Химици с мисия: Тайната на идеалните палачинки

Според американски химици тя е в лимонов сок и маслото
27 сеп 2017 22:10, Боряна Павлова
Химици с мисия: Тайната на идеалните палачинки
Снимка: архив Reuters

При толкова много рецепти за палачинки, изборът за идеалната декадентска неделна закуска е труден. Американски химици обаче определиха тайните съставки, които ще направят произведението идеално - лимонов сок и масло, съобщи в. "Дейли мейл".

Лимоновият сок трябва да е 1 супена лъжица на чаша мляко. Добре е сместа да бъде поръсена и с малко сода за хляб, отбелязва БТА. Тази комбинация гарантира мехурчета газ, които надигат тестото, докато се готви. Така палачинките стават леки и пухкави. От содата за хляб те ще покафенеят апетитно.

Ефектът се дължи на реакцията на Маяр, която е между аминокиселините в протеините и захарите. Именно на нея се дължи вкусната миризма на печеното. Тя протича между 140 и 160 градуса Целзий и създава букет от аромати и вкусове. Реакцията на Маяр се ускорява в алкална среда, за която допринася содата за хляб.

Малко стопено масло в сместа също подсилва реакцията на Маяр. То забавя и освобождаването на глутена, от който палачинките стават жилави. Що се отнася до количеството му, химиците препоръчват да се експериментира. Повечето рецепти посочват четвърт чаша масло на две чаши мляко

Още по темата: палачинкихимици

Винаги съм се възхищавал на учените. Откритията направени от тях в 99,9 % са от особенно значение за човешката раса. Особенно от учените на нашето време. ( Абсолютни нехранимайковци харчещи пари за безподобни глупости.)
Едно време е имало учени и откриватели и хора изобретяващи уникални неща. Сегашните разчитат на стари непоказвани досега открития. Сигурно има и истински учени,но те не се афишират така. Открил лимона в палачинкит.... Да те .... у учения ПОР

Майка ми ги прави винаги с мая и после се мажат с масло! Стават страхотни. От содата имат доста неприятен вкус. Но може да се сложи малко швепс /фанта портокал, вместо сода и пак стават страхотни.

Ангел преди 4 месеца
До там я докарахме че химиците да ни хранят.Толкова много Е-та ,овкусители и консерванти ,всевъзможни химикали ни тровят ежедневно. Хранително вкусовата промишленост се превърна в Химическа такава!

50:50 прясно юляко:вода, стайна температура. Щипка сол + щипка сода за хляб в брашното и две чаени лъжички олио. Една нощ е хладилника. Толкоз.

"Те разкриха и най-голямата възможна грешка при правенето на палачинки - по-дълго разбиване на тестото, защото това ще го направи жилаво и на буци."

Следващото велико откритие на химиците ще е, че палачинките прегарят ако ги оставиш по-дълго на загрят тиган.

До Man преди 4 месеца
Поне са уцелили правилната снимка.

Men преди 4 месеца