменелостите? След ваканцията на археолозите ще ги заведа да си правят разкопки.

Да не стане така, че да изчезнем и ние, щото не носим бурки.

1997 преди 7 години
Живи са!Имат си и президент,дребничък с миши очички,зличко гномче с обогатен от Монголите ген...

До 30. Не знам как е там,но в България 90% от населението са неандерталци.И нямам предивид ***.Процента важи за туземните "арийци".

Въобще не са изчезнали! Лъжи! В Германия, Франция, Холандия и др. е пълно с тях!

ivailo1403 преди 7 години
Чудех се къде е изчезнала *** от антируските статии... Вече други лъжи разпространява, за някакви измислени неандерталци, дето уж били хора , ама по -недоразвити ...

В последно време много народ емигрира от Бг в Канада.Явно, наши учени са успели да проникнат и в университетите им и успешно са интегрирали тамошните си колеги.Това личи по резултатите от провежданите там изследвания.

До Един друг (N 22) преди 7 години
По света има солидни научни общности. Имало ги е и у нас.Но от 1947 г. насам научният състав е плод на така нареченото социалистическо социално инженерство - до 1989 г., с безброй параграфи се дава възможност на тъ.па.ци и при.ми.тиви да влизат да следват, а най-отбраните от тях - да отиват в БАН като изследователи или в университетите като преподаватели.Имаме две поколения такива, а в последните години те вече настаняват своите роднини и протежета по институти и ВУЗ-ове.Затова сме на този хал

BURZUM преди 7 години
Според мен чалгата е убила неандерталците...тя уби и българите...

До ВалентинАз пък виждам неандерталци със скъпи коли,тухлофони и скъпи дрехи.

Кой казва,че са изченали. Тръгнете пеш или с автомобил и ще видите хиляди неандерталци.

един друг преди 7 години
13-ти е абсолютно прав. Това е една от най-тъпите статии, които съм чел. Не се били сетили да си направят по-дебели дрехи у умпрели от студ. Така като гледам в днесшно време една от най-тъпата прослойка на обществото е наричащите себе си "учени". Както знаем подобни *** ни управляват и това е причината целия свят да върви към западане.

степен азиатец преди 7 години
кой, кой ви дава права да обиждате руснаците - какво, че не са много развити, какво, че са си диви ... това не ги прави неандерталци. Те са си просто - ***. Както каза един виден републиканец Р. Рейган ("неуспелия актьор дето фалира СССР") - "СССР е Сомалия с ядрено оръжие", сега идва "неуспелия бизменсмен" Тръмп - който точно след два дни, след като бъде избран ще подсили санкциите срещу кремъслкие фашисти .....

Кифла с малко мозък преди 7 години
От статията разбирам, че неандарталците не са усетили, че им става студено и не са се облекли по-добре. Па може и на модата да са робували и затова да не са искали да слагат ръкави. Кой знае какво са им пускал от тогавашния Холивуд....

Валентин преди 7 години
Аз непрекъснато виждам неандерталци по улиците на София. Някои карат каручки с желязо, други обаче, нагло смучат от държавната хранилка и се плодят ли плодят за наша сметка всичките.

ODESSA преди 7 години
Не са изчезнали просто двата човешки рода са се смесили. Османлиите и други животински видове не са участвали.

мутант преди 7 години
а алкохол пиели ли са

Първобитните са носели якета " версачи", джинси " levis" и маратонки " адидас".

Тя тогава модата е била такава, с минижуп и са им истинали яйчниците на жените и край с поколението.